وزیر راه: نرخ مصوب پروازهای اربعین ۶ میلیون تومان است

وزیر راه وشهرسازی درباره نرخ بلیت‌ ایام اربعین، گفت: نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات ۶ میلیون تومان است و برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به‌زودی اعلام می‌شود.

به گزارش صدای بورس-«رستم قاسمی» در حاشیه جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی جمعیت پنج میلیون نفری مسافران اربعین و همزمانی آن با سفرهای تابستانی، افزود: در حال آماده سازی شرایط مرزها برای زائرانی که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند هستیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان‌کرد: مرزهای متعددی برای این منظور در کشور باز شده و امکانات لازم در مرزها برای زائرین از جمله تامین وسایل سرمایشی، ایجاد مه پاش و سایه‌بان و افزایش تعداد پارکینگ‌ها در مرزها توسط سازمان راهداری کشور در حال اجراست تا شرایط برای سفر با خودروی شخصی نیز فراهم شود.

وی ادامه‌داد: به منظور ارتقای ایمنی جاده‌های کشور از مرز میرجاوه (برای ورود زائران) تا مرزهای مهران و شلمچه و غیره، عملیات تعریض و روکش آسفالت انجام و در مجموع نزدیک به یک هزار میلیارد تومان به منظور اصلاح جاده‌‎ها برای ایام اربعین هزینه شد.

وزیر راه و شهرسازی، سفر به عتبات در اربعین حسینی را عملیات بزرگی دانست و گفت: به منظور بهبود هرچه بهتر سفرهای اربعین از چند ماه گذشته، جلسات در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و کمیته‌های مختلف در حوزه‌های حمل نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه شکل گرفت تا برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و سهم هر یک از بخش‌ها مشخص شود.

قاسمی تاکید کرد: بر این اساس، در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، در بخش هوایی نزدیک به ۶۰ هزار نفر و در بخش جاده‌ای نیز بیشترین حجم یعنی حدود چهار میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر جابه‌جا خواهند شد.


بیشتر بخوانید:قیمت پروازهای اربعین سر به فلک کشید


وی درباره نرخ بلیت‌ها در شقوق مختلف حمل و نقل برای ایام اربعین، گفت: در حال حاضر نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات ۶ میلیون تومان است.

قاسمی ادامه‌داد: برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود، اما اجازه نمی‌دهیم در هیچ حوزه‌ای اعم از حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی قیمت بلیت در ایام اربعین سال جاری افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی بر ممنوعیت فروش چارتی بلیت هواپیما برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین تاکید کرد و افزود: به سازمان هواپیمایی کشوری دستور داده شد که به هیج عنوان بلیت چارتری در ایام اربعین به فروش نرسد، بنابراین تقاضا می‌کنم هیچکس بلیت چارتری نخرد و ایرلاین‌ها نیز بلیت چارتری نفروشند.

وی اظهار داشت: آژانس‌های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیت چارتری می‌کنند، مطمئن باشند که اجازه پرواز داده نخواهد شد.

قاسمی ادامه‌داد: در حال حاضر با پنج ایرلاین از جمله ایران‌ایر، آسمان، کیش ایر، قشم ایر و معراج می‌توان بیش از ۶۰ هزار نفر مسافر را انتقال داد.

وی ضمن توصیه به ایرلاین‌ها برای همکاری با زائران در ایام اربعین، گفت: حتی اگر شخصا در فرودگاه مستقر شوم اجازه تغییر قیمت‌ها را نخواهم داد تا آشفتگی‌های سال گذشته در فروش بلیت تکرار نشود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش نرخ بلیت هواپیما در سال جاری، از تعیین مشوق‌هایی برای ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های کشور برای جبران کاهش قیمت‌ آن‌ها در پروازهای نجف خبر داد.

ممنوعیت فروش دلاری بلیت هواپیما

وی همچنین فروش دلاری بلیت هواپیما را در حال حاضر ممنوع دانست و افزود: متخلفان در این حوزه به تعزیرات معرفی شده‌اند و ممکن است درباره فروش دلاری بلیت بعد از اربعین تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

قاسمی همچنین درباره اختلاف قیمت پروازهای خارجی، توضیح داد: هزینه سفرهای هوایی خارجی متفاوت است و دلیل این افزایش قیمت، هزینه‌های فرودگاهی بخش خصوصی در فرودگاه نجف است که از ایرلاین‌ها دریافت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه نجف به همین دلیل جزو گران‌ترین فرودگاه‌های جهان است، افزود: البته در حال مذاکره با عراق برای کاهش این هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا- وی گفت: ستاد اربعین و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی همه توان خود را به کار بسته‌اند تا خدمات خوبی برای سفر اربعین به زائران ارائه دهد.

کد خبر 457045

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =