هزینه وام مسکن زوجین درکانال ۱۲۰ میلیون تومانی

هزینه اوراق تسه در روز ۱۱ خرداد ماه وارد کانال ۱۳۰ هزار تومان شد و دوباره سیری صعودی به خود گرفت. بررسی قیمت وام مسکن در این مدت نیز نشان می دهد هزینه وام متقاضیان اکنون به کانال ۱۲۰ میلیون تومانی رسیده است.

به گزارش صدای بورس، روند هزینه وام مسکن پس از آن که در هفته گذشته روندی نزولی پیدا کرده بود دوباره سیری صعودی به خود گرفته و به کانال ۱۳۰ هزار تومان بازگشت.

به طورکلی متقاضیان وام مسکن می توانند برای در یافت وام درجهت خرید خانه از بانک مسکن اوراق تسه خریداری کنند. این اوراق نرخ سود اسمی ۱۷.۵ درصد دارد و خریداران می توانند بر مبنای اعتبار ۵۰۰ هزار تومانی آن تاسطح مشخص اوراق خریداری کنند. این سقف برای مجردان برابر با ۲۴۰ میلیون تومان و برای متاهلان معادل با ۴۸۰ میلیون تومان بوده است.

در همین رابطه آمارهای ثبت شده از روند هزینه وام مسکن در این مدت نشان می دهد قیمت کشف شده اوراق تسه در این روزهای دوباره صعودی شده است.


بیشتر بخوانید: مخالفت شورای پول و اعتبار با افزایش وام مسکن


بررسی هزینه وام مسکن در هفته دوم خرداد ۱۴۰۱

از آن جا که متقاضیان برای دریافت وام از این طریق مجبور به خرید اوراق از بانک مسکن هستند باید معادل با تعداد اوراق خریداری خود و قیمت کشف شده ناشی از تغییرات هرضه و تقاضا در بازار وام مسکن خریداری کنند و به عبارت دیگر هزینه ای را در ابتدای به این نهاد پرداخت کنند.

این هزینه متناسب با رشد قیمت اوراق تغییر کرده و در ۱۱ خرداد ماه به ۱۳۰ هزار تومان برای هر ورق رسید. در نهایت اگر متقاضیان مجرد بخواهند سقف وام را در یافت کنند باید ۱۲۶ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده و در صورتی که متقاضان مجرد باشند این رقم معادل با ۷۳ میلیون تومان خواهد بود

این در حالی است که در هفته قبل خود، هرینه دریافت وام برای زوجین تا ۱۱۳ میلیون تومان و برای مجرد ها تا ۶۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده بود.

اوراق تسه

روند صعودی نرخ سود وام مسکن در روزهای اخیر

جدا از هزینه ای که متقاضیان در ابتدا به بانک مسکن پرداخت می کنند نرخ سود نیز شاخص تاثیرگذار دیگری بوده که در این مدت تغییرات چشم گیری را داشته است.

از آن جا که قیمت وام به صورت روزانه تغییر می کند و دریافت کنندگان هزینه های جداگانه ای را برای اخذ وام پرداخت می کنند بنابراین دیگر سطح نرخ سود از میزان اسمی خود جدا شده و در سطح متفاوتی قرار خواهد داشت.

در همین رابطه بررسی نرخ سود واقعی وام مسکن از طریق خرید اوراق تسه نشان می دهد این شاخص اکنون به ۲۶.۵ درصد رسیده و از میزان اسمی خود تقریبا ۹ واحد درصد فاصله گرفته است.

به گزارش اقتصاد نیوز؛اگر رفتار صعودی وام که تا ۱۱ خرداد ماه ادامه داشته همچنان تداوم داشته باشد نرخ سود واقعی مسکن کانال های جدید تری را در این بازار فتج خواهد کرد.

اوراق تسه

کد خبر 452890

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تغییر وضعیت / نقدینگی در سال جدید چه روندی را طی خواهد کرد؟

    تغییر وضعیت / نقدینگی در سال جدید چه روندی را طی خواهد کرد؟

    پایه پولی بر حسب مصارف در واقع همان تعهدات بانک مرکزی است که شامل اسکناس و پول در گردش در اقتصاد و ذخایر بانک‌ها نزد بانک مرکزی و بر حسب منابع شامل خالص دارایی‌های بانک‌مرکزی، خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی و مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها است.

  • اوراق مسکن گران شد

    اوراق مسکن گران شد

    هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند.

  • تصویب یک قانون برای حمایت از مستاجران

    تصویب یک قانون برای حمایت از مستاجران

    نمایندگان مجلس به منظور کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی طرح دوفوریتی را مصوب کردند که براساس آن موجرانی که از قانون پیروی کنند تسهیلات مسکن با بازپرداخت آسان‌تر و موجرانی که سقف افزایش اجاره را رعایت نکنند با مالیات مضاعف روبه‌رو خواهند شد.

  • خانه‌های ۳۰ ساله در تهران چند؟

    خانه‌های ۳۰ ساله در تهران چند؟

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • گرانترین خانه در تهران متری چند؟

    گرانترین خانه در تهران متری چند؟

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    هرچند پارسال سرعت رشد قیمت در همه بازارها به میزان محسوسی کاهش یافت و نرخ‌های بازدهی در همه بازارها در مقایسه با نرخ‌های بازدهی مربوط به سال ۹۹ نزول کرد. بااین‌حال متوسط قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ معادل ۶/۱۶ درصد رشد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =