یارانه ندهید، گران هم نکنید

دولت اعلام کرده است که با حذف ارز ترجیحی و شیوه جدید پرداخت یارانه، تنها اجازه افزایش قیمت ۴ کالای اساسی را می‌دهد؛ مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن. برخی اما معتقدند گرانی، دامن کالاهای دیگر را نیز می‌گیرد و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی نیز دردی از مردم دوا نمی‌کند.

به گزارش صدای بورس،دولت در هفته گذشته ازافزایش قیمت ۴ کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن، خبر داد. با وجودی که وزیر کشور گفته است به غیر از این موارد، کالاهای دیگر گران نمی‌شود، برخی با این نظر موافق نیستند.

بعضی خوانندگان معتقدند بهتر از دولت یارانه‌ای پرداخت نکند اما به گرانی کالاها دامن نزند و افزایش قیمت ۴ کالای اساسی باعث گرانی اقلام دیگر نیز می‌شود.

-«ما راضی هستیم به چهل پنج هزار و پانصد، یارانه زیاد نخواستیم بدید. جمع کنید یارانه رو.»

-«کجای کارید تخم مرغ رو میدن ۹۰ تومن، چرا انقدر افزایش قیمت»

-«وای وای بدبختر میشن مردم بخدا سخت می گذرد به اقشار کم در آمد یارانه نمیخواهیم دست از جیب بردارید.»

-«این یارانه چه به درد میخوره ایا یه پدر و مادری که بازنشسته هستن با چند غاز حقوق کارگری و هفت تا بچه که ازدواج کردند و همه شون سه تا بچه دارند که هر ده روز در میون میایند خونه پدر، این ششصد هزار تومن چه بدرد میخوره، دیگه پول قند و شکر و روغن و پول برق و گاز و از کجا در بیارن.»

-«خواهشاً همین نماینده های محترم و دولتمردان گرامی باهمون۱۶۰۰برن خرید کنند ببینند برای یک هفتشون میتونند خرید کنند؟ بخدا میشه اصلاً یک ریال یارانه ندن قیمتها را هم بالا نبرن

فقط افزایش قیمت ۴ کالای اساسی؟

-«ما فقط تخم مرغ، روغن، شیر و پنیر میخوریم، دیگه هیچی احتیاج نداریم مثلا پوشاک بچه، شیر خشک، بچه مریض نمیشیم و احتیاجی به دارو نداریم. شما خودت حساب نکردی که این جوری یارانه میدی. چون جیبت پره مستاجر هم نیستی. قسط وام هم نداری.»

-«برای جلوگیری از کسری بودجه دولت هرکاری میکرد بغیر از اینکه دست تو سفره مردم ببرد. همینجوری فشار روی مردم بود نه تفریحی نه شادی فقط کار مردم خوردن بود اونهم ازشون گرفته شد. متاسفم بامردم بازی نکنید روح وروان جامعه بهم ریخته است.»

-«اگه کالاهای دیگه افزایش پیدا نمی کرد درست ولی به دلیل ضعف ساختاری اقتصاد دیگر کالاها هم متاسفانه تاثیر می پذیرند و افزایش پیدا می کنه.»

یارانه انرژی چه می‌شود؟

به گزارش تجارت نیوز، برخی مخاطبان، نگران یارانه انرژی هستند و معتقدند این موضوع نباید در مورد اخبار افزایش قیمت ۴ کالای اساسی گم شود.

-«پول اب و برق و گاز چی شده، اخه از اول یارانه ۴۵ تومنی بقول خودشون یارانه انرژی بود. امیدواریم بتونیم زندگی کنیم. در ماه دو تا روغن با یک شونه تخم مرغ ۳۰۰ تومن ممنونیم حمایت کننده ها بسه دیگه خسته شدیم دیگه. حس زندگی کردن نمونده واقعا برای دهک پایین. خب اگر قیمت ها ده برابر نمیشد اره، ولی الان چجوری اخه؟ ما بیسوادیم چی میگید ما نمیدونیم چجوری حساب کردید؟»

-«پس یارانه انرژی مثل اب و برق و گاز چی شده؟ همه چیز رو قاطی کردن. اخه روغن ۶۷ تومنی وغیره باین سیصد چهارصد چی میشه واقعا؟ چجوری فکر کردین و نرخ دادین خب. همین پولو بزارید تو جیبتون با حقوق ۵ یا ۶ تومنی مستاجر هم باشید ببینید چجوری زندگی میکنید.»

کد خبر 451616

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت تالارهای عروسی هم تغییر کرد؟

    قیمت تالارهای عروسی هم تغییر کرد؟

    رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران ضمن ابراز مخالفت با مراسم تجملاتی، گفت: هیچ واحدی حق ندارد بدون هماهنگی با اتحادیه نرخ‌ها را افزایش دهد و تا این لحظه هم هیچ قیمت جدیدی اعلام نکردیم و اعلام هم نخواهیم کرد.

  • مجازات سخت در انتظار متخلفان دارویی

    مجازات سخت در انتظار متخلفان دارویی

    رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گزارش تخلفات ارزی دارو و موارد گران فروشی‌های سنگین این حوزه به قوه قضاییه اعلام شده و در دست بررسی است، گفت: امیدوارم جرایمی که به متخلفان داده می‌شود، آنقدر بازدارنده باشند تا دیگر کسی طرف سودجویی از دارو و غذای مردم نیاید.

  • شکر هست، مدیریت نیست

    شکر هست، مدیریت نیست

    با وجود افزایش قیمت شکر از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۸ هزار تومان درب کارخانه، این محصلول بر اساس گزارش های میدانی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و با کاهش عرضه این محصول مواجه هستیم.

  • یک شانه تخم‌مرغ ۷۶ هزار تومان

    یک شانه تخم‌مرغ ۷۶ هزار تومان

    مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: روزانه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان از تولید نسبت به حجم مصرف در نیمه نخست سال ( با گرم شدن هوا) بالاتر است، هم اکنون روزانه بیش از ۲۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد داریم.

  • فعلا خریدار حبوبات نداریم

    فعلا خریدار حبوبات نداریم

    دبیر انجمن حبوبات ایران گفت: افزایش نرخ مرغ و گوشت قرمز باعث می‌شود تقاضا برای خرید حبوبات تصاعدی شود؛ در حال حاضر میانگین قیمت حبوبات حدود ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان است.

  • ابلاغ قیمت جدید خرید تضمینی شیرخام

    ابلاغ قیمت جدید خرید تضمینی شیرخام

    وزیر جهاد کشاورزی در بخشنامه‌ای به وزراتخانه‌های جهاد کشاورزی، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، قیمت تضمینی خرید شیر خام درب دامداری‌ها را ابلاغ کرد.

  • اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز آینده

    اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز آینده

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آئین‌نامه اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز آینده آماده می‌شود.

  • مرغ ۱۰ هزار تومان ارزان شد

    مرغ ۱۰ هزار تومان ارزان شد

    مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران از تداوم کاهش قیمت در بازار خبر داد و گفت:‌ قیمت مرغ ۱۰ هزار تومان و تخم‌مرغ تا ۲۰ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    به قیمت قبل برگردد وهمان 45 هزارتومان بدهند بهتره و اوضاع کشور بشدت نگرانکننده هست
  • حسن IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    این رسم دست در جیب مردم کردن به اسم پرداخت یارانه را احمدی نزاد مد کرد 40 هزار تومان یارانه داد400 هزار تومان از جیب مردم دزدید . متاسفانه روحانی و رئیسی هم این رسم غلط را ادامه دادند. مگر توزیع ثروت و مدیریت مالی کشور در دست دولت نیست؟ پرداخت یارانه عین بی مسئولیتی و فرار دولت ازمدیریت مالی کشور است. بر خلاف شعارها و تبلیغات دولت در این سناریو هم قشر کم در آمد و افرادو خانواده های با در آمد ثابت بیشتر ضرر خواهند کرد و فقیر تر میشوند. دادن یارانه مانند پستانک در دهان کودک گرسنه گذاشتن است. گولزنکی که سیر نمیکند.
  • رضا IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    نان وغذای مجانی وبا یارانه باعث شد جمعیت ایران در ۴۰ سال گذشته افزایش پیدا کند حال با گران شدن اقلام خوراکی توقع جوان شدن جمعیت را نداشته باشید