۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
دلار صدرنشین ارزهای جهان شد

روز گذشته سهام آسیایی سقوط کرد و دلار به بالاترین حد دو دهه اخیر در برابر یورو رسید؛ زیرا ترس سرمایه‌گذاران از اینکه این قاره جهان به سمت رکود سوق یابد بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش صدای بورس-در حالی که مشکلات انرژی اروپا سایه‌ای طولانی بر چشم‌انداز اقتصادی انداخته است، امروز (پنج‌شنبه) نیز یورو در برابر دلار در نزدیکی پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر خود در نوسان بود. یورو پس از سقوط به ۱.۰۱۶۱۵ دلار در روز چهارشنبه که برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۰۲ رخ داد، تقریبا ثابت و در ۱.۰۱۸۴۵ دلار قرار گرفت.

شاخص دلار که این ارز را در برابر ۶ همتا ازجمله یورو، استرلینگ و ین ارزیابی می‌کند نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته در ۱۰۷.۲۷ بود.

استراتژیست‌های وست‌پک (Westpac) معتقدند که خطر رکود ایالات‌متحده به‌طور دوره‌ای ارزش دلار را کاهش می‌دهد اما کاهش هزینه انرژی اروپا تهدید بزرگتری برای چشم‌انداز رشد اقتصادی منطقه یورو است.

روند صعودی گسترده‌تر میان‌مدت شاخص دلار احتمالا مدتی ادامه خواهد داشت و زمینه کاهش بیشتر قیمت‌گذاری برای تشدید سیاست بانک مرکزی اروپا وجود دارد.

این مشکلات بر سر اقتصاد اروپا درست زمانی رخ می‌دهد که بانک مرکزی اروپا در حال آماده شدن برای افزایش هزینه‌های استقراض برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ است.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری در معاملات روز پنجشنبه توکیو یک شبه از ۲.۹۳۵ درصد به ۲.۹۰۴ درصد کاهش یافت، زمانی که به دلیل سیگنال‌های متناقض در مورد چشم‌انداز سیاست، بازدهی به پایین‌ترین حد بیش از یک ماهه ۲.۷۴۶ درصد کاهش یافت.


بیشتر بخوانید :بازگشت صف‌های دلار به میدان فردوسی


نرخ دلار به ین که به شدت به تغییرات در بازدهی بلندمدت ایالات‌متحده حساس است، پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح ۲۴ سال گذشته در پایان ماه گذشته، با کاهش ۰.۰۷ درصدی به ۱۳۵.۷۹ ین رسید و در اطراف آن سطح تثبیت شد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران انتظار دارند این جفت ارز تا پایان سال بالای ۱۳۰ باقی بمانند، اگرچه تنها هفت نفر از ۶۱ پاسخ‌دهنده انتظار دارند که این ارزها ضعیف‌تر از ارزش کنونی خود باشند و چهار نفر از آنان افزایش به ۱۴۰ را پیش‌بینی کردند.

استرلینگ تغییر اندکی در برابر دلار داشت و پس از افت یک شبه به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ در برابر دلار رسید.

به گزارش ایسنا - روبل روسیه کاهش شدید جلسه قبل را در روز چهارشنبه افزایش داد و به پایین‌ترین حد خود از اواخر ماه مه در برابر دلار و یورو رسید. یک هفته پیش روبل به بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته رسید اما از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰ درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

کد خبر 455071

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی قیمت محبوب ترین ارزهای دیجیتال

    پیش بینی قیمت محبوب ترین ارزهای دیجیتال

    همزمان با تعطیلات مربوط به روز استقلال ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال وضعیت نسبتاً ثابتی داشت. اگرچه آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق پلتفرم مشتقات BitMEX، انتظار داشت که در این روز یک «مگادامپ رمزارزی» رخ دهد، اما این امر محقق نشد.

  • پیش بینی صعود کم شیب نفت برنت

    پیش بینی صعود کم شیب نفت برنت

    گزارش تحلیل تکنیکال نفت برند را در این مطلب می خوانید.

  • دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

    دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

    قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۸۵۵ تومان اعلام شد.

  • چهره طلا کدر شد

    چهره طلا کدر شد

    قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین رقم در ۸.۵ ماه گذشته کاهش یافته است.

  • ترفند کاهش قیمت دلار جواب می‌دهد؟

    ترفند کاهش قیمت دلار جواب می‌دهد؟

    قیمت دلار در هفته جاری بیشتر از دو هزار تومان کاهش یافت. آن هم در شرایطی که اخبار سیاسی علیه قیمت دلار بود. پس قیمت دلار چگونه مهار شد؟

  • یاد گرفتیم که مردم ما همیشه سوار قورباغه شوند

    یاد گرفتیم که مردم ما همیشه سوار قورباغه شوند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود گفت: البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و اشکالاتی هم به آن داشتیم که به وزارت صمت یادآوری کردیم.

  • اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه در مجلس

    اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه در مجلس

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اردیبهشت ماه متن نهایی «طرح اصلاح قانون بانک مرکزی» با هماهنگی رییس جمهور و اعضای کابینه جمع‌بندی شد و پایان خرداد ماه مصوبه نهایی به صحن علنی مجلس ارسال شد.

  • چرا دولت از سیاست‌های توزیع رانت در بازار ارز دست بر نمی‌دارد؟

    چرا دولت از سیاست‌های توزیع رانت در بازار ارز دست بر نمی‌دارد؟

    رئیس‌کل بانک مرکزی، رشد قابل‌توجه عرضه ارز در سامانه نیما در ماه‌های اخیر را دلیل اصلی تعادل عرضه و تقاضا در این سامانه و در نتیجه ثبات نرخ ارز نیمایی دانسته است. بااین‌حال، رشد کمتر نرخ ارز در سامانه نیما نسبت به بازار غیررسمی، موجب شده است تا شکاف این دو نرخ در حال حاضر به بیش از ۳۰ درصد برسد که بالاترین میزان در بیش از ۲۰ ماه گذشته است.

  • انتظار ادامه ریزش قیمت مس جهانی

    انتظار ادامه ریزش قیمت مس جهانی

    تحلیل تکنیکال مس جهانی را در این مطلب بخوانید.

  • نفت گران شد

    نفت گران شد

    قیمت‌ نفت خام برنت در پی نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه در بازارهای جهانی با بیش از سه دلار افزایش همراه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =