توپ واردات خودرو در زمین هیئت دولت

توکلی لاهیجانی مدعی شد که از خرداد به بعد تولید خودرو به صورت مستقیم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش صدای بورس - مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت درباره سرنوشت آیین نامه واردات خودرو گفت: وزارت صمت آیین‌ نامه‌ واردات خودرو را تدوین کرد و به هیئت دولت فرستاد. کلیات این طرح تدوین شده و منتظریم تا در هیئت دولت مصوب شده و ابلاغ شود.

توکلی لاهیجانی مدعی شد که از خرداد به بعد تولید خودرو به صورت مستقیم به ۱۰۰ درصد رسید، یعنی از جریان تولید، هیچ خودرویی به صورت ناقص به انبار نمی‌ رود.


بیشتر بخوانید: چه کسی سهام خودروسازان را می‌خرد؟


به گزارش تحریریه،وی درباره درصد خودروهای تولیدی در داخلی در داخل کشور نیز گفت: با ۲ دسته از خودروها مواجهیم. دسته اول آنهایی‌اند که روی پلتفرم‌های داخلی شکل گرفته است که از آن جمله می‌توان به پلتفرم سمند، تیبا، تارا و ... اشاره کرد. در این خودروها با میزان داخلی‌سازی بالای ۷۰ درصد و گاهاً تا ۹۰ درصد مواجهیم. در گروه دوم که CKD هستند بنابر دلایل متعدد خودروسازها در ۲۰ تا ۴۰ درصد متوقف شده‌اند.

کد خبر 455182

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سیاست‌های اقتصادی دولت کدام صنایع را پرریسک کرده است؟

    سیاست‌های اقتصادی دولت کدام صنایع را پرریسک کرده است؟

    نگاهی به مختصات کنونی اقتصاد ایران نشان می‌دهد در مجموع شرایط مختلفی بستر ریسک‌ها و موقعیت‌های مختلف اقتصادی را برای صنایع مختلف ایجاد کرده کاست که از آن جمله می توان به کاهش تقاضای کل، ریسک ارز و تحریم ها اشاره کرد.

  • خبرهای جدید از عرضه خودرو در بورس

    خبرهای جدید از عرضه خودرو در بورس

    معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا، از بررسی عرضه خودرو در بورس در شورای عالی بورس خبر داد و گفت در صورت موافقت قطعی این شورا، خودرو در بورس عرضه خواهد شد.

  • جزئیات فروش بهاره خودروسازان

    جزئیات فروش بهاره خودروسازان

    کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور در بهار امسال ۲۵۰‌ هزار و ۲۴۹ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در بهار امسال ۲۲۶ هزار و ۲۴۵ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است.

  • از خرداد هیچ خودرویی به صورت ناقص به انبار نمی‌رود

    از خرداد هیچ خودرویی به صورت ناقص به انبار نمی‌رود

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: از خردادماه به بعد، تولید خودرو به صورت مستقیم به ۱۰۰ درصد رسید، یعنی هیچ خودرویی به صورت ناقص به انبار نمی‌رود.

  • یک استعفا در وزارت صمت

    یک استعفا در وزارت صمت

    صدیف بیک زاده از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان استعفا کرد.

  • ۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

    ۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

    قیمت خودرو نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه کرد. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

  • قیمت خودروهای سایپا در ۱۹ تیرماه

    قیمت خودروهای سایپا در ۱۹ تیرماه

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • اخبار جدید در مورد واردات خودرو توسط تولیدکننده ماکارونی

    اخبار جدید در مورد واردات خودرو توسط تولیدکننده ماکارونی

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت:کلیات طرح واردات خودرو تدوین شده و منتظریم تا در هیئت دولت مصوب و ابلاغ شود.

  • عذرخواهی گروه سایپا از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروهای تیبا و تیبا۲

    عذرخواهی گروه سایپا از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروهای تیبا و تیبا۲

    معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا گفت: با  هدف تضمین کیفیت محصولاتی که در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد تحویل خودروهای تیبا و تیبا ۲ با تاخیر مواجه شده است که ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز، پس از کنترل های سختگیرانه مجدد و حصول اطمینان از کیفیت مطلوب این خودروها تلاش می کنیم تا با هماهنگی سازمان های نظارتی در اسرع وقت تعهدات ایجاد شده را انجام دهیم.

  • وزارت صمت چه خوابی برای صنعت خودرو دیده است؟

    وزارت صمت چه خوابی برای صنعت خودرو دیده است؟

    از یک طرف به صورت دستوری دستمزد در صنعت خودرو در همان ابتدای سال به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش یافت. هزینه تعرفه‌های واردات مواد و قطعات شش برابر شد (۵۰۰ درصد افزایش). هزینه برق و گاز هم قرار است واقعی شود و حدوداً در کف آن شش برابر می‌شود (بعضاً تا نه برابر). از طرفی مالیات‌های مؤثر هم با نظام جدید افزایش می‌یابد که هنوز برآوردی از اثر واقعی آن ندارم و ندیده‌ام.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • ارزشمندترین خودروهای کلاسیک تاریخ کدام‌اند؟

    ارزشمندترین خودروهای کلاسیک تاریخ کدام‌اند؟

    در میان خودروهای کلاسیک برندهایی مانند فورد، فراری و مرسدس بنز حرف اول را می‌زنند. این خودروها اکثرا اسپرت هستند و قیمت بسیار بالایی دارند. در این گزارش به بررسی سه خودرو ارزشمند دنیا می‌پردازیم.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • سمند و تیبا روی خط تولید می مانند؟

    سمند و تیبا روی خط تولید می مانند؟

    در حالی که پیش تر بحث توقف تولید سمند و تیبا به دلیل غیراستاندارد بودن مطرح شده بود سخنگوی سازمان صمت گفت ایران خودرو و سایپا به شرطی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =