تورم در استان‌های ‌ایران چقدر است؟

طبق آمار، در تیرماه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد از بیشترین تورم سالانه با نرخ ۴۷.۶ درصد بین استان‌های کشور برخوردار بود.

به گزارش صدای بورس، در اعلام اخیر مرکز آمار ایران از تورم تیرماه، تورم نقطه به نقطه به ۵۴ درصد و تورم سالانه به ۴۰.۵ درصد افزایش یافته و تورم ماهانه با کاهش به ۴.۶ درصد رسیده است.

در تازه ترین گزارش منتشر شده درباره وضعیت تورم استان‌ها در تیر ماه ١٤٠١، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ همدان با ۷.۱ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ گیلان با ۳.۳ درصد است.

همچنین بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت ماه مشابه سال قبل) متعلق به استان آذربایجان غربی با ٦٣.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ۴۷.۳ درصد است.


بیشتر بخوانید:کدام کالاها در تیرماه گران شدند؟


بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با نرخ ٤٧.٦ درصد و کمترین آن متعلق به استان سیستان و بلوچستان با نرخ ٣٥.٤ درصد است.

به گزارش ایسنا، بررسی تغییرات قیمت در استان‌ها نشان می‌دهد که بالاترین افزایش هزینه در "خوارکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" مربوط به قزوین با متوسط ۹۸.۳ درصد و البرز با ۹۷.۹ درصد بوده است. بوشهر با ۷۰.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۷۰.۷ درصد کمترین افزایش هزینه را داشته‌اند.

تورم در استان‌های ‌ایران چقدر است؟

انتهای پیام

کد خبر 456544

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازگشایی گره تولید با روش‌های نوین تامین مالی/ تسهیلات آنلاین سدی در برابر هدررفت منابع

    رییس کمیسیون عمران مجلس:

    بازگشایی گره تولید با روش‌های نوین تامین مالی/ تسهیلات آنلاین سدی در برابر هدررفت منابع

    طرح تامین مالی زنجیره می‌تواند بدون نقل و انتقال پول تولید کننده واقعی را کمک کرده و منابع را تا محل هزینه رصد کند، لذا اجرای طرح مذکور علاوه بر ایجاد شفافیت حداکثری می تواند گره بخش تولید را نیز که با محدودیت منابع عجین شده باز کند.

  • پرسه بی‌رمقی در بازار

    پرسه بی‌رمقی در بازار

    در روزهای اخیر نرخ بهره صعودی بوده است و اوراق با درآمد ثابت در بورس با نرخ‌های YTM حدود ۲۳ و بالاتر و در بازار بین بانکی به  ۲۱ درصد رسیده است. یکی از نگرانی‌های روزهای اخیر بازار انتشار اخباری در خصوص افزایش نرخ بهره به محدوده‌های ۲۵ درصد است هرچند حضور رئیس سازمان بورس در بانک مرکزی و مذاکرات در این خصوص و واکنش‌های وزیر اقتصاد و معاونان وی در خصوص نرخ بهره اندکی ترمز رشد نرخ بهره را گرفته است اما به‌نظر می‌رسد در شرایط تورمی فعلی ناگزیر به افزایش بهره شوند.

  • هشدار ۱۴۰ فعال بازار به رئیس سازمان بورس

    هشدار ۱۴۰ فعال بازار به رئیس سازمان بورس

    ۱۴۰ نفر از فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس درباره خروج ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این بازار هشدار داده‌اند. در این نامه چه نکاتی اشاره شده است؟

  • قانون مکلف کرد؛ دولت زیربار نرفت

    دولت زیان انباشته دو غول‌ بزرگ خودروسازی را جبران می‌کند؟

    قانون مکلف کرد؛ دولت زیربار نرفت

    دولتی که به‌راحتی تصمیم می‌گیرد و خسارت ناشی از تصمیمات را برعهده نمی‌گیرد، عملا باعث سلب اعتماد عمومی به سیاست‌گذاری‌ها در جهت بازار سرمایه می‌شود و آسیب بزرگی به بازار وارد می‌کند. اثر سیاست های قیمتی دولت در حوزه خودرو را در این گزارش بخوانید.

  • خط مقدم حقوقی ها و حقیقی‌ها در میدان مجامع بورسی!

    خط مقدم حقوقی ها و حقیقی‌ها در میدان مجامع بورسی!

    مدتی است که نام مجامع شرکت‌های بورسی با حاشیه و ناآرامی گره خورده است. البته این حاشیه تنها برای این دو سال اخیر نیست و این فضای رسانه است که اکنون شرایط این مجامع را بهتر و واقعی‌تر در معرض دید اذهان عمومی قرار داده است

  • آدرس غلط پولی برای اقتصاد ایران

    تهدید نرخ سود برای تولید جدی است

    آدرس غلط پولی برای اقتصاد ایران

    افزایش نرخ سود در راه است. این اتفاق در نهایت چه آثاری برای بازارهای کالایی به خصوص کالاهای پایه به همراه دارد؟

  • نسخه روسی بانک مرکزی برای کنترل تورم

    نسخه روسی بانک مرکزی برای کنترل تورم

    نرخ بهره بین بانکی طی روزهای گذشته به محل مناقشه کارشناسان بانکی و بورسی تبدیل شده است به طوری که کارشناسان بانکی رشد نرخ بین بانکی را اقدامی منطقی در مواجه با رشد نرخ تورم می دانند.

  • بازی سیاستگذار با اعصاب بورس/افت ۱/۲ درصدی شاخص در دوشنبه

    بازی سیاستگذار با اعصاب بورس/افت ۱/۲ درصدی شاخص در دوشنبه

    بورس در روز یکشنبه تاوان رفتارهای مداخله‌گرانه دولت در امر فروش خودرو در بورس کالا را داد و به میزان ۲/ ۱درصد از ارتفاع شاخص آن کم شد.

  • آیفون هنوز متقاضی دارد

    آیفون هنوز متقاضی دارد

    اپل اعلام کرد کمبود قطعات تسهیل شده و تقاضا برای آیفون، با وجود محدود شدن هزینه مصرفی، توقف ناپذیر مانده است.

  • کدام استان‌ها بیشترین تورم را در تیر ماه داشتند؟

    کدام استان‌ها بیشترین تورم را در تیر ماه داشتند؟

    در تیرماه ۱۴۰۱ استان‌های سیستان و بلوچستان و همدان کمترین نرخ تورم شهری و روستایی را داشتند. سه استان کهگیلویه و بویراحمد و مازندران و قزوین دارای بیشترین تورم روستایی و شهری بودند. استان تهران از این نظر در جایگاه پنجم تا ششم قرار داشت.

  • بیت کوین گران شد

    بیت کوین گران شد

    ارزش بیت‌کوین در ماه جولای، بهترین ماه معاملاتی این رمز ارز، ۱۹ درصد و اتریوم نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

  • تشریح‌ آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر

    تشریح‌ آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر

    مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر را تشریح کرد و گفت: با صدور حکم از سوی دادستانی نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام شد و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹، نسبت به خروج کالاها از بندر و فروش آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبادرت می‌شود.

  • افزایش بی‌اعتمادی‌ها به بورس، با خلف وعده در کنترل سود بین بانکی

    افزایش بی‌اعتمادی‌ها به بورس، با خلف وعده در کنترل سود بین بانکی

    کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ بهره بین بانکی و افزایش بهره در شرایط فعلی، مانند یک خودکشی و افزایش فشار بر روی فنر تورمی کشور است.

  • بورس در محاصره اما و اگرها

    بورس در محاصره اما و اگرها

    استمرار شرایط رکودی بورس، پیامدهای منفی در بورس به همراه دارد. سیاست‌های اقتصادی و سیاسی نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر کاهشی بورس ایفا کرده‌اند و برخی گمانه‌زنی‌ها با استناد به تحولات هفته قبل از امکان رخت‌بستن رکود از جریان دادوستدهای بورسی حکایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =