مجازات سخت در انتظار متخلفان دارویی

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گزارش تخلفات ارزی دارو و موارد گران فروشی‌های سنگین این حوزه به قوه قضاییه اعلام شده و در دست بررسی است، گفت: امیدوارم جرایمی که به متخلفان داده می‌شود، آنقدر بازدارنده باشند تا دیگر کسی طرف سودجویی از دارو و غذای مردم نیاید.

به گزارش صدای بورس، دکتر بهرام دارایی با اشاره به معایب ارز ۴۲۰۰ و ایجاد رانت در حوزه دارو، گفت: حوزه‌هایی که بحث‌های اقتصادی داشته باشد و راه‌هایی برای ایجاد رانت در آن وجود داشته باشد، مانند بحث‌های ارز ترجیحی، یارانه‌ها، انحصار، سهم‌های ویژه و...، حتما ممکن است مفسده در آن ایجاد شود و شکی در آن نیست. بنابراین مانند هر حوزه دیگر، در حوزه‌های دارو، غذا، تجهیزات پزشکی و... هم ممکن است این اتفاقات رخ دهد و تاکنون هم اتفاق افتاده است.

سودجویی کاسبان تحریم در حوزه سلامت

وی افزود: مصادیق و موارد آن هم همواره وجود داشته است و سال‌های اخیر هم اتفاقاتی اعم از ریز و درشت در این زمینه رخ داده است. در عین حال زمانی هم که ما در تحریم به سر می‌بریم، کاسبان تحریم و سوء استفاده‌کنندگان از تحریم همیشه حضور دارند. در همه حوزه‌ها این وجود دارد، در حوزه دارو و غذا و تجهیزات پزشکی هم باوجود اینکه با سلامت و جان مردم سروکار دارد، از آن هم روی‌گردان نیستند و در آن هم وارد می‌شوند.


  • بیشتر بخوانید:

قیمت دارو چه خواهد شد؟


دارایی با بیان اینکه موارد برخورد با این سودجویان باید شدیدتر و جدی تر باشد، ادامه داد: البته به خود سیستم‌ها و حاکمیت هم برمی‌گردد که بتواند به‌گونه‌ای عمل کند تا دست این سودجویان را تا حد امکان کوتاه کند. شکی نیست که با قوانین و نظارت‌هایی که وجود دارد، کاهش اثر عامل انسانی در بحث مقررات و مجوزها و ... هم مهم است و باید انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه گاهی اوقات وضع زیاد قانون هم منجر به گیج شدن مردم و اجراکنندگان می‌شود و می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، گفت: زیرا سودجویان می‌توانند از همان قوانین و تبصره‌ها سوءاستفاده کنند. بنابراین قوانین موازی و تکراری می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. بر این اساس مقررات‌زدایی و آسان و مشخص کردن قوانین به طوری که نتوان آن‌ها را تفسیر به رای کرد، بسیار مهم است.

کد خبر 452411

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  یارانه ندهید، گران هم نکنید

    واکنش‌ها به افزایش قیمت ۴ کالای اساسی

    یارانه ندهید، گران هم نکنید

    دولت اعلام کرده است که با حذف ارز ترجیحی و شیوه جدید پرداخت یارانه، تنها اجازه افزایش قیمت ۴ کالای اساسی را می‌دهد؛ مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن. برخی اما معتقدند گرانی، دامن کالاهای دیگر را نیز می‌گیرد و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی نیز دردی از مردم دوا نمی‌کند.

  • کدام داروها ارزان خواهد شد؟

    کدام داروها ارزان خواهد شد؟

    سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با توافق با سازمان های بیمه گر، مابه التفاوت قیمت حدود ۹۰ قلم دارو که بعد از اصلاح قیمت ها که توسط بیمه‌ها پوشش داده نشده بود به قبل برمی گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =