۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
طلا گران شد

قیمت طلا امروز جمعه افزایش یافت زیرا داده‌های نگران‌کننده اقتصادی ایالات‌متحده علاقه‌مندی به این فلز امن را دوباره برانگیخت اما احتمالا بیشترین کاهش ماهانه خود از سپتامبر را به دلیل شرط‌بندی برای افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو ثبت می‌کند.

صدای بورس- بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۱.۹ درصد افزایش به ۱۹۰۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۶۳ درصد افزایش به ۱۹۰۷ دلار و ۱۰ سنت افزایش یافت.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس اظهار کرد: رقم ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده می‌تواند فشاری را از روی فدرال رزرو بردارد تا انقباض خود را به همان شدتی که اشاره می‌کند، کاهش دهد. این مورد به طلا کمک کرده و دلار را اندکی به عقب برگردانده است اما من انتظار ندارم که این حرکت‌ها ادامه پیدا کند.

مقامات فدرال رزرو درباره طرح‌هایی برای تسریع سرعت افزایش نرخ بهره در سال جاری همسو شده‌اند اما در مورد اینکه چه تصمیمی می‌تواند برای جلوگیری از کشاندن اقتصاد به سمت رکود باشد، اختلاف نظر دارند.


  • بیشتر بخوانید:

دلار در صدر، طلا در قعر


نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات متحده و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، با تقویت بازدهی دلار و خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در این ماه، قیمت طلا به ببیشترین درصد کاهش ماهانه خود از سپتامبر ۲۰۲۱ تا کنون رسید.

دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. دلار به بالاترین حد ۲۰ سال اخیر خود در برابر رقبا در جلسه قبل رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار شرکت تجاری سیتی ایندکس گفت: قطار باری که با نام دلار آمریکا شناخته می‌شود، در برخی مواقع باید سرعت خود را کاهش دهد و این می‌تواند نویدبخش خوبی برای طلا باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۱۵.۱۹ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۲۴۳ دلار و ۷۴ سنت رسید.

کد خبر 450922

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سکه تمام بهار ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد

    سکه تمام بهار ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد

    در پی کاهش قیمت طلای جهانی و رشد دلار، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اعلام شد و به این ترتیب سکه تمام بهار آزادی ۱۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

  • زور طلا به ارز نرسید

    زور طلا به ارز نرسید

    طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ، علیرغم افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی اما قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل با رشد جزئی همراه شده است که علت آن نوسان‌ نرخ ارز در داخل است.

  • دلار در صدر، طلا در قعر

    دلار در صدر، طلا در قعر

    قیمت طلا امروز پنج‌شنبه، در حالی که دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته ثابت ماند و به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد، به سمت پایین‌ترین سطح دو ماهه کاهش یافت.

  • دلار، طلا را پایین کشید

    دلار، طلا را پایین کشید

    بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹۰ درصد کاهش به هزار و ۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به هزار و ۹۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =