دولت‌ها از جیبِ خود به داد مستاجر برسند

روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی از رفتار دولت نسبت به رنگین کردن سفره مستاجر از جیب موجر انتقاد کرد و آن را «ذخیره رایی برای دولت» نامید و پیشنهاد کرد دولت از جیب خود اجاره مستاجران را بپردازد

به گزارش صدای بورس، به ازای هر مستاجری، موجری وجود دارد که هر دو ایرانی و هر دو به یک نسبت از کشور سهیم‌اند. دولت نمی‌تواند با جیبِ موجر، به نام خود، سفره مستاجر را رنگین کند و «حساب ذخیره رایی» برای خود باز کند.

اگر صادق هستند دولت‌ها از جیبِ خود به داد مستاجر برسند. بودجه نهادهای دولتی از جمله نهاد ریاست جمهوری را کاهش دهند تا اعتبار برای یاری مردم افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: چه کسانی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن هستند؟


به گزارش جمهوری اسلامی- همین امسال، بودجه نهاد ریاست جمهوری به نسبت ۱۴۰۰ چند برابر شده است؟ خب، از این بکاهید و در حق نیازمندان بیافزایید. مردم، بلدند چگونه با هم تفاهم کنند. مگر همیشه درکنار هم و غمخوار هم نبودند؟ از یک خون هستند، خانه که نمی‌تواند فاصله ایجاد کند میان شان. دولت لطف کند و وظایف خود را درست انجام دهد. مردم کار خود را خیلی خوب و مؤمنانه و همدلانه انجام خواهند داد. آنان را در برابر هم قرار ندهید، خودشان بلدند کنار هم بایستند.

کد خبر 454639

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش ۴ برابری خرید خانه‌های بالای ۲۰ سال در تهران

    افزایش ۴ برابری خرید خانه‌های بالای ۲۰ سال در تهران

    بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای خرید خانه‌های با عمر بالای ۲۰ سال در خرداد همچنان روند صعودی داشته و نسبت به خرداد سال گذشته ۳۲۹ درصد افزایش یافته است.

  • ۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس

    ۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس

    ۲۲۸مین جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضا شورا برگزار شد. این جلسه با ۵ تصمیم و مصوبه به پایان رسید.

  • تهران، متری ۴۰میلیون تومان!

    تهران، متری ۴۰میلیون تومان!

    آمارها می‌گویند قیمت مسکن به‌دلیل رکود در بازار نسبت به تورم، رشد کمتری داشته است و بنا به آمارهای اعلامی از سوی بانک مرکزی در خردادماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران، ۳۹میلیون و ۴۱۴هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۴ و ۳۲.۸ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه در خرداد به ۵۲‌درصد رسید و رکورد بالاترین میزان تورم در ۴۰ سال اخیررا ثبت کرد.

  • خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران

    خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهرهای جدید استان تهران ظرفیت سازی جدید برای ثبت نام نهضت ملی مسکن ایجاد شده است.

  •  ودیعه ۵ تا ۳۵ میلیاردی املاک مسکونی در شمال پایتخت

    ودیعه ۵ تا ۳۵ میلیاردی املاک مسکونی در شمال پایتخت

    افزایش قیمت مسکن سبب شده تا میزان ودیعه املاک بزرگ متراژ در شمال تهران نیز افزایش چشمگیری یابد به طوری که برای رهن کامل آپارتمان و املاک ویلایی به بودجه‌ای بین ۵ تا ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

  • سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق مسکن

    سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق مسکن

    یکی از مشکلات متقاضیان تسهیلات خرید مسکن، گرانی اوراق این تسهیلات است، در این باره کارشناسان، «سفته‌بازی» را به عنوان مهمترین دلیل افزایش قیمت اوراق مسکن می‌دانند.

  •  تب بازار مسکن فروکش می‌کند؟

    تب بازار مسکن فروکش می‌کند؟

    یک کارشناس بازار مسکن گفت: اگر مذاکرات منجر به کاهش نرخ ارز شود و این افت قابل ملاحظه باشد می‌توان نسبت به ثبات و فروکش تب بازار مسکن امیدوار بود. البته به شرطی که کاهش نرخ ارز چشمگیر باشد و تداوم پیدا کند.

  • اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    هشت سال داشت که برای برداشتن آب از آب‌بند غرق شد. این حکایت یکی از ده‌ها کودکی است که در اصطبل و گاوداری زندگی می‌کنند. نه آب دارند نه برق. جایی که تا مرکز شهر اصفهان کمتر از ۱۰ دقیقه فاصله دارد. اینجا ارزان‌ترین سرپناهی است که پیدا کرده‌اند. اما همین اصطبل و گاوداری هم ۱۰ تا ۱۵ میلیون رهن می‌خواهد و ۱٫۵ تا دو میلیون تومان اجاره.

  • سخنگوی دولت: افزایش قیمت زمین باقیمانده از دولت قبل است

    سخنگوی دولت: افزایش قیمت زمین باقیمانده از دولت قبل است

    سخنگوی دولت با تاکید بر اعلام گزارش ماهانه پیشرفت نهضت ملی مسکن، گفت: عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و... باقیمانده از دولت قبل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =