قیمت میگو بالاتر از یارانه ۳۰۰ هزارتومانی

بررسی‌ها از بازار میگو نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم از آن از ۳۰۰ هزار تومان هم گران‌تر است. یعنی بالاتر از نرخ جدید یارانه‌ها. بدین ترتیب نه‌تنها دیگر مصرف‌کننده داخلی برای این آبزی وجود ندارد، بلکه با این قیمت‌ها دیگر صادرات هم به‌صرفه نیست.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌ها از بازار شیلات حاکی از آن است که به دلیل افزایش قیمت میگو، این آبزی دریایی دیگر جایی در سفره مردم ندارد.

بدین ترتیب میگوها به دلیل عدم تقاضای داخلی، روی دست تولیدکنندگان مانده‌اند. بازارهای صادراتی نیز اوضاع چندان مساعدی ندارند و بسیاری از مشتریان در این مدت به میگوی ایرانی پشت کرده‌اند. اما چرا قیمت یک کیلو میگو از یارانه ۳۰۰ هزارتومانی هم افراد پیشی گرفت؟

مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان بر این موضوع صحه گذاشت و گفت: به‌رغم اینکه میگو در بازارهای جهانی روند نزولی داشت، اما قیمت میگو در ایران به دلیل افزایش هزینه‌ها بالا رفت.


بیشتر بخوانید:پیشنهاد عجیب رییس سازمان شیلات ایران


آن‌طور که تولیدکنندگان میگو عنوان می‌کنند در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه تولید، از جمله هزینه‌های بسته‌بندی، هر کیلوگرم میگو ۳۰۰ هزار الی ۳۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت میگو در بازارهای جهانی در گران‌ترین بخش‌ها کیلویی چهار دلار است. یعنی ۱۲۰ هزار تومان به واحد پول ایران.

به گزارش تجارت نیوز ،از این رو روسیه هم که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده میگوی ایران بود حالا از سایر کشورها نیاز خود را برطرف می‌کند.

کد خبر 452889

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا همه چیز گران شد؟

    چرا همه چیز گران شد؟

    تبعات تصمیم جدید دولت برای حذف ارز ترجیحی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) به تدریج و چنانکه پیش‌بینی می‌شد، به دیگر حوزه‌ها هم کشیده شده است.

  • هشدار به متقاضیان پیش‌فروش خانه

    مراقب تعاونی‌نماها باشید

    هشدار به متقاضیان پیش‌فروش خانه

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: آگهی‌های پیش‌فروش خانه در منطقه ۲۲ تهران با متری ۱۴ میلیون تومان، کلاهبرداری «تعاونی نماها» است و پروژه‌های مسکونی تعریف شده غیرواقعی بوده و پروانه و جواز ساخت هم ندارند.

  • رقم وام واحد های تولیدی اعلام شد

    رقم وام واحد های تولیدی اعلام شد

    آمار سالانه منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد سال قبل بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده و ۳۱.۵ درصد از متقاضیان این تسهیلات موفق به دریافت آن شدند. البته با این وجود آماری از میزان پرداخت تسهیلات تولید و استغال در کل سال ۱۴۰۰ در دسترس نیست.

  • لوکوموتیو کم داریم اما نه هزار دستگاه

    رفع کمبود با ۱۵۰ لوکوموتیو

    لوکوموتیو کم داریم اما نه هزار دستگاه

    رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام کرد: هیچ مشکلی برای تولید سالانه ۱۰۰ لوکوموتیو در داخل نداریم و رقم نیاز به هزار دستگاه لوکوموتیو، بزرگ نمایی است.

  • خودرو ارزان می‌شود؟

    کاهش نوسان قیمت خودرو قطعی است

    خودرو ارزان می‌شود؟

    نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد، گفت: با توجه به مصوبه آزاد شدن واردات خودرو، نوسان قیمت خودروهای داخلی در بازار کاهش یافته، اما خبری از ریزش قیمت‌ها نیست و بازار وارد رکود عجیبی شده که ادامه آن شوک قیمتی سنگینی را به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =