۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
دلار، طلا را پایین کشید

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹۰ درصد کاهش به هزار و ۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به هزار و ۹۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، امروز چهارشنبه، قیمت طلا کاهش یافت. چرا که دلار به بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید و تقاضا برای شمش با قیمت دلار را تحت فشار قرار داد.

دلار پس از صعود به بالاترین حد خود از مارس ۲۰۲۰ در روز سه‌شنبه ثابت ماند زیرا نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد در چین و انتظارات فدرال رزرو برای افزایش شدید نرخ‌ها باعث افزایش تقاضا برای دلار شد. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

قیمت طلا در جلسه قبل حمایت شده بود زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پوششی برای ترس از توقف رشد اقتصادی جهانی و افزایش تورم بودند. البته شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید:

مذاکرات آتش بس، قیمت طلا را پایین کشید


دو عضو ناتو و اتحادیه اروپا اعلام کردند که روسیه روز چهارشنبه عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف خواهد کرد. بر اساس گزارش رویترز، سهام ایالات‌متحده در روز سه شنبه سقوط کرد و نزدک شدیدترین سقوط یک روزه خود را از سپتامبر ۲۰۲۰ به ثبت رساند، در حالی که سهام‌های اروپایی ضرر خود را افزایش دادند زیرا سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر درآمدهای فناوری ایالات‌متحده و از کاهش رشد جهانی نگران بودند.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۵۶ دلار رسید. پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۲ دلار و ۸۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱۸۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

کد خبر 450824

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دلار در صدر، طلا در قعر

    دلار در صدر، طلا در قعر

    قیمت طلا امروز پنج‌شنبه، در حالی که دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته ثابت ماند و به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد، به سمت پایین‌ترین سطح دو ماهه کاهش یافت.

  • طلا گران شد

    طلا گران شد

    قیمت طلا امروز جمعه افزایش یافت زیرا داده‌های نگران‌کننده اقتصادی ایالات‌متحده علاقه‌مندی به این فلز امن را دوباره برانگیخت اما احتمالا بیشترین کاهش ماهانه خود از سپتامبر را به دلیل شرط‌بندی برای افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو ثبت می‌کند.

  • زور طلا به ارز نرسید

    زور طلا به ارز نرسید

    طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ، علیرغم افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی اما قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل با رشد جزئی همراه شده است که علت آن نوسان‌ نرخ ارز در داخل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =