برگشت افزایش قیمت به بازار طلا و سکه

با افزایش قیمت‌ها در بازار امروز، قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۹ هزار ۲۹۶ تومان اعلام شد.

به گزارش صدای بورس، قیمت طلا امروز سه‌شنبه در حالی که کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا قیمت‌ها را افزایش داد و کاهش اندک دلار باعث حمایت شد، بالاتر از پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار هفته اخیر در جلسه قبل بود.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۶۰ درصد افزایش به ۱۹۰۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۰۱ دلار رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده امروز سه شنبه کاهش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را افزایش داد. دلار نیز به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید و باعث تقویت طلا با قیمت دلار شد.

نگرانی‌ها در مورد افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در جلسه قبل، قیمت طلا را به پایین‌ترین سطح از ۲۹ مارس رساند.

در حالی که طلا به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازدهی بالاتر، که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است، در بحران‌های اقتصادی و سیاسی نیز به عنوان ذخیره‌ای امن از ارزش تلقی می‌شود.


بیشتر بخوانید: سکه خیال ارزان شدن ندارد


بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۷۳ دلار رسید و پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۲۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۱۷۰ دلار و ۴۲ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۶ ادریبهشت تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۹۶۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۳۰۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۵ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۹۶ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۸۴ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت دلار برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۹ هزار ۲۹۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 450806

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دلار در صدر، طلا در قعر

    دلار در صدر، طلا در قعر

    قیمت طلا امروز پنج‌شنبه، در حالی که دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته ثابت ماند و به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد، به سمت پایین‌ترین سطح دو ماهه کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =