آغاز تخلیه حباب انواع سکه / دلار ارزان‌تر می‌شود

کشتی آرای با تأکید براینکه اقدامات بانک مرکزی در بازار موجب کاهش قیمت ها شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان و قیمت دلار نیز ۵۵۰ تومان ارزان شد.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری، اظهار داشت: طی هفته های گذشته قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره و تورم آمریکا، سیر نزولی پیدا کرده بود و در هفته گذشته حدود ۴۰ دلار و در هفته جاری نیز با ۱۳ دلار کاهش همراه بوده است. امروز قیمت هر اونس طلا به ۱۸۲۷ دلار رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت قیمت ها در بازار داخلی طلا، گفت: باتوجه به اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز و همچنین بخشنامه های ابلاغی مبنی بر واگذاری ارزهای صادراتی به متقاضیان، از روز شنبه هفته قبل تا کنون قیمت ها در بازار سیر نزولی داشته و تا امروز همچنان قیمت ارز نزولی بوده و نسبت به هفته های قبل با کاهش همراه شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز گذشته، تصریح کرد: قیمت دلار نیز در بازار آزاد تا این لحظه حدوداً ۵۵۰ تومان کاهش قیمت داشته است. این روزها با توجه به رفت و امدهای سیاسی و احیای برجام قیمت ارز تحت تاثیر قرار گرفته و همچنان سیر نزولی را طی می کند.

کشتی آرای ضمن تأکید بر آرامش در بازار طلا و سکه، گفت: کاهش قیمت ها در بازار باعث آرامش شده و همین امر نیز به برقراری دادو ستدها طبق روال عادی قبل، کمک کرده است. این شرایط درحالی است که افزایش قیمت ارز و طلا و سکه در هفته های گذشته باعث افزایش تقاضا در بازار شده بود؛ ضمن اینکه همین امر موجب شد تا حباب سکه به بالاترین سطح خود یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: اما بعد از اقدامات اخیر بانک مرکزی، سیر نزولی قیمت ها در بازار آغاز شد و حباب سکه نیز روزانه با کاهش همراه شد تا جایی که دیروز در اخرین معاملات هر قطعه سکه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان حباب داشت اما امروز حدود ۳۸۰ هزار تومان از حباب سکه کاسته شد و این نشان دهنده تخلیه حباب انواع سکه در معاملات است.


بیشتر بخوانید:تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا


به گفته او، هم اکنون در بازار تهران، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

خبرگزاری تسنیم، قیمت هر مثقال طلای آبشده با کاهش ۵۵ هزار تومان طی یک هفته گذشته به ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کد خبر 454316

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

    پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

    باتوجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای مالی برای طلا و سکه چه آینده‌ای پیش‌بینی می‌شود؟ مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی گفت: روند فعلی طلا در محدوده‌ای است که اگر سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید.

  • قیمت طلا و سکه را ببینید

    قیمت طلا و سکه را ببینید

    امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

  •  وضعیت شاخص تورم در کشورهای دیگر چگونه است؟

    وضعیت شاخص تورم در کشورهای دیگر چگونه است؟

    اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت شاخص تورم در تعدادی از کشورهای منتخب در فروردین و اردیبهشت امسال پرداخته است.

  • ریزش  بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان پیش بینی کرد

    ریزش بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان درباره سیاست اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: بستگی به روند بازار دارد؛ این‌که چقدر مردم ارز خریداری کنند و چقدر صادرکنندگان فروش داشته باشند. ولی با قدرت می‌توان گفت که پیش‌بینی‌ها از نزول قیمت دلار حکایت دارد.

  •  آیا تورم دولت قبل به ۶۰ درصد رسیده بود؟

     آیا تورم دولت قبل به ۶۰ درصد رسیده بود؟

    شب گذشته رئیس جمهور ادعا کرد کشور را با تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفتیم. این در حالی است که نرخ تورم نه تنها در مرداد که در ماه‌های قبل از آن هیچگاه به ۶۰ درصد نرسیده است. آیا رئیسی به مردم آمار اشتباه داد؟

  • سکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

    سکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

    طبق اعلام کشتی‌آرای، قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز شنبه، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و قیمت دلار نیز ۱۱۰۰ تومان کاهش یافته است؛ ادامه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار موجب تشکیل صف فروش شده است.

  • سکه چند قیمت خورد؟

    سکه چند قیمت خورد؟

    قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان رسید.

  • قیمت سکه تغییر نکرد

    قیمت سکه تغییر نکرد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

  • نرخ دلار کاهشی شد

    نرخ دلار کاهشی شد

    رئیس کانون صرافان با بیان اینکه دلار امروز در کانال ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار تومان معامله می‌شود، گفت: روند کاهشی نرخ دلار ادامه دارد.

  • فاصله تورمی دهک‌ها افزایش یافت

    فاصله تورمی دهک‌ها افزایش یافت

    بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٤,٤ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٣.٤ واحد درصد) ١.٠ واحد درصد افزایش داشته است.

  • بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    در این هفته، بازار ارز و سکه تقریبا روندی باثباتی را طی کرد و بازار سرمایه روندی نزولی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =