رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

ارزش اونس طلا در واکنش به افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از نشست FOMC در ماه ژوئیه، افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، با این حال طلا هنوز از سطح مقاومت هفته‌های اخیر خارج نشده است و تحلیلگران احتمال کاهش مجدد آن به ۱۷۰۰ دلار را رد نمی کنند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از افزایش ۰.۷۵درصدی نرخ بهره در چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که افزایش بزرگ دیگری در ماه سپتامبر محتمل است. با این حال، همه چیز به آمارهای آتی بازارها به ویژه آمار تورم و اشتغال آمریکا بستگی دارد.

unnamed

سخنان پاول بیانگر این نکته است که پس از افزایش نرخ بهره به میزان ۱.۵درصد تنها ۴۰ روز، فدرال رزرو اکنون در وضعیتی قرار دارد که حتی ممکن است با رسیدن آمار امیدوارکننده به سمت کاهش نرخ سود نیز حرکت کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA در این باره تصریح کرد:« در حال حاضر شاهد رکود تورمی در اقتصاد آمریکا هستیم و این باید خبر خوبی برای قیمت طلا باشد. »

به گزراش اقتصاد نیوز -یکی از چالش برانگیزترین موانع برای طلا، افزایش رشد اقتصاد در مواجهه با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است. اما اکنون که اوضاع روند رشد اقتصادی کند شده است، چشم انداز طلا در حال تغییر است.

کد خبر 456614

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کارنامه بازارهای کالایی در کلاس صندوق تثبیت بازار سرمایه

    کارنامه بازارهای کالایی در کلاس صندوق تثبیت بازار سرمایه

    گزارش عملکرد سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ صندوق تثبیت بازار سرمایه ذرباره بازارهای کالایی منتشر شد.

  • طلا سقوط کرد

    طلا سقوط کرد

    طلا امروز چهارشنبه پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر ادامه افزایش شدید نرخ بهره در کوتاه مدت، سقوط کرد زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

  • پذیره‌نویسی دومین صندوق مختص اوراق دولتی از فردا در فرابورس

    در نشست خبری پذیره‌نویسی «ساحل» مطرح شد

    پذیره‌نویسی دومین صندوق مختص اوراق دولتی از فردا در فرابورس

    مسعود بهمنی‌راد معاون سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های تامین سرمایه خلیج فارس با اشاره به آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق درآمد ثابت این مجموعه از روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه عنوان کرد: صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس با نماد ساحل، در راستای اهداف مجموعه تامین سرمایه خلیج فارس برای تنوع صندوق‌ها و ابزارها پذیره‌نویسی می‌شود. این نوع صندوق‌ها با توجه به برنامه تعمیق بازار بدهی فرصت مناسبی برای بازدهی دارند.

  •    قیمت نفت برنت صعودی شد

       قیمت نفت برنت صعودی شد

    نفت برنت روز گذشته در بازار جهانی با ایستادن روی قیمت ۱۰۴ دلار در هر بشکه به کار خود پایان داد. گرچه آمریکا امید داشت با افزایش عرضه طلای سیاه کنترل بازار را در دست بگیرد، اما اوپک پلاس با کاهش حدود سه میلیون بشکه‌ای عرضه، شوک جدیدی به کاخ سفید وارد کرد.

  • گرانی سرسام آور کالاهای اساسی/ برنج ۱۸۸ درصد گران شد!

    گرانی سرسام آور کالاهای اساسی/ برنج ۱۸۸ درصد گران شد!

    روایت رسمی دولت از قیمت اقلام اساسی منتشر شد، به طوری که این گزارش، روغن مایع با افزایش ۳۲۷.۵ درصدی قیمت در تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رکورددار گرانی در میان کالاهای دیگر بوده است.

  • دلارهای تقلبی در بازار ارز

    دلارهای تقلبی در بازار ارز

    بواسطه اینکه دلار سهمیه‌ای از طرف بانک مرکزی قابل ردیابی است، معامله گران کمتر تن به خرید این نوع می‌دهند. همین اتفاق موجب ورود ارزهای تقلبی شده است

  • طلا گران می شود

    طلا گران می شود

    قیمت طلا امروز جمعه و پیش از انتشار آمار مشاغل در ایالات‌متحده، به بالاترین حد یک ماهه خود رسید زیرا عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد و طلا را در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی نگه داشت.

  • صف دلار کوتاه می‌شود؟/بی اعتمادی خریداران را فراری داد

    صف دلار کوتاه می‌شود؟/بی اعتمادی خریداران را فراری داد

     پس از کاهش نرخ شاخص ارزی در معاملات آزاد بازار تهران شکاف قیمتی میان این نرخ و قیمت‌های توافقی فروش دلار نیز کاهش یافت.

  • قیمت‌ میوه و تره‌بار در دومین روز هفته را ببینید

    قیمت‌ میوه و تره‌بار در دومین روز هفته را ببینید

    تازه‌ترین قیمت انواع میوه و تره‌بار، امروز یکشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.

  • افزایش یک و نیم برابری قیمت‌ها در یک سال اول دولت رئیسی

    افزایش یک و نیم برابری قیمت‌ها در یک سال اول دولت رئیسی

    کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، مرغ و گوشت و همچنین اینترنت بیشترین گرانی را داشته‌اند.

  • ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

    ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

    ​​​​​​​آدولف هیتلر که از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت بیش از ۱۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. به باور بسیاری از مورخان شش میلیون نفر از افرادی که قربانی هیتلر و حزب او شدند، یهودیان بودند.

  • پرسه بی‌رمقی در بازار

    پرسه بی‌رمقی در بازار

    در روزهای اخیر نرخ بهره صعودی بوده است و اوراق با درآمد ثابت در بورس با نرخ‌های YTM حدود ۲۳ و بالاتر و در بازار بین بانکی به  ۲۱ درصد رسیده است. یکی از نگرانی‌های روزهای اخیر بازار انتشار اخباری در خصوص افزایش نرخ بهره به محدوده‌های ۲۵ درصد است هرچند حضور رئیس سازمان بورس در بانک مرکزی و مذاکرات در این خصوص و واکنش‌های وزیر اقتصاد و معاونان وی در خصوص نرخ بهره اندکی ترمز رشد نرخ بهره را گرفته است اما به‌نظر می‌رسد در شرایط تورمی فعلی ناگزیر به افزایش بهره شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =