بازار سکه و ارز در هفته گذشته

در این هفته، بازار ارز و سکه تقریبا روندی باثباتی را طی کرد و بازار سرمایه روندی نزولی داشت.

به گزارش صدای بورس، در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از بیست و هشتم خرداد تا دوم تیر و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

جدول زیر وضعیت روزانه دلار، یورو، سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه، اونس جهانی و طلای ۱۸ عیار در آخرین هفته خرداد را نشان می‌دهد.

بازارهای مالی

نرخ دلار آمریکا در این هفته روندی باثبات را داشت و در محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود. نرخ یورو نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرد و روندی تقریبا باثبات داشت.

بازارهای مالی

مهدی میرزایی گفت: وضعیت کاهش دلار ناشی از افزایش شدید آن طی هفته قبل بود که روند فزاینده‌ای در پیش گرفت و طی هفته اخیر، تا حدودی اصلاح کاهشی کرد. در این میان برخی اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار هم موثر واقع شد و نرخ ارز را به کانال کمتر از ۳۰ هزار تومان هدایت کرد. با این حال باید منتظر ماند و دید که در میان مدت و بلندمدت، چه روندی در انتظار نرخ ارز و طلا خواهد بود.

شاخص کل بورس در این هفته حدود ۲.۶۷ درصد افت را تجربه کرد و از تراز ۱ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد به تراز ۱ میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید. کاهش نرخ کامودیتی‌ها در مبادلات جهانی، اعلام اثرات منفی قطعی برق بر روند فعالیت‌های تولیدی شرکت‌ها و شایعاتی در خصوص افزایش نرخ بهره بین بانکی، از جمله دلایل کاهش شاخص‌ها بودند.

بازارهای مالی

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: فعلا بازار حالت خنثی دارد و نیازمند یک محرک قوی است. این محرک فعلا خود را در بازار نشان نداده و سرمایه‌گذاران همچنان باید منتظر بمانند.

در هفته آینده دو اتفاق مهم داریم که ممکن است نقش محرک را برای بازار ایفا کنند. یکی بحث گزارش ماهانه خرداد است که با توجه به افزایش نرخ دلار به نظر گزارشات خوب باشند و مورد بعد روند افزایشی نرخ دلار نیمایی است که هر دو مورد می‌توانند نقش محرک را برای بازار داشته باشند.

به گفته او اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فعلا بازار را نمی‌توان مثبت پیش‌بینی کرد و در بهترین حالت شاخص کل خنثی خواهد بود. البته شاید شاخص هم‌وزن نیز از شاخص کل بازدهی کمتری داشته باشد. با توجه به شرایط نرخ‌های جهانی از شرکت‌های وابسته به این نرخ‌ها نیز خیلی انتظار رشد وجود ندارد. همچنین با توجه به روند بازار، نمی‌توان صنعت خاصی را به عنوان صنعت پیشتاز در هفته پیش رو نام برد و احتمالا حجم معاملات نیز مانند هفته قبل پایین باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،در هفته‌ای که گذشت، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱.۹۶ درصد افزایش به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و طرح قدیم هم بدون تغییر به نرخ ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

بازارهای مالی

کد خبر 454140

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

    وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

    برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند.

  • قیمت سکه تغییر نکرد

    قیمت سکه تغییر نکرد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

  • محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی

    محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی

    طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز در هر سفارش حداکثر میتوانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.

  • پیشنهاد عرضه برق در بورس انرژی

    پیشنهاد عرضه برق در بورس انرژی

    یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در قالب پیشنهادی بیان کرد که با توجه به کمبود تولید برق در کشور و لزوم حرکت به سمت تولید برق، برق در بورس انرژی عرضه شود تا ضمن خرید و فروش شفاف، ظرفیتهای جدیدی هم ایجاد شود.

  • پیش بینی وضعیت طلا و دلار

    پیش بینی وضعیت طلا و دلار

    بازارهای مالی این روزهای با سیگنال‌های مختلفی مواجه هستند. در این میان، قیمت دلار، طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟

  • قیمت طلا و سکه را ببینید

    قیمت طلا و سکه را ببینید

    امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

  • ۹۲ درصد مشترکان صنعتی مشکل برق ندارند

    ۹۲ درصد مشترکان صنعتی مشکل برق ندارند

    وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۶۳۰ هزار مشترک صنعتی در کشور، ۵۸۰ هزار مشترک (۹۲ درصد) بدون هیچ محدودیت و برنامه مدیریت مصرفی از انرژی کامل در اوج بار سال ۱۴۰۱ استفاده می‌کنند.

  • پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

    پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

    باتوجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای مالی برای طلا و سکه چه آینده‌ای پیش‌بینی می‌شود؟ مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی گفت: روند فعلی طلا در محدوده‌ای است که اگر سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید.

  • آغاز تخلیه حباب انواع سکه / دلار ارزان‌تر می‌شود

    آغاز تخلیه حباب انواع سکه / دلار ارزان‌تر می‌شود

    کشتی آرای با تأکید براینکه اقدامات بانک مرکزی در بازار موجب کاهش قیمت ها شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان و قیمت دلار نیز ۵۵۰ تومان ارزان شد.

  • ریزش  بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان پیش بینی کرد

    ریزش بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان درباره سیاست اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: بستگی به روند بازار دارد؛ این‌که چقدر مردم ارز خریداری کنند و چقدر صادرکنندگان فروش داشته باشند. ولی با قدرت می‌توان گفت که پیش‌بینی‌ها از نزول قیمت دلار حکایت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =