محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی

طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز در هر سفارش حداکثر میتوانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.

به گزارش صدای بورس، در این اطلاعیه جدید که با عنوان "اعمال حداکثر مقدار ثبت هر سفارش در نمادهای گواهی سپرده کالایی سکه طلا" منتشر شده، آمده است: به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی می رساند از روز یکشنبه 1401/03/29 تا اطلاع ثانوی حداکثر مقدار ثبت سفارش خرید در هر سفارش ارسالی برای هر کد معاملاتی (به استثنای بازار گردان ) در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به میزان 1000 گواهی سپرده کالایی (معادل 10 قطعه سکه طلا) خواهد بود.

محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی

بازار سکه و ارز , قیمت سکه , بورس کالای ایران ,

گواهی سپرده سکه طلا یکی از ابزارهای مالی است که از سال 94 با هدف افزایش امنیت و آرامش خاطر سرمایه‌گذاران، کشف قیمت رسمی سکه و شفافیت قیمتی آن به وجود آمد. گواهی سپرده، ابزاری مالی است که شخص دارنده این گواهی روی دارایی سپرده‌گذاری شده مالکیت دارد.

به گزارش تسنیم،‌ بنابراین گواهی سپرده سکه طلا یک گواهی است که بیانگر مالکیت صاحب آن به سکه‌های طلایی است که در انبار یعنی خزانه بانک های مورد تایید بورس کالا شامل بانک‌های رفاه کارگران، صادرات، ملت، سامان و آینده سپرده‌گذاری شده است. پشتوانه این مالکیت هم رسیدی است که پس از تحویل توسط انباردار به سرمایه‌گذار داده می‌شود. به همین دلیل مقدار سکه خریداری شده و مکان انبار در گواهی سپرده سکه طلا باید آورده شود.

کد خبر 453844

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سکه یک میلیون تومان ارزان شد

    سکه یک میلیون تومان ارزان شد

    قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته روند صعودی داشت و رکوردهای جدیدی در اوایل هفته ثبت کرد، اما با تصمیمات ارزی بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، قیمت سکه با کاهش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شد.

  • قیمت سکه اعلام شد

    قیمت سکه اعلام شد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

  • طلای آب‌شده نخرید!

    طلای آب‌شده نخرید!

    به دنبال تعدد سوال‌های مشترک بسیاری از مردم مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی بازار سکه و طلا و تغییرات بازار ارز و قیمت طلای جهانی آیا سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا اقدامی درست است یا خیر؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن منع سرمایه‌گذاران به حضور در بازار طلای آب شده، ورود به بازار سکه و مصنوعات طلا را ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری دانست.

  • قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا امروز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز دقیقی بر موضع بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نرخ بهره برای چشم‌انداز روشن‌تر برای طلا داشتند. دلار ضعیف‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

  • رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته

    رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

  • بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    در این هفته، بازار ارز و سکه تقریبا روندی باثباتی را طی کرد و بازار سرمایه روندی نزولی داشت.

  • سکه ارزان شد

    سکه ارزان شد

    قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران با ریزش قیمت مواجه شد.

  •    حباب سکه چه زمانی می‌ترکد؟

    پیش بینی قیمت سکه

    حباب سکه چه زمانی می‌ترکد؟

    در حالی روز گذشته هر عدد سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد که نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از حباب ۱ میلیون و ۴۵۰ هزارتومانی هر قطعه سکه در بازار خبرمی دهد.

  • سکه و دلار به کدام سمت می‌روند ؟

    سکه و دلار به کدام سمت می‌روند ؟

    قیمت دلار امروز دوم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد و رسمی نوسان محدودی را ثبت کرد، عده ای از فعالان بازار ارز معتقدند تا زمانی که سطح انتظارات در کنار نرخ ارز کنترل نشود احتمال به سنگ خوردن تیر بازارساز وجود دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =