ارزشمندترین خودروهای کلاسیک تاریخ کدام‌اند؟

در میان خودروهای کلاسیک برندهایی مانند فورد، فراری و مرسدس بنز حرف اول را می‌زنند. این خودروها اکثرا اسپرت هستند و قیمت بسیار بالایی دارند. در این گزارش به بررسی سه خودرو ارزشمند دنیا می‌پردازیم.

به گزارش صدای بورس، در میان خودروهای کلاسیک، فورد و فراری حرف اول را می‌زنند. با اینکه فورد در مسابقات لمانس سال ۱۹۶۶ توانست فراری را شکست دهد اما ارزش فراری بسیار بیشتر از فورد است.به نقل از وبسایت workandmoney، در سال ۲۰۱۸ یک فورد جی‌تی۴۰ ام‌کی مدل ۲ به قیمت ۹٫۸ میلیون دلار فروخته شد. این در حالی است برای خریدن یک فراری از همان دوره باید حداقل دو برابر این قیمت هزینه کرد. در واقع فراری در میان خودروهای کلاسیک فروخته شده در مزایده‌ها گران‌ترین آنها بوده است.

فورد جی‌تی۴۰ ام‌کی مدل ۲

گران‌قیمت‌ترین خودرو کلاسیک این لیست فراری جی‌تی او ۱۹۶۲ با ارزش ۴۸٫۴ میلیون دلار است. تنها ۳۶ نمونه از این خودرو تولید شده است و تمام کلکسیونرهای ماشین‌های کلاسیک آرزوی آن را دارند.

این خودرو ۸۸۰ کیلوگرم وزن دارد و سرعت نهایی آن ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است. ۲۹۶ اسب بخار و موتور لیتری دارد. اما این مدل جی‌تی‌او گران‌ترین فراری دنیا نیست. در سال ۲۰۱۸ در یک مزایده خصوصی مدل جی‌تی‌او ۱۹۶۳ نقره‌ای به قیمت ۷۰ میلیون دلار به فروش رفت.

فورد جی‌تی40 ام‌کی مدل 2

فورد جی‌تی۴۰ ام‌کی مدل ۲

فراری ۳۳۵ اس اسپایدر ۱۹۵۷

دومین خودرو کلاسیک این لیست هم متعلق به فراری است. فراری ۳۳۵ اس اسپایدر سال ۱۹۵۷ با قیمت ۳۸٫۳ میلیون دلار دومین خودرو باارزش جهان است. در مسابقات سال ۱۹۵۷ این خودرو جایگاه دوم مسابقه را به دست آورد اما با ترکیدن تایر خودرو از مسیر خود منحرف شد و مرگ راننده و ۱۰ نفر از تماشاچیان را به دنبال داشت. تنها ۴ نسخه از این خودرو ساخته شد. این مدل هم وزن مدل قبلی است اما از آن سریع‌تر است و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. ۳۹۰ اسب بخار قدرت و موتور ۴ لیتری دارد.

فراری 335 اس اسپایدر 1957

فراری ۳۳۵ اس اسپایدر ۱۹۵۷

مرسدس بنز دبلیو ۱۹۶، ۱۹۵۴

به گزارش تجارت نیوز - سومین خودرو این لیست مرسدس بنز دبلیو۱۹۶ سال ۱۹۵۴ با ۳۲٫۱۷ میلیون دلار قیمت است. این خودرو در دو مسابقه فرمول یک شرکت کرد و در هر دو برنده شد و باعث شد تا در دنیایی که فراری و مازراتی حرف اول را می‌زدند دوباره مرسدس بنز قدرت‌نمایی کند. در دومین مسابقه مرسدس بنز یعنی مسابقات فرمول یک سال ۱۹۵۵ تصادف این خودرو باعث مرگ ۸۳ تماشاچی شد. این تصادف مرگبارترین تصادف تاریخ ماشین‌های اسپرت بود. سرعت این مرسدس بنز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و قدرت آن ۲۹۰ اسب بخار است. موتور آن ۲٫۵ لیتری و وزن آن ۸۳۵ کیلوگرم است.


بیشتر بخوانید :وزارت صمت چه خوابی برای صنعت خودرو دیده است؟


مرسدس بنز دبلیو 196، 1954

مرسدس بنز دبلیو ۱۹۶، ۱۹۵۴

کد خبر 455161

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =