۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
زور طلا به ارز نرسید

طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ، علیرغم افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی اما قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل با رشد جزئی همراه شده است که علت آن نوسان‌ نرخ ارز در داخل است.

صدای بورس- مسعود یزدانی ، در این رابطه اظهار کرد: طی یک هفته اخیر بهای طلا و سکه در کشور علیرغم افت بهای جهانی طلا روندی صعودی طی کرد. به سبب افزایش نرخ ارز در بازارهای داخلی، سکه و طلا نیز در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته با رشد جزئی همراه شده بود. بازار اما همچنان آرام است؛ علاوه‌ بر اینکه بازار با نوسان خاصی که سبب ایجاد تقاضای کاذب شود روبرو نیست، در ماه‌ رمضان روال بازار نیز همین گونه بوده که بازار سکه و طلا هم از آرامش بیشتری برخوردار است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته ای که گذشت، برخلاف آنکه به سبب بحران اوکراین- روسیه انتظار می‌رفت اونس جهانی با افزایش قیمت مواجه شود اما قیمت هر اونس طلا در این هفته ۱۴.۵ دلار کاهش یافت. از سوی دیگر اما نوسانات افزایش نرخ ارز در بازار داخل، مانع از کاهش قیمت سکه و طلا شد.

به گزارش ایسنا، وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی پایانی هفته گفت: همانطور که اشاره شد اونس جهانی طلا در این هفته کاهش حدود ۱۴.۵ دلاری را تجربه کرده و آخرین نرخ ثبت شده برای آن تا لحظه انتشار این گزارش ۱۹۱۶ دلار است اما نوسانات افزایشی نرخ ارز سبب شد که هفته برای سکه و طلا افزایشی نسبت به ابتدای هفته به پایان برسد. براین اساس سکه طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه تمام قدیم نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی در پایان هفته ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.


  • بیشتر بخوانید:

سکه تمام بهار ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد


یزدانی افزود: نیم سکه هم با افزایش ۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده و سکه‌های گرمی نیز با ۲۰۰۰ هزار تومان رشد قیمت در پایان هفته دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. برخلاف رشد قیمت تمامی قطعات سکه اما ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت در این هفته روبرو شده و در آخریت معاملات پایانی هفته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده است. حباب سکه نیز در حال حاضر در محدوده ۴۹۰ هزار تومان قرار دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهرا تهران در رابطه با کاهش قیمت ربع سکه برخلاف افزایش هرچند جزئی سایر قطعات سکه گفت: علت این کاهش به سبب میزان عرضه و تقاضایی که کمتر شده، ایجادشده است. به خاطر داریم که زمانی ربع سکه به نسبت سایر قطعات بسیار گران‌تر بود، لذا اکنون افزایش آن خنثی شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه مذکور ادامه داد: در این هفته قیمت هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) به عنوان مبنای معاملات طلا حدودا ۲۰ هزار تومان بالا رفته و به پنج میلیون تومان ۶۰۴ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در پایان هفته با قیمت یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس نسبت به ابتدای هفته با افزایش ۴۵۰۰ تومانی مواجه شده است.

کد خبر 450933

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طلا گران شد

    طلا گران شد

    قیمت طلا امروز جمعه افزایش یافت زیرا داده‌های نگران‌کننده اقتصادی ایالات‌متحده علاقه‌مندی به این فلز امن را دوباره برانگیخت اما احتمالا بیشترین کاهش ماهانه خود از سپتامبر را به دلیل شرط‌بندی برای افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو ثبت می‌کند.

  • میزان فطریه اعلام شد

    میزان فطریه اعلام شد

    دفاتر مراجع عظام تقلید مقدار و مبلغ فطریه رمضان سال ۱۴۰۱ را اعلام کردند.

  • سکه تمام بهار ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد

    سکه تمام بهار ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد

    در پی کاهش قیمت طلای جهانی و رشد دلار، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اعلام شد و به این ترتیب سکه تمام بهار آزادی ۱۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

  • رفتار عجیب نوسان‎گیران در بازار ارز

    کوچ سرمایه‌گذاران از بازاری به بازار دیگر آغاز شد

    رفتار عجیب نوسان‎گیران در بازار ارز

    رئیس اسبق کانون صرافان به تشریح دلایل تمایل صاحبان خودروهای خارجی برای تبدیل خودرو خود به ارز پرداخت.

  • سکه گران نشد

    سکه گران نشد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

  • ۲۱ ارز گران شد

    ۲۱ ارز گران شد

    بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (شنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۷ ارز کاهش و ۲۱ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی هشت ارز نیز ثابت ماند.

  • دلار در صدر، طلا در قعر

    دلار در صدر، طلا در قعر

    قیمت طلا امروز پنج‌شنبه، در حالی که دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته ثابت ماند و به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد، به سمت پایین‌ترین سطح دو ماهه کاهش یافت.

  • دلار، طلا را پایین کشید

    دلار، طلا را پایین کشید

    بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹۰ درصد کاهش به هزار و ۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به هزار و ۹۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

  • پیش بینی روزهای سیاه برای طلا

    پیش بینی روزهای سیاه برای طلا

    به نظر می رسد تیره روزی های قیمتی طلا ادامه دارد. طلا معاملات هفته را با کاهش بسیار شدیدی آغاز کرد و تا مرز ۱۸۶۰ دلار پایین آمد.

  • بازگشت طلا به روزهای اوج

    بازگشت طلا به روزهای اوج

    قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به هزار و ۹۰۴ دلار و ۶۴ سنت رسیده‌ اما همچنان در پایین‌ترین رقم طی ۴ هفته گذشته قرار دارد.

  • سکه باز هم گران می‌شود؟

    بازار جهانی طلا در آرامش

    سکه باز هم گران می‌شود؟

    امروز بیشتر بازارها در انتظار نتیجه مذاکرات برجام نوسانات زیادی را متحمل شده اند. قیمت سکه و طلا هم در این آشفتگی سهم زیادی به خود اختصاص داده و همراه با قیمت انس طلای جهانی که متأثیر از تنش‌های بین المللی بوده، روند صعودی را در پیش گرفته است. اما افزایش قیمت طلا تا کی ادامه دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =