اعلام فهرست بدهکاران کلان بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن فهرست بدهکاران بزرگ خود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

به گزارش صدای بورس، بانک صنعت و معدن در راستای اجرای قوانین جاری کشور و دستور رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اعلام اسامی بدهکاران کلان بانکی، فهرست بخشی از بدهکاران دارای بدهی مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک تا پایان خرداد ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات این فهرست «صندوق‌های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت» با مانده مطالبات بیش از ۱۲ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بزرگ ترین بدهکار این بانک است.


بیشتربخوانید:بدهکاران بانکی پول‌ها را پس می‌دهند؟


بانک مرکزی آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی از سوی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را اول تیر منتشر و اعلام کرد اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان پرداختی از سوی بانک‌های ملی ایران، خاورمیانه، صنعت و معدن و سرمایه و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط شبکه بانکی براساس «مصوبه شورای پول و اعتبار» در حال بررسی است و در آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق بند «د» تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی از سوی هر یک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پس از تعیین مصادیق آن در شورای پول و اعتبار در پایان هر فصل الزامی است.

کد خبر 454630

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • غیر از ۴ بانک؛ فهرست بدهکاران بانکی بروز شد

    غیر از ۴ بانک؛ فهرست بدهکاران بانکی بروز شد

    بانک مرکزی آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی از سوی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را منتشر کرد.

  • واکاوی میزان هم‌بستگی سهام و اوراق قرضه در اقتصاد آمریکا

    واکاوی میزان هم‌بستگی سهام و اوراق قرضه در اقتصاد آمریکا

    بانک مرکزی با تغییر در عرضه منابع (اوراق قرضه دولتی) در عملیات بازار باز یا بازار بین‌بانکی، نرخ بهره بین‌بانکی را متأثر و تلاش می‌کند نرخ بهره سیاستی خود را اعمال کند. نرخ بهره سیاستی نرخی است که بانک مرکزی برای اقتصاد لازم می‌داند.

  • ۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس

    ۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس

    ۲۲۸مین جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضا شورا برگزار شد. این جلسه با ۵ تصمیم و مصوبه به پایان رسید.

  • دوران سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد محجور به سر آمد

    دوران سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد محجور به سر آمد

    بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی باید نسبت به تعیین سطح فعالیت موردانتظار اشخاص حقیقی فاقد شغل یا اشخاص حقوقی غیرفعال اقدام کرده و مراتب را مطابق با رویه‌ای که بانک مرکزی تعیین می‌کند به این بانک اعلام کنند.

  • افزایش ۱۴ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران 

    افزایش ۱۴ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران 

    با اجرای طرح توسعه یکپارچه توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان که مدت ۷ سال و با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری انجام خواهد شد، تولید از این میدان ۳۸۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که درآمد نفتی ایران را سالانه ۱۴ میلیارد دلاری افزایش خواهد داد.

  • تعارض سهامداران و سپرده گذاران بانک ها/ برنده اصلی منافع بانک ها کیست؛ سپرده گذار یا سهامدار؟

    تعارض سهامداران و سپرده گذاران بانک ها/ برنده اصلی منافع بانک ها کیست؛ سپرده گذار یا سهامدار؟

    علی صابری کارشناس امور بانکی معتقد است سهم بالای درآمدهای ناشی از تسهیلات و رقابت برای جذب سپرده، باعث تمرکز و توجه بیشتر بانک به سپرده گذاران شده است. موضوعی که در دوره های کوتاه مدت، موجب این تصور شده است که منافع اصلی حاصل از کسب و کار بانک به سپرده گذار می رسد و سهامدار بی بهره می ماند.

  • نفت گران شد

    نفت گران شد

    قیمت‌ نفت خام برنت در پی نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه در بازارهای جهانی با بیش از سه دلار افزایش همراه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =