۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
سکه یک میلیون تومان ارزان شد

قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته روند صعودی داشت و رکوردهای جدیدی در اوایل هفته ثبت کرد، اما با تصمیمات ارزی بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، قیمت سکه با کاهش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شد.

به گزارش صدای بورس، بازار سکه و طلا هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند و قیمت‌ها در هفته چهارم خردادماه فراز و فرودهای قابل توجهی داشت.

در روز نخست هفته جای سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله می‌شد و با کمی رشد وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد که تغییر قیمتی نسبت به روز کاری قبل از خود نداشت؛ اما فردای آن روز (یکشنبه) رکورد جدیدی ثبت کرد و وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد، یعنی یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رشد قیمت در یک روز، که این امر ناشی از رشد نرخ ارز در بازار غیررسمی کشور بود.

با بروز تلاطم در بازار ارز، بانک مرکزی برای مدیریت شرایط بلافاصله وارد عمل شد و روز یکشنبه در جلسه با صرافان مصوبه‌ای را ابلاغ کرد. بر این اساس بانک مرکزی به صرافی‌ها اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز (بدون محدودیت) بفروشند.

پس از اجرای تصمیمات ارزی بانک مرکزی از روز دوشنبه، عرضه ارز افزایش و از تقاضا پیشی گرفت و قیمت دلار به عنوان شاخص بازار ارز با روند نزولی روز گذشته به کمتر از ۳۰ هزار تومان در بازار رسید. به‌تبع آن قیمت انواع سکه و طلا نیز کاهش یافت و سکه روز دوشنبه به کانال ۱۵ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد؛ و این روند نزولی تا آخرین روز هفته جاری ادامه داشت.


بیشتر بخوانید: سکه مسیرش را از ارز جدا کرد


«محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته با بیان اینکه روند صعودی قیمت طلا و سکه با دستورالعمل بانک مرکزی متوقف و با کاهش همراه شده است، گفت: از طرفی دیگر قیمت اونس جهانی طی هفته جاری کاهشی بود و این موضوع نیز توقف این روند را تشدید کرد.

وی افزود: نرخ دلار روز یکشنبه گذشته به بالاترین رقم خود یعنی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و به همین دلیل سکه طرح جدید تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت سکه طرح جدید با کاهش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مواجه شد و روز گذشته (پنجشنبه) به محدود ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای با بیان اینکه رشد قیمت سکه در هفته گذشته ماندگار نبود، افزود: روز گذشته بهای انس جهانی طلا هم ۱۸۳۲ دلار بود که نسبت به روز اوایل هفته جاری ۳۹ دلار کاهش قیمت داشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ ارز در میانه این هفته باعث شد قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد، گفت: سکه طرح قدیم ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۴۵۰ هزار تومان کاهش قیمتی داشت.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، سکه‌های یک گرمی تغییری قیمت نداشت و قیمت هر مثقال طلای آب‌شده ۲۸۰ هزار تومان کاهش هفتگی و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۵ هزار تومان کاهش هفتگی داشت.

وی ادامه داد: اوایل هفته با توجه به افزایش نرخ ارز حباب سکه تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و روز پنجشنبه به محدوده یک‌میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، کشتی آرای پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط موجود و نوسانات و ثبات قیمت نرخ ارز سطح قیمت‌ها تا دوشنبه آینده در در همین بازه قیمتی خواهد ماند.

169751338.png

کد خبر 453660

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طلای آب‌شده نخرید!

    طلای آب‌شده نخرید!

    به دنبال تعدد سوال‌های مشترک بسیاری از مردم مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی بازار سکه و طلا و تغییرات بازار ارز و قیمت طلای جهانی آیا سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا اقدامی درست است یا خیر؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن منع سرمایه‌گذاران به حضور در بازار طلای آب شده، ورود به بازار سکه و مصنوعات طلا را ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری دانست.

  • محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی

    محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی

    طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز در هر سفارش حداکثر میتوانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.

  • پیش بینی وضعیت طلا و دلار

    پیش بینی وضعیت طلا و دلار

    بازارهای مالی این روزهای با سیگنال‌های مختلفی مواجه هستند. در این میان، قیمت دلار، طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟

  • سکه ارزان شد

    سکه ارزان شد

    قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران با ریزش قیمت مواجه شد.

  • خسارت مشتریان بانک‌ ملی چطور پرداخت می‌شود؟

    خسارت مشتریان بانک‌ ملی چطور پرداخت می‌شود؟

    از آنجا که نماینده بانک در زمان تحویل صندوق به مشتری شاهد اینکه مشتری چه چیزی را در صندوق برای امانت قرار داده، نیست؛ اثبات اینکه چه چیزی از سمت مشتری در صندوق قرار گرفته برای مواقع وقوع حادثه غیرممکن است.

  • تکلیف پرداخت خسارت به صندوق‌های دزدیده شده چیست؟

    تکلیف پرداخت خسارت به صندوق‌های دزدیده شده چیست؟

    در شرایطی که در پی سرقت روز یکشنبه معادل ۱۶۸ صندوق اجاره‌ای در یک شعبه بانک ملی آسیب دیده است، یک مقام مسئول بانکی معتقد است: به دلیل اینکه فقط مشتری از محتوای داخل صندوق اطلاع داشته و بانک بی‌اطلاع است و اثبات میزان و ارزش محتوای صندوق توسط مشتری تقریبا غیرممکن است، بیمه و بانک نمی‌توانند خسارت وارده را بپردازند مگراینکه مشتری با بانک مربوطه به توافق برسد.

  • دلار ۲۷ هزار تومان شد

    دلار ۲۷ هزار تومان شد

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۴۳۹ تومان است.

  •  کسی فروشنده سکه نیست

    کسی فروشنده سکه نیست

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: البته این روزها تقاضایی وجود ندارد و وقتی قیمت سکه و طلا بالا می‌رود، فروشنده کمتر می‌شود و همین باعث نامناسب شدن وضعیت عرضه خواهد شد و در نتیجه عرضه کم می‌شود که این وضعیت دلیلی بر افزایش تقاضا در بازار نیست.

  • وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

    وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

    برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =