محدودیت‌های جدید برای مشمولان غایب سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با تشریح برخی از محدودیت‌های ایجاد شده برای مشمولان غایب اعلام کرد که سه میلیون مشمول غایب در کشور داریم.

به گزارش صدای بورس، سردار تقی مهری امروز دریک نشست خبری که در محل سازمان وظیفه عمومی فراجا برگزار شد، گفت: مشمولان غایب اجازه خروج از کشور را ندارند، این افراد اجازه استخدام در سازمان‌های دولتی را ندارند و به‌ کارگیری آنها مشمول جریمه برای کارفرما است.

وی ادامه داد: همچنین به این افراد تسهیلات بانکی نیز داده نخواهد شد و طبق هماهنگی که با بانک مرکزی وجود دارد این خدمات به آنها ارائه نخواهد شد.

مهری درباره تعداد مشمولان غایب گفت: متولدین سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۳ در حال حاضر مشمول سربازی هستند طی این مدت با ۲۱ میلیون ذکور در کشور داشتیم و این تعداد حدود سه میلیون نفر غایب هستند.


بیشتر بخوانید: سازمان نظام وظیفه مشمولان را فراخواند


مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این ایام مطرح است بحث معافیت تحصیلی مشمولان است، باتوجه به شروع مدارس و دانشگاه ها این موضوع اهمیت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در کنکور شرکت کرده و در مقاطع مختلف پذیرفته شده باید ثبت نام کنند و با توجه به هوشمندسازی پلیس تمام دانشجویان که پذیرفته شده‌اند از طریق اینترنت و سامانه سخا می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی را ثبت کرده و سامانه ما به صورت خودکار به دانشگاه مربوطه وصل شده و معافیت برای دانشگاه ارسال شده و افراد می‌توانند ثبت نام کنند.

به گفته مهری، متقاضیان می‌توانند از طریق نرم افزار "پلیس من" درخواست معافیت کنند افرادی که در سال گذشته یعنی ۱۴۰۰ دیپلم گرفته اند و سال گذشته در کنکور شرکت کرده اند و امسال هم در کنکور شرکت کرده‌اند تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند و بعد از آن باید برگه اعزام به خدمت بگیرند و چنانچه اقدام نکنند برای آنها غیبت زده می‌شوند افرادی هم که در سال ۱۴۰۱ دیپلم گرفته تا شهریور سال آینده فرصت دارند که در کنکور شرکت کنند.

گزارش ایسنا، بهوی تاکید کرد: مشمولان غایب نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. اگر کسی هم در ارائه مدارک یا ثبت نام از طریق سایت و سامانه مشکل داشتند می توانند از طریق مراجعه به پلیس +۱۰ و یا سازمان وظیفه عمومی خدمات لازم را دریافت کنند.

کد خبر 459562

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نقدی بر «افزایش سن بازنشستگی» در برنامه هفتم توسعه

    نقدی بر «افزایش سن بازنشستگی» در برنامه هفتم توسعه

    چه کسانی بازنشست شوند، چگونه بازنشست شوند و چقدر مستمری بازنشستگی بگیرند، همه‌ی اینها خارج از اصول و ضوابط اکچوئریک و بدون در نظر گرفتن اصول و بدیهیاتِ «سه‌جانبه‌گرایی»، توسط نهادهای فرادستی (دولت به تنهایی یا دولت با همراهی و مشارکت مجلس) تعیین تکلیف می‌شوند.

  • ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

    ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

    ​​​​​​​آدولف هیتلر که از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت بیش از ۱۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. به باور بسیاری از مورخان شش میلیون نفر از افرادی که قربانی هیتلر و حزب او شدند، یهودیان بودند.

  • مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    انتظار می‌رفت در تیر مشکل معترضان و جاماندگان یارانه جدید برای همیشه برطرف شود اما با گذشت نزدیک به دو هفته از واریز یارانه این ماه هنوز مشکلات وجود دارند. این درحالی است که این روزها، هرلحظه ممکن است خبر واریز معوقات یارانه جاماندگان و معترضان از سوی سازمان هدفمندی یارانه اعلام شود.

  • تکذیب قطع سراسری اینترنت

    تکذیب قطع سراسری اینترنت

    در فضای مجازی، شایعه‌ای به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص قطع سراسری اینترنت در عصر امروز منتشر شده است که این خبر صحت نداشته و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چنین مطلبی را اعلام نکرده است.

  • یک خبر خوب برای سربازان

    یک خبر خوب برای سربازان

    سازمان تامین اجتماعی امکانی را فراهم کرده است تا تمام افرادی که دوران خدمت سربازی را انجام داده‌اند، با خرید بیمه سربازی خود به صورت آنلاین، مدت سربازی را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

  • سربازی «هدف» یا «وسیله» /  ماجرای خرید خدمت سربازی  و قیمت‌های نجومی آن چه بود؟

    سربازی «هدف» یا «وسیله» / ماجرای خرید خدمت سربازی و قیمت‌های نجومی آن چه بود؟

    در آخرین تصمیم‌سازی بحث برانگیز در مورد خدمت سربازی اما، از این مسئله به شکلی آشکارتر و صریح‌تر از هر زمان دیگری پرده برداشته شد؛ قیمت‌های نجومی برای فروش سربازی به قدری عجیب بود که برخی معتقد بودند که اگر مسئولان، هیچ مسئله ریز و درشتی را در نظر نمی‌گیرند حداقل حرمت و قداست مسائل نظامی که مستقیما امنیت ملی کشور به آن وابسته است را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =