۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس

۲۲۸مین جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضا شورا برگزار شد. این جلسه با ۵ تصمیم و مصوبه به پایان رسید.

به گزارش صدای بورس، در این جلسه نخست گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه و صنایع بورسی و تاثیر تصمیمات وزارت نیرو درباره مدیریت مصرف برق بر صنایع مطرح و مقرر شد وزیر اقتصاد با هماهنگی وزیر صنعت طی مکاتباتی با وزارت نیرو و هیئت دولت پیگیر اتخاذ تصمیمات مناسب جهت مدیریت تخصیص برق صنایع در هفته‌های اوج مصرف برق باشد.

در ادامه تصمیماتی درباره نحوه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی و غیر بورسی سهام عدالت اتخاذ شد تا فرایند افزایش سرمایه این شرکت‌ها تسهیل و تعیین تکلیف شود.

در این جلسه همچنین اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس اوراق بهادار در دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار قابل معامله در بورس انرژی و ایجاد امکان انجام معاملات گواهی صرفه جویی انرژی به تصویب رسید.

در ادامه در راستای حفظ حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی مقرر شد مبالغ جرایم مندرج در ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی که متوجه ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام و نیز مدیران آنهاست، متناسب با شاخص تورم اعلامی بانک مرکزی تعدیل شده و جهت تصویب به هیئت دولت پیشنهاد شود. بر اساس قانون کف و سقف جرایم هر ۳ سال یکبار با پیشنهاد شورای عالی بورس در هیات وزیران به تصویب می رسد.

به گزارش سنا، همچنین در جدیدترین جلسه شورای عالی بورس، به پیشنهاد علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی و با تصویب اعضای شورای عالی بورس، مقرر شد گواهی سپرده خرید سکه طلا طرح امام، پس از تایید کمیته فقهی سازمان به عنوان ابزار مالی در بازار سرمایه پذیرفته و درج شود.

کد خبر 454660

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دولت‌ها از جیبِ خود به داد مستاجر برسند

    روزنامه جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد:

    دولت‌ها از جیبِ خود به داد مستاجر برسند

    روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی از رفتار دولت نسبت به رنگین کردن سفره مستاجر از جیب موجر انتقاد کرد و آن را «ذخیره رایی برای دولت» نامید و پیشنهاد کرد دولت از جیب خود اجاره مستاجران را بپردازد

  • اعلام فهرست بدهکاران کلان بانک صنعت و معدن

    اعلام فهرست بدهکاران کلان بانک صنعت و معدن

    بانک صنعت و معدن فهرست بدهکاران بزرگ خود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

  • هزینه خانوار در شش سال گذشته چند برابر شد؟

    هزینه خانوار در شش سال گذشته چند برابر شد؟

    طی چند سال گذشته اقتصاد ایران یکی از شدیدترین دوران تورمی خود را تجربه کرده‌است؛ به گونه ای که طی حدود چهار سال دو شوک تورمی ۵۰ درصدی را پشت سر گذاشته‌است. در ایران شرایط نگاهی به آمارهای رسمی نشان می دهد که بیش‌ترین آسیب را فقیرترین خانوارهای کشور متحمل شده اند و هزینه سه دهک پایین هزینه‌ای، بیش‌ترین افزایش را میان خانوارهای کشور داشته است.

  • سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت

    سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت

    دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت سه تصمیم جدید درمورد سهام عدالت را تشریح کرد.

  • سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد. در آخرین روز معاملاتی این هفته، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

  • افزایش قیمت مرغ به بیش از ۶۰ هزار تومان

    افزایش قیمت مرغ به بیش از ۶۰ هزار تومان

    در حالی که تولیدکنندگان عنوان می کنند قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد قیمت مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده و براین اساس قیمت مرغ گرم باید اصلاح شود، نرخ مرغ در بازار رو به افزایش است.

  • استراتژی نفتی اوپک پلاس تصویب شد

    استراتژی نفتی اوپک پلاس تصویب شد

    اوپک پلاس روز پنج شنبه در پایان دیدارهای دو روزه خود، اعلام کرد به افزایش تولید نفت برنامه ریزی شده در اوت پایبند می ماند اما از صحبت درباره سیاست نفتی پس از سپتامبر، اجتناب کرد.

  • خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود

    خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود

     بانک مرکزی با اشاره به برخی مطالب در خصوص محدودیت ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی، اعلام کرد: خدمات مبتنی بر کارت و خرید اینترنتی برای کلیه اتباع خارجی در دسترس است و سایر خدمات بانکی پس از دریافت اطلاعات هویتی از مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد.

  •  وزیر نیرو برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس می رود

    وزیر نیرو برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس می رود

    وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =