ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت لغو شد

طبق اعلام معاون گمرک ایران ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو و اجرایی نخواهد شد؛ بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد. 

به گزارش صدای بورس، آن‌طور که فرود عسگری -‌معاون امور گمرکی گمرک ایران‌-اعلام کرده است طبق تصمیم سی‌امین نشست ستاد تنظیم بازار و بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد ممنوعیت فصلی برنج در سال جاری لغو شد.

به گفته وی لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج امروز همزمان با اول مردادماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

در این رابطه یادآور می‌شود براساس بند ۸ مندرجات ذیل یادداشت فصل دهم قانون مقررات صادرات و واردات، ترخیص برنج در فصل برداشت ممنوع و زمان این ممنوعیت از اول مردادماه هر سال تا پایان آبان‌ماه همان سال تعیین شده است.


بیشتر بخوانید: برنج ایرانی کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شد


اما با توجه به وضعیت بازار داخل و افزایش قیمت‌ها، از مدتی قبل مذاکرات برای لغو ممنوعیت واردات در سال جاری در جریان بود و واردکنندگان خواستار ادامه روند واردات بودند.

به گزارش ایسنا - در سال گذشته نیز با توجه به وضعیت واردات برنج و هشدارهایی که در مورد افزایش قیمت وجود داشت، رایزنی بسیاری در مورد لغو ممنوعیت انجام ولی با آن موافقت نشده بود.

کد خبر 456087

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی بازار کالاهای اساسی در هفته اول مرداد

    پیش بینی بازار کالاهای اساسی در هفته اول مرداد

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول مردادماه حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاهاست ضمن اینکه گرانی قیمت ها منجر به کاهش استقبال مردم و رکود بازار شده است.

  •  برنجی که برای اعیان‌ها است / ۱۰ کیلو را بالای ۳ میلیون بخرید!

    برنجی که برای اعیان‌ها است / ۱۰ کیلو را بالای ۳ میلیون بخرید!

     بعد از افزایش نرخ انواع برنج‌های ایرانی که در مقایسه با سال‌ ۱۴۰۰ دوبرابر شده‌اند، در روزهای اخیر نرخ آن کمی کاهش داشته است. نرخ برخی از برنج‌های مرغوب ایرانی به هر کیلو۱۵۰هزارتومان نزدیک شد.

  • منتظر باشید؛‌ برنج ارزان می شود

    منتظر باشید؛‌ برنج ارزان می شود

    فعالان بازار برنج پیش‌بینی می‌کند که با توجه به لغو ممنوعیت واردات برنج،‌ از این پس فرصتی هم برای سودجویی دلالان وجود ندارد چون واردات به شکل مستمر در حال انجام است. همچنین در نتیجه رقابت واردکنندگان و قرار داشتن در فصل برداشت برنج ایرانی و نخریدن مردم دست به دست هم خواهد داد تا در کمترین زمان شاهد کاهش قیمت در بازار برنج باشیم.

  • سرانجام برنج ارزان شد

    سرانجام برنج ارزان شد

    سرانجام بعد از مذاکرات، تردیدها و ابهامات چندماهه پیرامون ممنوعیت فصلی واردات برنج، در نخستین روز مردادماه لغو این ممنوعیت چندماهه به گمرکات ابلاغ شد و بر این اساس واردات برنج به کشور همچنان طبق روال قبل ادامه خواهد داشت.

  • شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    سازمان حمایت شیوه جدید تعیین قیمت کالا را اعلام کرد.

  • ابهام در واردات برنج

    ابهام در واردات برنج

    در کمتر از ۲۴ ساعت تا شروع قانونی فصل ممنوعیت واردات برنج، همچنان بحث لغو آن با اخباری متناقض مطرح است.

  • قیمت جدید برنج به‌ زودی اعلام می‌شود

    قیمت جدید برنج به‌ زودی اعلام می‌شود

    معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت برنج در سال ۱۴۰۰ بسیار منصفانه بود، گفت: قیمت برنج مصوب سال ۱۴۰۱ را به زودی اعلام می‌کنیم.

  •  قرار تجاری با طعم چلوکباب

     قرار تجاری با طعم چلوکباب

    برای یک قرار تجاری متوسط، رستوران‌های مشهور تهران می‌توانند جای مناسبی باشند. یک چلوکباب یا چلوجوجه، غذای رایج در این‌گونه قرارها است، اما با تحولات گاه و بیگاه قیمت مواداولیه و متعاقب آن تغییر قیمت منوی رستوران‌ها، این سوال مطرح است که در این هفته، یک قرار تجاری در رستوران، چه هزینه‌ای را برای میزبان به‌همراه خواهد داشت.

  •  افزایش «تقلب» در بازار برنج

     افزایش «تقلب» در بازار برنج

    گرانی قیمت برنج و شکستن رکورد کیلویی ۱۸۵‌هزارتومان این روزها بسیاری از سودجویان را بر آن داشته تا با اختلاط محصول ایرانی با خارجی از این کیسه‌های برنج جیبی برای خود بدوزند.

  • برنج ارزان بخرید

    برنج ارزان بخرید

    مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی از تثبیت قیمت محصولات پروتئینی و لبنی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و کاهش قیمت برنج خبر داد و علت گران شدن حبوبات را افزایش دو برابری قیمت‌های جهانی آن اعلام کرد.

  • قیمت انواع برنج در بازار

    قیمت انواع برنج در بازار

    در این خبر به بررسی قیمت انواع برنج در بازار پرداختیم.

  • آبدوغ خیار هم غذای لاکچری شد

    آبدوغ خیار هم غذای لاکچری شد

    در حال حاضر خوردن یک کاسه آبدوغ خیار برای یک خانواده چهارنفره بالای ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد؛ میان‌وعده‌ای که در گذشته جزو غذاهای ساده محسوب می‌شد، اما حالا قیمت یک کاسه آن از یک کیلو مرغ گران‌تر شده و جزو پرچمداران و غذاهای لاکچری برخی رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذا درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =