۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
اوراق مسکن گران شد

هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند.

به گزارش صدای بورس، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۴۰۰، ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۳۵ هزار و ۹۰۰، ۱۳۷ هزار و ۱۰۰ و ۱۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۶۰۰، در آبان ماه ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۷ هزار تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.


بیشتر بخوانید: علت رفت‌ و برگشت نرخ امتیاز وام مسکن چیست؟


قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومانی ۵۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۷ میلیون و ۳۳۶هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۲ میلیون و ۵۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۴ میلیون و ۱۹۲ و متاهل‌ها نیز باید ۸۸ میلیون و ۳۸۴هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۶ میلیون و ۵۷۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۳۳ میلیون و ۱۴۴هزار تومان برای خرید اوراق نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

کد خبر 453209

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هزینه وام مسکن زوجین درکانال ۱۲۰ میلیون تومانی

    هزینه وام مسکن زوجین درکانال ۱۲۰ میلیون تومانی

    هزینه اوراق تسه در روز ۱۱ خرداد ماه وارد کانال ۱۳۰ هزار تومان شد و دوباره سیری صعودی به خود گرفت. بررسی قیمت وام مسکن در این مدت نیز نشان می دهد هزینه وام متقاضیان اکنون به کانال ۱۲۰ میلیون تومانی رسیده است.

  • شکستنی است با احتیاط مدیریت شود / بر زمین مانده‌های اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ کدام‌اند؟

    شکستنی است با احتیاط مدیریت شود / بر زمین مانده‌های اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ کدام‌اند؟

    دیوان محاسبات کشور یک نهاد ناظر بر سازگاری بودجه قانونی کشور با اجرای آن است. این نهاد که پیش از این با تاخیر گزارش‌های یک ساله ارائه می‌کرد در حال حاضر به‌روزرسان شده و توانست است گزارش عملکرد ده ماه بودجه ۱۴۰۰ را استخراج کند.

  • قیمت مسکن واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری در شمال غرب تهران + جدول

    قیمت مسکن واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری در شمال غرب تهران + جدول

    قیمت اکثر واحدهای مسکونی میان متراژ و غیر نوساز در شمال غرب تهران بالای ۲ میلیارد تومان است.

  • وام مسکن چند؟

    وام مسکن چند؟

    هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

  • علت رفت‌ و برگشت نرخ امتیاز وام مسکن چیست؟

    علت رفت‌ و برگشت نرخ امتیاز وام مسکن چیست؟

    میانگین قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی وام مسکن که هم‌زمان با افزایش دو برابری سقف تسهیلات مسکن مسیر صعودی خود را از کانال ۶۰ هزار تومانی شهریور به کانال ۷۰ هزار تومانی در مهر و آبان آغاز کرده بود در آذرماه به میانه کانال ۹۰ هزار تومان رسید.

  • وام مسکن چند؟

    وام مسکن چند؟

    هزینه وام مسکن که مدتی است روند افزایشی به خود گرفته طی ۱۰ روز گذشته صعودی بوده و تقریبا ثابت مانده است.

  • وام ۱۱۳ میلیونی مسکن برای متاهلین

    وام ۱۱۳ میلیونی مسکن برای متاهلین

    بانک مسکن نرخ سود خرید وام تسه را به صورت اسمی معادل با ۱۷.۵ درصد اعلام کرده است. این در حالی است که متقاضیان جهت خرید وام از بانک مسکن اوراق تهیه کرده و در ابتدا هزینه ای را در جهت اخذ وام می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =