۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
بازگشت طلا به روزهای اوج

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به هزار و ۹۰۴ دلار و ۶۴ سنت رسیده‌ اما همچنان در پایین‌ترین رقم طی ۴ هفته گذشته قرار دارد.

به‌گزارش صدای بورس، عملکرد بد طلا می‌تواند نتیجه افزایش تورم در اقتصاد آمریکا باشد. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا به بالاترین رقم طی چند دهه گذشته رسیده و فدرال‌رزرو را مجبور به افزایش نرخ بهره کرده‌است.

تورم بالا و بحران اوکراین ارزش طلا را از هزار و ۷۷۹ دلار در ماه ژانویه به تنها ۱۰ دلار کمتر از بالاترین رکورد دو هزار و ۸۸ دلار رسانده‌است. طلا در هشتم ماه مارس سال جاری میلادی به اوج دو هزار و ۷۸ دلار در هر اونس رسید.


بیشتر بخوانید:

طلا همچنان بر مدار کاهش


گرچه جنگ بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد، اما شرکت‌کنندگان بازار در آمریکا در حال حاضر بیشتر بر افزایش سود اوراق قرضه‌ دولت تمرکز دارند و تمایل به طلا را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری غیر سودده کاهش داده‌اند.

به‌گزارش تسنیم، قیمت نقره در بین سایر فلزات گرانبها با ۰.۹۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۹۶ سنت رسیده و پلاتین با ۰.۷۳ درصد افزایش ۹۳۰ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

کد خبر 450765

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • زور طلا به ارز نرسید

    زور طلا به ارز نرسید

    طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ، علیرغم افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی اما قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل با رشد جزئی همراه شده است که علت آن نوسان‌ نرخ ارز در داخل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =