استخرهای لاکچری بلای جان آبی شده‌اند

در شرایطی که حجم آب سدهای تهران نسبت به پارسال ۱۹ درصد کاهش بافته اما پرشدن استخرهای لاکچری بلای جان آبی شده‌اند که یارانه به آن تعلق گرفته و این ظلمی مضاعف به سایر مردم است.

به گزارش صدای بورس، مردم تهران در روز ۱۰ تیرماه امسال یک میلیارد و ۷۳۷ میلیون متر مکعب آب را درحالی مصرف کردند که میزان ورودی آب سدهای پنج‌گانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۹۸۰ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۱۲۰۳ میلیون مترمکعب بوده و ۱۹ درصد کاهش‌یافته است.

از طرف دیگر از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال ۱۴۰۰) تاکنون بیش از ۱۸۰.۱ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به ۲۶۹ میلیمتر بارندگی متوسط بلندمدت ۵۳ساله ، کاهش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این میران مصرف همچنین در شرایطی است که بدانیم بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و متوسط قیمت فروش ۷۰۰ تومان است بنابراین، در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخرها می شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.

این روند نگران کننده مصرف آب سبب شد در روزهای اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامکی به شهروندان آنان را نسبت به موضوع مدیریت مصرف حساس کند.

این در حالی است که به نظر می رسد رفتار مصرفی برخی مشترکان همچنان رفتار غلطی است که ناشی از جوابگو متناسب نبودن جریمه در نظر گرفته شده با جرم است.


بیشتر بخوانید : امسال قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت


در همین باره چندی پیش"فیروز قاسم زاده" سخنگوی صنعت آب کشور گفت: این جریمه‌ها بر اساس قانون است. بنابراین ممکن است جریمه مطابق درآمد مشترکان نباشد و برای این امر بحث قطع آب در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا - قاسم‌زاده ادامه داد: اما علاقه‌ای برای قطع نیست، زیرا آنها هم شهروندان هستند و باید آب مصرفی و مورد نیاز آنها را تامین کرد. امید است با اقدام‌هایی که در نظر گرفته شده این مشترکان نسبت به رعایت الگوی مصرف دقت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 455294

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بخت و اقبال کدام سهم‌ها در تابستان امسال بلند است؟

    به نظر می‌رسد تابستان پرابهامی‌ را پیش رو خواهیم داشت، بنابراین با وجود عوامل مختلف با اثرات هم‌سو و غیرهم‌سو، اهمیت چینش پورتفوی و متنوع‌سازی بیش‌ازپیش آشکار ‌می‌شود. در ادامه به صنایعی که به‌رغم وجود برخی عوامل تأثیرگذار منفی، پتانسیل‌ها مناسبی دارند اشاره خواهد شد.

  • اعلام زمان قطع آب تهرانی ها

    اعلام زمان قطع آب تهرانی ها

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آب برخی شهرهای استان تهران به دلیل خارج شدن تصفیه‌خانه هفتم آب تهران از مدار قطع می‌شود.

  • چرا صادرات آب‌های بسته‌بندی آب رفت

    چرا صادرات آب‌های بسته‌بندی آب رفت

    دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه در یک دهه گذشته صادرات آب‌های بسته‌بندی همواره نزولی بوده، دلایل این وضعیت را برشمرد.

  •  کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد

    کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد

    یک کارشناس حوزه آب گفت: کلا کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد، بنابراین از اکنون باید به این سمت حرکت کنیم. باید تصفیه فاضلاب، استفاده از پساب برای کشاورزی و کشت گیاهان شورپسند یا شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گیرد.

  • سد نمرود به بهره ‎برداری می رسد

    سد نمرود به بهره ‎برداری می رسد

     وزیر نیرو گفت: سد نمرود در شهرستان فیروزکوه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و تا حدود زیادی تکمیل شده که پس از رفع مشکل تملک اراضی به بهره برداری خواهد رسید.

  • هشدار شرکت آب و فاضلاب تهران درباره مصرف آب

    هشدار شرکت آب و فاضلاب تهران درباره مصرف آب

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامک نسبت به ضرورت مدیریت مصرف آب هشدار داد.

  • یارانه تیرماه امشب به حسابتان می‌آید

    یارانه تیرماه امشب به حسابتان می‌آید

    یارانه نقدی کمک معیشتی تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ دوشنبه ( ۲۰ تیرماه)  قابل برداشت است و افرادی که در اردیبهشت ماه یارانه دریافت نکردند و درخواست بازبینی خود را ثبت نمودند نیز درصورت واجد شرایط بودن، در این ماه یارانه می‌گیرند.

  • طرح مجلس برای تشکیل کارگروه عرضه محصولات در بورس‌ کالا/نفی جایگاه سیاستی بورس

    طرح مجلس برای تشکیل کارگروه عرضه محصولات در بورس‌ کالا/نفی جایگاه سیاستی بورس

    مجلس طرحی را مبنی بر تشکیل کارگروه عرضه محصولات در بورس کالا با ۹ نفر عضو آماده کرده است که نقش وزارت صمت در آن پررنگ است و تشکیل کارگروهی با این ساختار با وجود شورای عالی بورس به صورت موازی عجیب به نظر می‌رسد و عجیب تر آن است که هر چند در طرح اولیه بورس‌های کالایی نماینده داشتند، در طرح پیشنهادی جدید بورس‌های کالایی و حتی سازمان بورس و اوراق بهادار هیچ نماینده‌ای ندارند.

  • ثبت‌نام‌کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را می‌گیرند؟

    ثبت‌نام‌کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را می‌گیرند؟

    تمامی سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خردادماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام نموده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =