افزایش ۴ برابری خرید خانه‌های بالای ۲۰ سال در تهران

بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای خرید خانه‌های با عمر بالای ۲۰ سال در خرداد همچنان روند صعودی داشته و نسبت به خرداد سال گذشته ۳۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس ،بررسی گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد طی خردادماه امسال ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره معامله مسکن در شهر تهران ثبت شده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۷۱.۹ درصد رشد داشته است. در معاملات مسکن امسال واحدهای تا ۵ سال با ۳۰.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

در خردادماه سال گذشته سهم واحدهای تا ۵ سال از کل معاملات مسکن شهر تهران ۳۵.۸ درصد بوده که ۵.۷ درصد کمتر ماه مشابه امسال است.


بیشتربخوانید:خانه ۴۰ تا ۲۶۰ متری در تهران چند؟


در گروه واحدهای ۶ تا ۱۰ سال رشد ۱۲۳.۶ درصد، در واحدهای ۱۱ تا ۱۵ سال ۲۱۶.۷ درصد و در واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال ۱۶۸ درصد معاملات افزایش یافته است. به عبارت دیگر تقاضا برای این واحدها به واسطه تورم‌های سنگین بخش مسکن رشد داشته است.

اما بیشترین رشد مربوط به واحدهای با عمر بالای ۲۰ سال است. همانند ماه قبل (اردیبهشت ۱۴۰۱) تعداد معاملات انجام شده برای واحدهای مذکور طی خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته ۳۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، در خرداد امسال ۲۸۴۴ فقره از کل معاملات مربوط به خانه‌های بالای ۲۰ سال عمر بوده است. در خرداد سال ۱۴۰۰ خانه‌های بالای ۲۰ سال عمر سهم ۱۳ درصدی از کل معاملات را به‌ خود اختصاص داده بودند. در خرداد پارسال ۶۶۳ فقره معامله برای این خانه‌ها در سطح شهر تهران ثبت شده بود.

کد خبر 454626

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  ودیعه ۵ تا ۳۵ میلیاردی املاک مسکونی در شمال پایتخت

    ودیعه ۵ تا ۳۵ میلیاردی املاک مسکونی در شمال پایتخت

    افزایش قیمت مسکن سبب شده تا میزان ودیعه املاک بزرگ متراژ در شمال تهران نیز افزایش چشمگیری یابد به طوری که برای رهن کامل آپارتمان و املاک ویلایی به بودجه‌ای بین ۵ تا ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

  • دولت‌ها از جیبِ خود به داد مستاجر برسند

    روزنامه جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد:

    دولت‌ها از جیبِ خود به داد مستاجر برسند

    روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی از رفتار دولت نسبت به رنگین کردن سفره مستاجر از جیب موجر انتقاد کرد و آن را «ذخیره رایی برای دولت» نامید و پیشنهاد کرد دولت از جیب خود اجاره مستاجران را بپردازد

  •  تب بازار مسکن فروکش می‌کند؟

    تب بازار مسکن فروکش می‌کند؟

    یک کارشناس بازار مسکن گفت: اگر مذاکرات منجر به کاهش نرخ ارز شود و این افت قابل ملاحظه باشد می‌توان نسبت به ثبات و فروکش تب بازار مسکن امیدوار بود. البته به شرطی که کاهش نرخ ارز چشمگیر باشد و تداوم پیدا کند.

  • قیمت آپارتمان در تهران؛ ۸ تیر ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در تهران؛ ۸ تیر ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • مالکان افزایش ۲۵ درصدی را قبول ندارند

    مالکان افزایش ۲۵ درصدی را قبول ندارند

    در روزهای ابتدایی فصل تابستان به سر می بریم و هنوز بسیاری از مستاجران سردرگم سقف ۲۵ درصدی هستند چراکه بسیاری از مالکان هنوز زیر بار این رقم نمی روند.

  • هزینه خانوار در شش سال گذشته چند برابر شد؟

    هزینه خانوار در شش سال گذشته چند برابر شد؟

    طی چند سال گذشته اقتصاد ایران یکی از شدیدترین دوران تورمی خود را تجربه کرده‌است؛ به گونه ای که طی حدود چهار سال دو شوک تورمی ۵۰ درصدی را پشت سر گذاشته‌است. در ایران شرایط نگاهی به آمارهای رسمی نشان می دهد که بیش‌ترین آسیب را فقیرترین خانوارهای کشور متحمل شده اند و هزینه سه دهک پایین هزینه‌ای، بیش‌ترین افزایش را میان خانوارهای کشور داشته است.

  • سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق مسکن

    سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق مسکن

    یکی از مشکلات متقاضیان تسهیلات خرید مسکن، گرانی اوراق این تسهیلات است، در این باره کارشناسان، «سفته‌بازی» را به عنوان مهمترین دلیل افزایش قیمت اوراق مسکن می‌دانند.

  • اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    هشت سال داشت که برای برداشتن آب از آب‌بند غرق شد. این حکایت یکی از ده‌ها کودکی است که در اصطبل و گاوداری زندگی می‌کنند. نه آب دارند نه برق. جایی که تا مرکز شهر اصفهان کمتر از ۱۰ دقیقه فاصله دارد. اینجا ارزان‌ترین سرپناهی است که پیدا کرده‌اند. اما همین اصطبل و گاوداری هم ۱۰ تا ۱۵ میلیون رهن می‌خواهد و ۱٫۵ تا دو میلیون تومان اجاره.

  • سخنگوی دولت: افزایش قیمت زمین باقیمانده از دولت قبل است

    سخنگوی دولت: افزایش قیمت زمین باقیمانده از دولت قبل است

    سخنگوی دولت با تاکید بر اعلام گزارش ماهانه پیشرفت نهضت ملی مسکن، گفت: عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و... باقیمانده از دولت قبل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =