ماجرای مسدود شدن حساب بانکی اتباع خارجی چه بود؟

معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور، ماجرای مسدود شدن حساب بانکی اتباع را تشریح کرد و گفت: حساب بانکی برخی اتباع خارجی اشتباهاً مسدود شده بود.

به گزارش صدای بورس، سید مجید میراحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حساب بانکی برخی از اتباع در ایران مسدود شده است، افزود: اولاً باید بگوییم که در برخی موارد اشتباهاً حساب بانکی مسدود شده است که رفع مسدودی برای این حساب‌ها انجام شده یا در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی مطرح شد همین موضوع بود و از معاون بانک مرکزی خواستیم تا دلایل خود را برای این کار ارائه دهد.

میراحمدی با اشاره به اینکه بانک مرکزی اعلام کرده است به هیچ عنوان حساب تمامی اتباع خارجی را مسدود نکرده است، گفت: تنها حساب برخی از اتباعی که اقدام به عملیات پولشویی کرده بودند را مسدود کرده‌ایم.

معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه حساب اتباعی که در موضوع عملیات ارزی اقدامات غیرقانونی داشتند هم مسدود شده است، افزود: فعالیت‌های بانکی این دو گروه متوقف شده است.


بیشتر بخوانید :خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود


میراحمدی تصریح کرد: برخی از این اتباع آگاهانه و برخی دیگر غیرآگاهانه اقدام به این جرایم کرده‌اند.

به گزراش مهر-وی ادامه داد: یکی از تصمیمات کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی این بود که اتباع مجازی که در ایران زندگی می‌کنند بتوانند در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی عملیات بانکی داشته باشند.

کد خبر 454913

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =