۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
دلار در صدر، طلا در قعر

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه، در حالی که دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته ثابت ماند و به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد، به سمت پایین‌ترین سطح دو ماهه کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا با ۲.۹۰ درصد کاهش به ۱۸۸۳ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۸۸۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. این بروزرسانی قیمت در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی است.

دلار امروز پنج‌شنبه به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته نزدیک شد زیرا بحران انرژی در اروپا باعث کاهش ارزش یورو شد، در حالی که ین کاهش یافت. همچنین، شاخص دلار آمریکا، ملاک ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها به بالاترین سطح پنج ساله ۱۰۳.۲۸ رسیده است و افزایش بیشتر به بالای ۱۰۳.۸۲ آن را به سطوحی خواهد رساند که از اواخر سال ۲۰۰۲ مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در روز چهارشنبه را به پایین‌ترین حد خود از ۲۴ فوریه رساند. شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند: اروپا پس از اینکه مسکو عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را به دلیل عدم پرداخت به روبل، متوقف کرد، باید از وابستگی به روسیه برای تجارت اجتناب کند.


  • بیشتر بخوانید:

دلار، طلا را پایین کشید


شورای جهانی طلا اعلام کرد: تقاضای جهانی برای طلا در سه ماهه اول ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به بالاترین میزان در بیش از سه سال گذشته رسید که ناشی از نگرانی سرمایه‌گذاران از حمله روسیه به اوکراین و افزایش تورم بود.

کد خبر 450889

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش شد

    نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش شد

    طبق اعلام بانک مرکزی نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش و ۱۲ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۱۰ ارز نیز ثابت ماند.

  • برگشت افزایش قیمت به بازار طلا و سکه

    برگشت افزایش قیمت به بازار طلا و سکه

    با افزایش قیمت‌ها در بازار امروز، قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۹ هزار ۲۹۶ تومان اعلام شد.

  • طلا گران شد

    طلا گران شد

    قیمت طلا امروز جمعه افزایش یافت زیرا داده‌های نگران‌کننده اقتصادی ایالات‌متحده علاقه‌مندی به این فلز امن را دوباره برانگیخت اما احتمالا بیشترین کاهش ماهانه خود از سپتامبر را به دلیل شرط‌بندی برای افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو ثبت می‌کند.

  • دلار، طلا را پایین کشید

    دلار، طلا را پایین کشید

    بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹۰ درصد کاهش به هزار و ۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به هزار و ۹۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

  • زور طلا به ارز نرسید

    زور طلا به ارز نرسید

    طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ، علیرغم افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی اما قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل با رشد جزئی همراه شده است که علت آن نوسان‌ نرخ ارز در داخل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =