آزادسازی نهاده‌ها بستر مناسبی برای تولید آبزیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به سهم‌ناچیز آبزیان از ارز ترجیحی، آزادسازی نهاده ها بستری برای رقابت این محصولات با دیگر مواد پروتئینی است.

به گزارش صدای بورس، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات گفت: آزادسازی نهاده از نگاه آبزی مصرفی اقدامی مثبت است چرا که بستری مناسب برای تولیدکنندگان آبزی فراهم می شود تا بتوانند با دیگر محصولات پروتئینی به رقابت بپردازند.

حسینی می گوید: بنابر آمار سرانه کنونی مصرف آبزیان در کشور ۱۳ کیلو و متوسط سرانه در دنیا بیش از ۲۰ کیلوست که در افق ۱۴۰۴ هدف گذاری شده که به متوسط دنیا برسیم.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد عجیب رییس سازمان شیلات ایران


طبق آمار اعلامی رئیس سازمان شیلات شیوع کرونا بر صادرات و سرانه مصرف اثر گذاشت و همین امرموجب شد که سرانه آبزیان نسبت به ایام قبل از کرونا ثابت باشد، درحالیکه انتظار بر آن بود که امسال به ۱۵ کیلو برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آنکه بخش آبزیان جز کالاهای اساسی قرار نداشته و برای تنظیم بازار آنها دولت دخالتی ندارد اما با مردمی سازی یارانه ها، شیلات به دنبال حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.

کد خبر 453765

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش روزانه صیادان غیرمجاز در کشور

    افزایش روزانه صیادان غیرمجاز در کشور

    معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات گفت: صید ترال از سوی سازمان شیلات و قوه قضائیه ممنوع اعلام شده است اما برخی مقام‌های استانی نسبت به مبارزه با صید ترال مقاومت می‌کنند چراکه بحث معیشت صیادان مطرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =