بی اعتمادی، سمّ بزرگ بازار سرمایه

به دلیل وعده‌های کاذب گذشته که بارها تکرار شده است، سرمایه گذاران نسبت به بازار بدبین و به‌دنبال موقعیتی برای خروج از بازار سرمایه هستند.

صدای بورس - فاطمه حیدرپور؛ هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای پر نوسان برای بازار سرمایه بود. مجید شکرالهی با بررسی روند بازار سرمایه گفت: خبر ورود و تزریق 24 هزار میلیارد تومان که قرار بر انتشار آن شده است، باعث مثبت شدن یک روزه شاخص شد هرچند به نظر می‌رسد این رشد کوتاه مدت خواهد بود به عبارتی واکنش بازار سرمایه نسبت به انتشار اوراق مقطعی است.
مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری دیدگاهان نوین با اشاره به اینکه این خبر باعث هیجان بازار شده است، بیان کرد: بسیاری از کارشناسان خبر ورود نقدینگی را کاذب و باعث هیجانی شدن بازار می‌دانند و به محقق شدن آن باور ندارند، محقق شدن این حجم ٢٠ هزار میلیاردی در مقابل تامین مالی ٨۵٠ هزار میلیاردی که وزیر اقتصاد از  آن یاد کرد،بسیار ناچیز خواهد بود. حجم خروجی دولت بیش از ٣٠ برابر این رقم بوده و به‌دلیل بی اعتمادی موجود، می توان گفت حجم نقدینگی کافی نبوده و شرایط بازار سرمایه بسرعت نزولی می‌شود.

وی در ادامه گفت: بدلیل وعده‌های کاذب گذشته که بارها تکرار شده است، سرمایه گذاران نسبت به بازار بدبین  هستند و بدنبال موقعیتی برای خروج از بازار سرمایه هستند.


بیشتر بخوانید:

۵ مرحله برای سرمایه گذاری موفق در رمزارزها

اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها


این کارشناس بازار سرمایه در بخشی از سخنان خود درباره صنایع پیشرو با بیان اینکه پیشرو بودن صنایع به اتفاقات سیاسی که در هفته آینده به وقوع می‌پیوندد، بستگی دارد، گفت: نگاهی به خبرهای اخیر برای صنایع خودرویی که می‌توانست باعث مثبت شدن این صنعت شود، و در پی آن کذب بودن همین خبرها، باعث منفی شدن این صنعت در هفته گذشته بود. این اخبار حاکی از گشایش روابطی بین خودرو سازهای داخلی با خارجی بود که در انتها بی نتیجه باقی ماند.

شکراللهی درباره پیش‌بینی صنایع پیشرو در هفته آتی هم گفت: به نظر می‌رسد شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌دلیل حمایت سرمایه‌گذاران،می توانند صنایع پیشرو  هفته جدید کاری باشند هرچند همچنان معتقدم اتفاقات سیاسی آینده بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 431563

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =