۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
طلا سقوط کرد

طلا امروز چهارشنبه پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر ادامه افزایش شدید نرخ بهره در کوتاه مدت، سقوط کرد زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا امروز چهارشنبه تا ساعت ۷:۵ به وقت شرقی با ۴.۶ درصد افزایش به ۱۷۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید و این پس از روز سه‌شنبه بود که به بالاترین سطح یک ماهه خود یعنی ۱۷۸۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار پس از افزایش ۰.۸ درصدی یک شبه، ۰.۱ درصد در برابر رقبای خود افزایش یافت و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح چهار ماهه ۲.۵۱۶۰ در روز سه شنبه به ۲.۷۷۴۰ درصد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید:رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!


سه نفر از مقامات فدرال رزرو نشان دادند که آنها و همکارانشان برای بالا بردن نرخ بهره ایالات‌متحده به سطحی که به طور قابل‌توجهی فعالیت اقتصادی را مهار کند و بالاترین نرخ تورم از دهه ۱۹۸۰ را کاهش دهد، کاملا متحد هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، گفت که دارایی‌های آن ۰.۳ درصد کاهش یافت و از ۱۰۰۵.۸۷ تن در روز دوشنبه به ۱۰۰۲.۹۷ تن در روز سه شنبه رسید.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹.۸۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹۱.۳۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۶۱ دلار رسید.

کد خبر 456755

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

    رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

    ارزش اونس طلا در واکنش به افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از نشست FOMC در ماه ژوئیه، افزایش یافت.

  • پذیره‌نویسی دومین صندوق مختص اوراق دولتی از فردا در فرابورس

    در نشست خبری پذیره‌نویسی «ساحل» مطرح شد

    پذیره‌نویسی دومین صندوق مختص اوراق دولتی از فردا در فرابورس

    مسعود بهمنی‌راد معاون سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های تامین سرمایه خلیج فارس با اشاره به آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق درآمد ثابت این مجموعه از روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه عنوان کرد: صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس با نماد ساحل، در راستای اهداف مجموعه تامین سرمایه خلیج فارس برای تنوع صندوق‌ها و ابزارها پذیره‌نویسی می‌شود. این نوع صندوق‌ها با توجه به برنامه تعمیق بازار بدهی فرصت مناسبی برای بازدهی دارند.

  • طلا گران می شود

    طلا گران می شود

    قیمت طلا امروز جمعه و پیش از انتشار آمار مشاغل در ایالات‌متحده، به بالاترین حد یک ماهه خود رسید زیرا عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد و طلا را در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی نگه داشت.

  • دلارهای تقلبی در بازار ارز

    دلارهای تقلبی در بازار ارز

    بواسطه اینکه دلار سهمیه‌ای از طرف بانک مرکزی قابل ردیابی است، معامله گران کمتر تن به خرید این نوع می‌دهند. همین اتفاق موجب ورود ارزهای تقلبی شده است

  • اونس ۱۹ دلار افزایش یافت؛ طلا ۲۸ هزار تومان کاهش

    اونس ۱۹ دلار افزایش یافت؛ طلا ۲۸ هزار تومان کاهش

    طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، باتوجه به نوسانات هرچند محدود اونس جهانی طلا و ثبات نرخ ارز در داخل و البته کاهش تقاضا که هر ساله در ایام ماه محرم رخ می‌دهد، طی یک هفته اخیر بازار سکه و طلا همچنان همراه با ثبات و اندکی کاهش پیش آمده است.

  • نرخ دلار زیر ۳۰ هزار تومان می‌آید؟

    نرخ دلار زیر ۳۰ هزار تومان می‌آید؟

    قیمت دلار در بازار آزاد امروز به زیر ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. آیا ممکن است دلار کمتر از ۳۰ هزار تومان نیز برسد؟ در چه شرایطی این ارز وارد کانال ۲۸ هزار تومان می‌شود؟

  • قیمت‌ میوه و تره‌بار در دومین روز هفته را ببینید

    قیمت‌ میوه و تره‌بار در دومین روز هفته را ببینید

    تازه‌ترین قیمت انواع میوه و تره‌بار، امروز یکشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.

  • زنگ خطر افزایش تورم به صدا در آمده است

    زنگ خطر افزایش تورم به صدا در آمده است

    درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی از استانها، افزایش انفجاری داشته و خانوارها ۹۰ درصد بیشتر از تیر ۱۴۰۰ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =