ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

​​​​​​​آدولف هیتلر که از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت بیش از ۱۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. به باور بسیاری از مورخان شش میلیون نفر از افرادی که قربانی هیتلر و حزب او شدند، یهودیان بودند.

به گزارش صدای بورس،یک ساعت مچی طلایی که گفته می‌شود متعلق به آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان است، ۱ میلیون و یکصد هزار دلار حراج شد.

«الکساندر هیستوریکال اُکشنز»، شرکتی که اشیاء تاریخی را حراج می‌کند و ساعت هیتلر را حراج کرد، پایه حراج اولیه این ساعت را ۲ تا ۴ میلیون دلار تعیین کرده بود.خریدار این ساعت که دو حرف اول اسم و نام خانوادگی هیتلر یعنی «آ و ه» بر آن نقش بسته است، از شرکت خواسته است تا هویتش اعلام نشود.

این ساعت مچی طلایی برند آندریاس هوبر در ۲۰ آوریل ۱۹۳۳ در ۴۴ سالگی آدولف هیتلر و در روزی که حزب نازی به پیروزی رسید و او به صدراعظمی آلمان رسید از طرف حزبش به وی هدیه داده شد.

آدولف هیتلر که از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت بیش از ۱۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. به باور بسیاری از مورخان شش میلیون نفر از افرادی که قربانی هیتلر و حزب او شدند، یهودیان بودند.

شرکت حراج کننده ساعت مچی هیتلر می‌گوید که این ساعت چهار روز پس از خودکشی هیتلر در ۴ مه ۱۹۴۵ میلادی توسط سربازی فرانسوی و در اقامتگاه او در آلپ پیدا شد. آدولف هیتلر در ۳۰ آوریل همان سال خودکشی کرد.

رهبران جامعه یهودیان پیش از حراج، تصمیم شرکت الکساندر به حراج این ساعت را محکوم کرده بودند.

شرکت حراجی اشیاء تاریخی الکساندر که پیش‌تر نیز اشیای متعلق به هیتلر را حراج کرده است استدلال می‌کند که هدفش از حراج این اشیاء «حفظ تاریخ» است.

کد خبر 456547

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رانندگان اسنپ در یزد از پرداخت کمیسیون معاف شدند

    همراهی اسنپ با سیل‌زدگان استان یزد

    رانندگان اسنپ در یزد از پرداخت کمیسیون معاف شدند

    اسنپ در نظر دارد تمامی سفرهای سرویس خودروی خود را در استان یزد از پرداخت کمیسیون معاف کند تا با کمک این طرح رانندگان بیشتری تشویق به خدمت‌رسانی شوند

  • دلارهای تقلبی در بازار ارز

    دلارهای تقلبی در بازار ارز

    بواسطه اینکه دلار سهمیه‌ای از طرف بانک مرکزی قابل ردیابی است، معامله گران کمتر تن به خرید این نوع می‌دهند. همین اتفاق موجب ورود ارزهای تقلبی شده است

  • اعلام زمان قطع آب تهرانی ها

    اعلام زمان قطع آب تهرانی ها

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آب برخی شهرهای استان تهران به دلیل خارج شدن تصفیه‌خانه هفتم آب تهران از مدار قطع می‌شود.

  • محدودیت‌های جدید برای مشمولان غایب سربازی

    محدودیت‌های جدید برای مشمولان غایب سربازی

    رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با تشریح برخی از محدودیت‌های ایجاد شده برای مشمولان غایب اعلام کرد که سه میلیون مشمول غایب در کشور داریم.

  • چرا سیل شد؛ چرا سیلاب جان گرفت؟

    چرا سیل شد؛ چرا سیلاب جان گرفت؟

    وقوع سیلاب در امامزاده داوود واقع در حریم غربی تهران، زنگ هشدار درباره ضعف پایتخت مقابل رخدادهای طبیعی را به صدا درآورد.

  • آغاز ارائه وام ۱۵۰ میلیونی به سربازان

    آغاز ارائه وام ۱۵۰ میلیونی به سربازان

    فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه از آغاز ارائه تسهیلات برای سربازان ماهر منقضی خدمت سال‌های ۱۳۹۷ به بعد خبر داد.

  • پیش بینی قیمت سکه

    پیش بینی قیمت سکه

    برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا از احتمال موج سواری سکه بازان در بازار امروز سخن گفتند به باور این دسته از معامله گران احتمال افزایش قیمت سکه به واسطه رشد قیمت طلا وجود دارد. با این حال عده ای از یخ زدن دلار ترسیده بودند .

  • بیت کوین گران شد

    بیت کوین گران شد

    ارزش بیت‌کوین در ماه جولای، بهترین ماه معاملاتی این رمز ارز، ۱۹ درصد و اتریوم نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

  • چرا منطقه امامزاده داوود را آب برد؟

    چرا منطقه امامزاده داوود را آب برد؟

    سیل در میانه تابستان! این یک غافلگیری بزرگ هم برای مردم بود و هم دولت. سیلی که تاکنون ۴۶ کشته و ۳۰ مفقودی داشته و ۱۸ استان را درگیر کرده است. کارشناسان می‌گویند این سیل باران‌های موسمی یا «مانسون» است که آخرین بار سال ۶۶ در تهران رخ داده است.

  • رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

    رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

    ارزش اونس طلا در واکنش به افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از نشست FOMC در ماه ژوئیه، افزایش یافت.

  • لحظه به لحظه با بازار شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

    بورس تهران در روزهای ابتدایی هفته گذشته، شرایط سختی را تجربه کرد و به مرور تا انتهای هفته توانست کمی از ریزش‌های سنگین خود را جبران کند تا کمی از نگرانی‌ها بابت تداوم ریزش‌های سنگین کاهش یابد. ارزش معاملات همچنان اعداد بسیار پایینی را ثبت می‌کند به طوری که روز چهارشنبه، به سختی به بالای ۲هزار میلیارد تومان رسید. به طور کلی به نظر نمی رسد که روند اصلاحی بازار به پایان رسیده باشد. با این وجود با توجه به اصلاح قابل توجه چند هفته گذشته شاخص کل و رسیدن به نقاط حمایتی قوی،‌احتمالاً شاهد افزایش تقاضا و حمایت در نمادهای بزرگ باشیم. اما این حمایت احتمالا با افزایش عرضه در قیمت های بالاتر همراه باشد. بنابراین به نظر می رسد این هفته شرایط بهتری را نسبت به هفته اول مرداد خواهیم داشت و احتمال بازدهی مثبت به ویژه در نمادهای بزرگ بیش تر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =