گران فروشی ایرلاین ها: کاهش ۴۰ درصدی مسافران هوایی در ۴ سال

وضعیت کنونی صنعت هوایی، علاوه بر ایجاد نارضایتی گسترده‌ی مردم و تاخیرهای فراوان به دلیل نقص فنی و افزایش روزانه حوادث هوایی، حاشیه ی جدید برای دولت انقلابی آقای رییسی ایجاد کرده است. بر اساس آمارهای رسمی، این رهاشدگی و سیاست گرانی بلیت هواپیمایی و البته سکوت، نظارت نمایشی و چراغ سبز نماینده دولت یعنی سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین ها، منجر به سقوط شدید صنعت هوایی ایران شده است.

به گزارش صدای بورس-بر اساس آمارهای رسمی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد مسافران پروازهای داخلی در سال ۱۳۹۶ یعنی ۲ سال بعد از اجرای برجام که با ثبت رکورد تاریخی به ۴۴,۲۸۴,۶۱۳ نفر رسیده بود در سال ۱۴۰۰ به ۲۶,۹۳۴,۶۱۸ نفر رسید: یعنی ۳۹ درصد کاهش!

این کاهش شدید مسافرت هوایی مردم در حالی است که متوسط قیمت فروش بلیت در سال ۹۸ برای مشهد حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و امروز با افزایش ۵ برابری به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

مقایسه قیمت ها نشان می دهد قیمت بلیت هواپیما در طول ۳ سال گذشته با افزایش ۴۰۰ درصدی بیشتر از نرخ تورم و ارز افزایش یافته اما با کاهش کیفیت و ایمنی پروازها، شاهد کاهش ۳۹ درصدی تعداد مسافران بوده ایم و این یعنی شکست صنعت هوایی به قیمت پولدار شدن چند ایرلاین ویژه!


بیشتر بخوانید:قیمت پروازهای اربعین سر به فلک کشید


به گزارش اعتماد -اگر روند ضعیف و منفعلانه سازمان هواپیمایی کشوری و کرنش مدیران سازمان در برابر شرکت های هواپیمایی که به افزایش شدید حوادث و نقض فنی گسترده هواپیماها انجامیده، ادامه پیدا کند، صنعت هوایی ایران با ثبت شدید ترین سقوط، به فاجعه در دولت آقای رئیسی و وزارت آقای رستمی قاسمی تبدیل می شود. مخلص کلام: آقای وزیر! هشدارها را جدی بگیرید و تغییرات اساسی را در سازمان هواپیمایی کشوری به سرعت اعمال کنید.

کد خبر 456710

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =