فروش ارزی بلیت هواپیما به خارجی‌ها متوقف شد

 رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام توقف فروش ارزی و دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی، گفت: دستورالعمل جدید فروش بلیت به اتباع خارجی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش صدای بورس، دو هفته بعد از رسانه‌ای شدن بخشنامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به همه ایرلاین‌ها که موضوع فروش دلاری بلیت هواپیما را آشکار کرد، وزیر راه و شهرسازی از ابطال آن و توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی خبر داد.

در همین راستا «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی صبح دوشنبه درباره جزییات موضوع «توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی» به خبرنگار اقتصادی ایرنا افرود: در سایت‌های ایرانی حق فروش بلیت هواپیما بر اساس دلار وجود ندارد و از امروز با همان نرخ مصوب به فروش می‌رود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: چارتر کننده و آژانس‌ها هم اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند.


بیشتر بخوانید: پول بلیت چند پرواز داخلی به مسافران برگشت داده شد


معاون وزیر راه، گفت: با این حال تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، به گفته رییس سازمان هواپیمایی بر اساس نرخ دلار به اتباع خارجی هیچ بلیتی فروخته نمی‌شود اما با توجه به اینکه مسافران خارجی، بیرون از ایران بلیت را تهیه می‌کنند و در عراق تا سقف ۱۰۰ دلار بلیت مسیرهای داخلی به فروش می‌رود، لازم است با دستورالعمل خاصی که روز شنبه ابلاغ خواهد شد ضمن توقف فروش ارزی و دلاری در داخل ایران، بخشنامه فروش جدید هم ابلاغ شود.

کد خبر 454822

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  هزینه هر پرواز حج ۱۵ میلیون تومان محاسبه شد

    هزینه هر پرواز حج ۱۵ میلیون تومان محاسبه شد

    سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلی در تامین سوخت پروازهای حجاج نداشته ایم، اما اگر سوخت گیری کنیم هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

  • بودجه‌ای که صدای وزیر را هم درآورد

    بودجه‌ای که صدای وزیر را هم درآورد

    بودجه امسال وزارت راه‌وشهرسازی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده اما این عدد گویا تنها کفاف ساخت یک آزادراه را می‌دهد و حتی از هزینه احداث ۱۶۲ کیلومتر هم کمتر بوده و صدای وزیر راه را هم درآورده است.

  • فروش چارتری بلیت هواپیما به این ۷ شهر ممنوع شد

    فروش چارتری بلیت هواپیما به این ۷ شهر ممنوع شد

    معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما به مقصد هفت شهر خبر داد.

  • بریتیش ایرویز ۳۰ هزار پرواز را کنسل کرد

    بریتیش ایرویز ۳۰ هزار پرواز را کنسل کرد

    بریتیش ایرویز ۱۰هزار و ۳۰۰ پرواز دیگر را در طول فصل تابستان لغو می‌کند زیرا با بحران کارکنان روبرو شده که صحنه‌های پر هرج و مرج را در سراسر بخش هوانوردی اروپا به وجود آورده است.

  • نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایش یافت

    نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌سه‌شنبه (۱۴ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۲ ارز افزایش و نرخ ۱۵ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • ۶ شب اقامت در آنتالیا چقدر آب می‌خورد؟

    ۶ شب اقامت در آنتالیا چقدر آب می‌خورد؟

    در این گزارش به بررسی نرخ انواع تور به مقصد آنتالیا پرداخته شده است.

  • ماجرای مسدود شدن حساب بانکی اتباع خارجی چه بود؟

    ماجرای مسدود شدن حساب بانکی اتباع خارجی چه بود؟

    معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور، ماجرای مسدود شدن حساب بانکی اتباع را تشریح کرد و گفت: حساب بانکی برخی اتباع خارجی اشتباهاً مسدود شده بود.

  • واکنش تند رئیس کمیسیون عمران مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

    واکنش تند رئیس کمیسیون عمران مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نرخ گذاری ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی تاکید کرد: متاسفانه با این اقدام قیمت بلیت هواپیما در برخی از مسیرها بیش از صد درصد افزایش یافته و این وضعیت اصلا قابل قبول نیست.

  •  امضا ی تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های هوایی ایران و قطر

    امضا ی تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های هوایی ایران و قطر

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با سفر رییس سازمان هواپیمایی کشوری قطر به تهران، تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور به امضا رسید.

  • در پرواز مشهد-مسقط چه گذشت؟

    در پرواز مشهد-مسقط چه گذشت؟

    دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری جزیات جدیدی از سانحه پرواز مشهد-مسقط قشم ایر اعلام کرد که بر اساس آن هواپیما به دلیل ترکیدگی لاستیک ها روی رینگ فرود آمده است.

  • افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

    افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

    بازیگران ارزی معتقدند با افزایش حجم معاملات نرخ‌های جدید، از شلوغی معاملات دلار آزاد کم شده و عمده افراد حاضر در بازار در صف‌های طولانی پشت درب صرافی‌های دارای سهمیه دولتی حضور دارند.

  • ضربه ایرباس به بوئینگ

    ضربه ایرباس به بوئینگ

    ایرباس یکی از بزرگ‌ترین معامله یک روزه خود را با فروش تقریبا ۳۰۰ هواپیمای مسافربری به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد دلار به چهار شرکت هواپیمایی چینی ثبت کرد که برای این سازنده اروپایی در کشمکش با بوئینگ برای تسلط بر بزرگترین اقتصاد آسیا، رقابتی بزرگ محسوب می‌شود.

  • ماجرای کاهش قیمت دلار چیست؟

    ماجرای کاهش قیمت دلار چیست؟

    روند کاهش قیمت دلار از روز گذشته آغاز شد و این روند کاهشی امروز هم در بازار آزاد ادامه داشت. این در حالی است که قیمت دلار در صرافی ملی روند افزایش داشت. علت کاهش قیمت دلار چیست؟

  • قیمت دلاری، بلیت برخی پروازها را از دسترس خارج کرد

    قیمت دلاری، بلیت برخی پروازها را از دسترس خارج کرد

    عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان همزمان با اجرای طرح بلیت دلاری هواپیما برای مسافران غیرایرانی، خبر داد که بخشی از ظرفیت و سهمیه بلیت مسافر ایرانی در برخی مسیرهای هوایی از دسترس خارج شده است.

  • اتباع باید کد یکتا را دریافت کنند

    اتباع باید کد یکتا را دریافت کنند

    علی صالح آبادی گفت سقف کارت به کارت و خرید روزانه اتباع مانند ایرانیان است.

  •  ممنوعیت فروش بلیت به اتباع خارجی توسط آژانس‌ها و چارترکنندگان

    ممنوعیت فروش بلیت به اتباع خارجی توسط آژانس‌ها و چارترکنندگان

     دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ابلاغ بخشنامه جدید به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی با محتوای جلوگیری از سوء استفاده از فروش دلاری بلیت هواپیما خبر داد و گفت: فروش بلیت به خارجی‌ها توسط آژانس‌ها، چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش و OTA ها ممنوع شد.

  • مشکلات بانکی اتباع خارجی به زودی رفع می‌شود

    مشکلات بانکی اتباع خارجی به زودی رفع می‌شود

     سخنگوی وزارت کشور از رفع مشکل ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی تا اوایل هفته آینده خبر داد.

  • نرخ پرواز در مسیرهای داخلی برای خارجی‌ها چه قدر آب می خورد؟

    نرخ پرواز در مسیرهای داخلی برای خارجی‌ها چه قدر آب می خورد؟

    با اعمال قیمت‌های غیرتعرفه‌ای فروش بلیت هواپیما برای اتباع غیر ایرانی، نرخ پرواز در بسیاری از مسیرهای داخلی برای خارجی‌ها تا بیش از ۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

  • گران فروشی ایرلاین ها: کاهش ۴۰ درصدی مسافران هوایی در ۴ سال

    گران فروشی ایرلاین ها: کاهش ۴۰ درصدی مسافران هوایی در ۴ سال

    وضعیت کنونی صنعت هوایی، علاوه بر ایجاد نارضایتی گسترده‌ی مردم و تاخیرهای فراوان به دلیل نقص فنی و افزایش روزانه حوادث هوایی، حاشیه ی جدید برای دولت انقلابی آقای رییسی ایجاد کرده است. بر اساس آمارهای رسمی، این رهاشدگی و سیاست گرانی بلیت هواپیمایی و البته سکوت، نظارت نمایشی و چراغ سبز نماینده دولت یعنی سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین ها، منجر به سقوط شدید صنعت هوایی ایران شده است.

  • دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی چه بود؟

    دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی چه بود؟

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی را تسهیل دسترسی ایرانی‌ها به پروازهای داخلی اعلام کرد و گفت: اساسا دلیلی ندارد که به مسافران خارجی سوبسید و یارانه‌ای که به مسافران ایرانی داده می‌شود را پرداخت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =