۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
روغن خوراکی ارزان شد

معاون وزیر صمت از کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت انواع روغن‌های مایع و جامد خبر داد.

به گزارش صدای بورس،مهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور وزیر صمت برای کاهش قیمت انواع روغن نباتی گفت: این دستورالعمل امروز ابلاغ شده و از شنبه هشتم مرداد برای تمام کارخانجات روغن کشور لازم الاجرا است.

وی هدف از این کار را حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد و گفت: همه کارخانجات ملزم به کاهش قیمت هستند و با واحدهای که از این دستورالعمل پیروی نکند، برخورد خواهد شد.

معاون وزیر صمت درباره روغن‌های فعلی موجود در بازار با قیمت قدیم نیز گفت: قرار است برای این روغن‌ها نیز تخفیفات در نظر گرفته شود.

برادران عنوان کرد: این کاهش قیمت به دنبال برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات روغن اعمال می‌شود.

به گزارش برنا، معاون وزیر صمت از پیگیری جدی برای آزادسازی صادرات روغن هم خبر داد و گفت: با حذف ارز ترجیحی نگرانی بابت صادرات روغنی که مواد اولیه آن یارانه‌ای بود نیست.

کد خبر 456484

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نفت؛ ویژگی مشترک اقتصاد ایران و قزاقستان

    نفت؛ ویژگی مشترک اقتصاد ایران و قزاقستان

    برخی از کارشناسان معتقدند که دولت آقای روحانی برخلاف استراتژی حال کشور، مهمترین توان و منابع دیپلماتیک کشور را برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی و به سرانجام رساندن برجام به‌کار گرفتند که در نهایت به استراتژی حال کشور، نتیجه را باختند؛ اما در حال حاضر به نظر می رسد، دولت آیت الله رئیسی با درک اهمیت استراتژیک همسایگان ایران، قدم در مسیر روابط بیشتر با این همسایگان نهاده، که آرزو این است تا آورده‌های بسیار خوبی نصیب کشور کند.

  • افزایش سرقت مواد غذایی در نتیجه تورم

    افزایش سرقت مواد غذایی در نتیجه تورم

    تورم مواد غذایی در ایران هشداردهنده شده و مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌ای مواد غذایی در تیر ماه را بالای ۹۰ درصد دانسته است.

  • هوافروشی به اسم چیپس

    هوافروشی به اسم چیپس

    قیمت چیپس در هر بسته ۴۴۰ گرمی به ۸۲ هزار تومان رسید. این یعنی هر کیلو چیپس در بازار بیش از ۱۸۶ هزار تومان ارزش دارد. این در حالی است که اکنون هر کیلو گوشت راسته گوسفندی با استخوان در بازار ۱۸۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

  • صادرات گندم رکورد زد

    صادرات گندم رکورد زد

    در سال جاری گندم با سهم ۱۶ درصدی، رتبه اول واردات کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده است، در حالی که پیش از این با وجود حجم بالا، هزینه این واردات بعد از چند کالای دیگر قرار داشت.

  • وعده دولت برای ارزانی روغن محقق شد؟

    وعده دولت برای ارزانی روغن محقق شد؟

    دولت خبر داده بود از شنبه ۸ مرداد قیمت روغن های نباتی با ده تا ۲۵ درصد افت روبرو خواهد شد. بررسی ها از وضعیت بازار چه موضوعی را نشان می دهد؟

  • کاهش قیمت روغن شروع شد؛ ۱۰ درصد!

    کاهش قیمت روغن شروع شد؛ ۱۰ درصد!

    انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در اطلاعیه‌ای لیست جدید قیمت انواع روغن نباتی (کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی) را برای اجرا از تاریخ ۱۱مردادماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =