پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

باتوجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای مالی برای طلا و سکه چه آینده‌ای پیش‌بینی می‌شود؟ مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی گفت: روند فعلی طلا در محدوده‌ای است که اگر سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید.

به گزارش صدای بورس - قیمت طلا و سکه پس از صعود قیمت دلار در پی افزایش انتظارات تورمی در جامعه و اتنشار اخبار سیاسی مانند قطعنامه شورای حکام مسیری افزایشی را در پی گرفت. روند نامشخص مذاکرات وین نیز تاثیر بسزایی در این جریان داشته است.

تا جایی که طلا وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و سکه وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شد.

در لحظه تنظیم این گزارش طلای ۱۸ عیار در رقم یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان ثبت شده است.سکه نیز با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: طلای داخلی در فضا و محدوه‌ای قرار داشت که به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن و پربازده نمی‌شد روی آن حساب کرد. در واقع اگر چشم‌انداز تورمی را از آن جدا می‌کردیم باتوجه به حجم نقدینگی جاری در کشور، رسیدن به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای طلا بعید بود.

او ادامه داد: روند فعلی طلا در محدوده‌ای است که اگر کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را نتواند حفظ کند و سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید.


بیشتر بخوانید :قیمت طلا و سکه را ببینید


دیبا همچنین گفت: اگر قیمت بخواهد در سطوح بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تثبیت شود نیاز است در بالای این محدوده مدتی باقی بماند.

این کارشناس درباره انس جهانی نیز بیان کرد: انس جهانی نیز باتوجه به فشار نرخ بهره آمریکا آسیب‌پذیر شده است و امکان کاهش قیمت دارد.

دیبا: اگر قیمت طلا بخواهد در سطوح بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تثبیت شود نیاز است در بالای این محدوده مدتی باقی بماند.

درحال حاضر تحلیل‌گران پیش‌بینی می کنند که شاید وضعیت برای طلا و معامله‌گران در ماه‌های آتی سخت‌تر از اکنون شود. شواهد نشان می‌دهد فدرال رزرو با تمام قوا به جنگ تورم آمده است و افزایش نرخ بهره در سطحی که اتفاق افتاد محتمل است. افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو شدیدترین رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو از سال ۱۹۹۴ تاکنون بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، البته طلا عوامل صعودی نیز مانند تورم بالا و همچنین نگرانی از رکود اقتصادی را در کنار خود دارد اما افزایش شدید نرخ بهره می‌تواند بر این عوامل در بلند مدت غلبه کند و کاهش قیمت طلا را رقم بزند. البته افزایش قابل توجه ارزش دلار نیز که قیمت طلا را برای دارندگان دیگر ارزها افزایش می‌دهد. به موازات افزایش نرخ بهره عاملی است که فشار نزولی شدیدی بر طلا وارد کرده است.

کد خبر 454259

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت طلا و سکه را ببینید

    قیمت طلا و سکه را ببینید

    امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

  • عقب نشینی ربع سکه به کانال ۴ میلیون تومانی

    عقب نشینی ربع سکه به کانال ۴ میلیون تومانی

    قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۴ میلیون و ۴۴۲هزار تومان رسید.

  • آغاز تخلیه حباب انواع سکه / دلار ارزان‌تر می‌شود

    آغاز تخلیه حباب انواع سکه / دلار ارزان‌تر می‌شود

    کشتی آرای با تأکید براینکه اقدامات بانک مرکزی در بازار موجب کاهش قیمت ها شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان و قیمت دلار نیز ۵۵۰ تومان ارزان شد.

  • ریزش  بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان پیش بینی کرد

    ریزش بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان درباره سیاست اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: بستگی به روند بازار دارد؛ این‌که چقدر مردم ارز خریداری کنند و چقدر صادرکنندگان فروش داشته باشند. ولی با قدرت می‌توان گفت که پیش‌بینی‌ها از نزول قیمت دلار حکایت دارد.

  • چگونه حساب تجاری خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنید؟

    چگونه حساب تجاری خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنید؟

    در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مؤدیان باید در زمان ارائه اظهارنامه شماره شبای حساب تجاری خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

  • قیمت سکه تغییر نکرد

    قیمت سکه تغییر نکرد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

  • ۱۰ تدبیر دولت برای مهار بازار ارز

    ۱۰ تدبیر دولت برای مهار بازار ارز

    حضور و پایش مستمر بازارساز، کنترل بازار و حمایت از صادرکننده، مقاومت در مقابل پیاده‌سازی سیاست‌های دستوری، کنترل بازار و حفظ ذخایر ارزی و کنترل نقدینگی و جلوگیری از رشد بی ضابطه پایه پولی، از سیاست‌های موفقی است که در راستای مهار بازار ارز از سوی بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

  • بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    در این هفته، بازار ارز و سکه تقریبا روندی باثباتی را طی کرد و بازار سرمایه روندی نزولی داشت.

  • زوال طبقه متوسط در شکاف بین دارا و ندارها

    زوال طبقه متوسط در شکاف بین دارا و ندارها

    نرخ تورم خرداد ماه رکورد زد. تورم ماهانه ۱۲٫۱ درصد و تورم نقطه به نقطه ۵۲٫۵ درصد بیشتر شده است. این بالاترین نرخ تورم تجربه شده در چند دهه گذشته است. پیش از این کارشناسان اقتصادی بروز تورم را هشدار داده بودند. اما قرار است نرخ تورم تا کجا پیش برود؟

  • وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

    وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

    برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند.

  •  وضعیت شاخص تورم در کشورهای دیگر چگونه است؟

    وضعیت شاخص تورم در کشورهای دیگر چگونه است؟

    اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت شاخص تورم در تعدادی از کشورهای منتخب در فروردین و اردیبهشت امسال پرداخته است.

  • سکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

    سکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

    طبق اعلام کشتی‌آرای، قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز شنبه، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و قیمت دلار نیز ۱۱۰۰ تومان کاهش یافته است؛ ادامه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار موجب تشکیل صف فروش شده است.

  • سکه و دلار به کدام سمت می‌روند ؟

    سکه و دلار به کدام سمت می‌روند ؟

    قیمت دلار امروز دوم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد و رسمی نوسان محدودی را ثبت کرد، عده ای از فعالان بازار ارز معتقدند تا زمانی که سطح انتظارات در کنار نرخ ارز کنترل نشود احتمال به سنگ خوردن تیر بازارساز وجود دارد .

  • رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته

    رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

  • قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا امروز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز دقیقی بر موضع بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نرخ بهره برای چشم‌انداز روشن‌تر برای طلا داشتند. دلار ضعیف‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =