تکاپوی دلالان برای ضرر کمتر

مقایسه قیمت دلار در بازار و کانال تلگرامی موجب سردرگمی بسیاری از افراد شده است، مشاهدات میدانی همه گویای ریزش نرخ‌ها دارد اما از سوی دیگر دلالان در کانال‌های تلگرامی خود رقم‌های دیگری را عنوان می‌کنند.

به گزارش صدای بورس، چند روزی است که وضعیت بازار ارز بر وفق مراد دلالان و افرادی که می‌خواستند از تلاطم بازار ارز سودهای کلان به جیب بزنند نیست و قیمت ارز سیر نزولی را در پیش گرفته باشد.

چند سالی است که افراد به جای اینکه سرمایه خود را در کارهای تولیدی و زیربنایی صرف کنند به بازار ارز روی آوردند و درصدد هستند از نوسانات بازار ارز به نفع خود بهره‌مند شوند اما باید بدانند که نوسانات در بازار ارز همیشه بر وفق مراد نخواهد بود.

با شروع ریزش ارزش دلار و یورو پس از اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز موجب شده تا دلالان بیشتر از هر زمان دیگری به تکاپو بیافتتند و به هر ترتیبی که شده جلوی ضرر خود را بگیرند.

یکی از اقداماتی که دلالان برای جلوگیری از ضرر بیشتر درج قیمت دلار بیش از مبلغ معامله شده در بازار است. دلالان دلار سعی می‌کنند نرخ‌های غیرواقعی در کانال‌های تلگرامی که از بد روزگار طرفداران بسیاری هم دارد درج کنند.

برای نمونه قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در لحظه مخابره این گزارش ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان و در بازار متشکل ارزی با نرخ توافقی در کانال ۲۹ هزار تومان داد و ستد می‌شود اما در کانال‌های تلگرامی رقم ۳۰ هزار و ۸۰۰ تا ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

تفاوت قیمت کانال تلگرامی و بازار فردوسی در روزهای گذشته که قیمت دلار از کانال ۳۱ هزار تومان ریزش کرد و ضرر بسیاری را متوجه دلالان کرد شدت بیشتری داشت.


بیشتر بخوانید:تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا


این کانال‌های تلگرامی با توجه به اینکه می‌دانند ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد برای آگاهی از قیمت ارز در بازار از کانال‌های تلگرامی استفاده می‌کنند بنابراین با هماهنگی لازم نرخ‌های غیرواقعی را در کانال‌های خود منتشر می‌کنند و یا حتی با وجود اینکه بسیاری از صاحب‌نظران و فعالان بازار ارز از ریزش قیمت‌ها در روزهای آینده خبر می‌دهند، تاکید دارند که این افت قیمت‌ها مقطعی است و دوباره بازار صعودی خواهد بود.

اما باید توجه داشت که به گفته بسیاری از مسوولان و فعالان بازار ارز، قیمت‌ها در این بازار به تعادل رسیده و در سامانه نیما با توجه به توافقی که بین صادرکنندگان و صرافان بانکی بر قیمت‌ها به‌وجود آمده عرضه ارز بر تقاضا پیشی گرفته است و در این شرایط که تقاضا کمتر از عرضه است پیش‌بینی می‌شود افت قیمت تداوم داشته باشد.

رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در دیدار با اقتصاددانان در زمینه عرضه و تقاضای ارز تاکید کرد: تعادل خوبی در بازار ایجاد شده است و در بسیاری از روزها در سامانه نیما شاهد فزونی عرضه بر تقاضا هستیم.

به گزارش ایرنا، گفته «صالح آبادی» در برخی روزها که عرضه ارز به تقاضا پیشی‌ می‌گیرد مازاد عرضه ارز در بازار وجود دارد در بحث وضعیت اسکناس ارز بسیار خوب است.

کد خبر 454542

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی

    توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی

    رییس کل بانک مرکزی در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه، از توافق بانک مرکزی دو کشور برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی خبر داد.

  • دلار امروز چند شد؟

    دلار امروز چند شد؟

    قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۶۹۷ تومان اعلام شد.

  • صالح آبادی از جایگیزینی پیام‌رسان بومی به جای سوئیفت خبر داد

    صالح آبادی از جایگیزینی پیام‌رسان بومی به جای سوئیفت خبر داد

    رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اراده سیاسی دو کشور ایران و روسیه برای توسعه روابط اقتصادی گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی بین دو کشور مهیاست و در آینده نزدیک تفاهمات انجام شده اجرایی می‌شود و نتایج آن را فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

  • چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی گفت: در زمان کرونا خیلی از ادارات و مدارس دورکاری داشتند، در نتیجه درخواست برای خرید گوشی بیشتر بود. اگر چه در شرایط فعلی درخواست کمتر شده است اما جزو سبد خانوار محسوب می‌شود.

  • مالکان افزایش ۲۵ درصدی را قبول ندارند

    مالکان افزایش ۲۵ درصدی را قبول ندارند

    در روزهای ابتدایی فصل تابستان به سر می بریم و هنوز بسیاری از مستاجران سردرگم سقف ۲۵ درصدی هستند چراکه بسیاری از مالکان هنوز زیر بار این رقم نمی روند.

  • عوامل تاثیرگذار بر تحولات اخیر بازار ارز بررسی شد / دلار سرگردان در باغ هزارتوی برجام

    عوامل تاثیرگذار بر تحولات اخیر بازار ارز بررسی شد / دلار سرگردان در باغ هزارتوی برجام

    احیای برجام می تواند بر درآمدهای نفتی تاثیر مثبت بگذارد و به بازار ارز آرامش تزریق کند. بانک مرکزی نیز باید مدیریت ارزی داشته باشد، با روال فعلی به صورت معنی دار اتفاقی نخواهد افتاد، بنابراین بازار سهام هم می‌تواند همزمان با مشکل نوسان نرخ ارز رشد کند.

  • بازگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان 

    بازگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان 

    قیمت سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، نهم تیرماه) با ۹۲۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

  • پیش‌بینی بازار سکه

    پیش‌بینی بازار سکه

    برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می‌تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید.

  • ۲ پیش‌بینی از قیمت سکه

    ۲ پیش‌بینی از قیمت سکه

    از نظر عده ای از سکه بازان در صورتی که نرخ دلار امروز به روند صعودی روز گذشته ادامه دهد و سکه در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبیت بدهد این امر می تواند زمینه ساز ورود سکه به کانال ۱۶ میلیون تومان شود .

  • غول‌های اقتصادی جهان در کدام کشورها هستند؟

    غول‌های اقتصادی جهان در کدام کشورها هستند؟

    یکی از راه‌های رصد کردنِ آینده اقتصاد جهان، بررسی فهرست زمینه‌های فعالیت شرکت‌های پیشرو است. خیلی ساده و خلاصه، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های جهان حالا نه خودروسازان یا شرکت‌های نفتی، که شرکت‌های فعال در صنعت داده هستند.

  • دلار و سکه بالا کشید

    دلار و سکه بالا کشید

    قیمت دلار امروز سه شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ در تهران و هرات صعودی شد. طلا و سکه هم بالا تر از روز گذشته معامله شد.

  • انجماد قیمت خودرو در گرمای تیرماه + جدول

    انجماد قیمت خودرو در گرمای تیرماه + جدول

     بازار خودرو از روز گذشته در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت و با افت قیمت در بازار عرضه شد، ‌اما این روند امروز و با افزایشی شدن نرخ دلار متوقف شد و قیمت خودرو در گرمای هوا یخ زد.

  • قیمت دلاری، بلیت برخی پروازها را از دسترس خارج کرد

    قیمت دلاری، بلیت برخی پروازها را از دسترس خارج کرد

    عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان همزمان با اجرای طرح بلیت دلاری هواپیما برای مسافران غیرایرانی، خبر داد که بخشی از ظرفیت و سهمیه بلیت مسافر ایرانی در برخی مسیرهای هوایی از دسترس خارج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =