۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
نفت گران شد

قیمت‌ نفت خام برنت در پی نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه در بازارهای جهانی با بیش از سه دلار افزایش همراه شد.

به گزارش صدای بورس، در پی بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار نفت پس از افت قیمت‌ این کالای راهبردی در روزهای معاملاتی گذشته و در کنار آن نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه در بازار نفت که اثری به مراتب بیشتر از نگرانی‌ها درباره کند شدن روند رشد اقتصادی است، قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات اولیه روز چهارشنبه (۱۵ تیرماه) حدود سه درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از افت ۹.۵ درصدی در روز سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) سه دلار و هشت سنت یا ۲.۹ درصد افزایش یافت و ۱۰۵ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد، قیمت این شاخص در در ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۲ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۱۰۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسیده بود.


بیشتر بخوانید: طلای سیاه وارد کانال ۱۱۵ دلاری شد/۱.۶ دلار رشد در یک روز


قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که در پایان معاملات روز سه‌شنبه برای نخستین بار از اواخر ماه آوریل به زیر ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسیده بود در معاملات اولیه روز چهارشنبه با دو دلار و ۶۴ سنت برای یا ۲.۷ درصد افزایش به ۱۰۲ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز سه‌شنبه با ۴۶ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، ۹۹ دلار و ۹۶ سنت برای هر بشکه ثبت شده بود.

جان کیلداف از مؤسسه اگین کپیتال (Again Capital LLC) در این باره گفت: امروز به نوعی احیای بازار است، بی‌شک پوشش کوتاهی وجود دارد و سرمایه‌گذاران به معامله روی می‌آورند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: داستان اساسی درباره کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد، فروش بی‌شک بیش از حد بود.

کد خبر 455025

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =