۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

قیمت خودرو نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه کرد. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، قیمت خودرو در روزهای گذشته نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه کرد. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی در آن صورت نمی‌گیرد. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت‌ها و روند بازار در روزهای آینده می‌کنند.

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: درحال حاضر بازار در شرایط رکودی به سر می‌برد. اما باید به این نکته توجه کرد که قیمت‌ها در بازار کشور در روزهای گذشته با یک ثبات نسبی همراه شد. به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده نیز روند قیمت‌ها به همین شکل باشد.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: در حال حاضر بازار در شرایطی است که خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد و در رکود سنگینی قرار گرفته است. اگر اخباری از آزادسازی واردات و مشخص شدن تعرفه‌ها منتشر نشود، ممکن است این رکود تشدید شود.


بیشتر بخوانید: برنامه کاهش قیمت خودرو در شرایط زیان خودروساز


بازار در انتظار مذاکرات

البته برخی نیز دلیل رکود بازار را مذاکرات وین می‌دانند.

فیروز نادری ،کارشناس صنعت خودرو گفت: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواق‌نامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه بود. البته در این هفته نیز به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد. اگر افزایش قیمتی نیز اتفاق بیافتد، جزئی است.

به گفته او، وزیر صمت اعلام کرد که سال آینده خودروهای اقتصادی وارد بازار می‌شوند. اما به نظر نمی‌رسد این وعده نیز مانند وعده‌های دیگر وزیر تحقق یابد. تا زمانی که این صحبت‌ها و وعده‌های خودرویی عملی نشود، تاثیری در بازار و قیمت‌ها ندارد.

۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

به گزارش تجارت نیوز، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود. بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

کد خبر 455142

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =