گروه هایی که پیشرو هستند/ چه سهمی خریداری شود؟

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: بدلیل اینکه بازدهی بالایی برای بازار سهام نمی بینیم و همچنین نداشتن ثبات صنایع پیشرو در شرایط کنونی بازار سرمایه، نمی‌توان گفت چه گروهی می توانند لیدر باشند، اما بنا به محاسباتی می‌توان گفت بعضی صنایع می‌توانند پیشرو باشند.

به گزارش صدای بورس، احمد اشتیاقی؛ مدیرعامل کارگزاری بانک آینده پتروشیمی‌ها، معدنی ها و فلزات از صنایع پیشرو بازار هستند به خبرنگار صدای بورس گفت: اگر برجام به نتایج مطلوب برسد، بانکی‌ها به‌دلیل اصلاحات خوب می توانند در بین صنایع پیشرو قرار گیرند.

اشتیاقی در رابطه با روند بازار درسه ماهه پایانی سال ۹۹ گفت: نقطه ابهامی نسبت به قیمت دلار و ثبات آن و برگشت آمریکا به برجام وجود دارد. اگر دلار نیمایی افت نکند و در قیمت ۲۲ هزار تومان تثبیت شود، چشم انداز شاخص یک میلیون و هشتصد است اما اگر دلار در قیمت ۲۲ هزار تومان قرار بگیرد، شاخص در محدوده یک میلیون  و ۶۰۰ خواهد بود، اما قیمت پایین تر از۲۰ هزار تومان برای دلار شاخص را به یک میلیون و ۳۰۰ می‌رساند.
 این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: با توجه به مجموعه اتفاقات اخیر ، می‌تواند نگاه حمایتی نظام بر روی بازار سرمایه باشد اما نه به شکلی که بازار را از حالت معمول خود خارج کند، فقط باعث بسته شدن کف بازار می شود اما تاثیر هیجانی و رو به بالا بر بازار سرمایه ندارد.
این فعال بازار سهام در رابطه با صنایع پیشرو هم  گفت: صنایعی که جریانات نقدی و سود آوری را به قیمت تابلوی امروز و پی به ای  داشته۷ باشند، صنابع پیشرو هستند و می توان گفت پتروشیمی ها، معدنی ها و فلزات می توانند در این قالب قرار بگیرند و اگر برجام به نتایج مطلوب برسد، بانکی ها هم به‌دلیل اصلاحات خوب می توانند در بین صنایع پیشرو قرار گیرند.
اشتیاقی در ادامه بیان کرد: بدلیل اینکه بازدهی بالایی برای بازار سهام نمی بینیم و همچنین نداشتن ثبات صنایع پیشرو در شرایط کنونی بازار سرمایه، نمی‌توان گفت چه گروهی می توانند لیدر باشند، اما بنا به محاسباتی می‌توان گفت بعضی صنایع می‌توانند پیشرو باشند هرچند در موقعین شکننده.
 این فعال بازار با تاکید بر اینکه قیمت مناسب گروه ها و اصلاح و گزارش‌های ماهانه متعادل و مجموع دارایی ها و تراز ارزی مثبت شرکت ها گفت: گروه‌های بانکی می توانند با برگشت به برجام و کاهش قیمت دلار نتایج خوبی داشته باشند در مقابل برگشت به برجام و پایین نیامدن قیمت دلار می تواند برای صنایع دلار محور مانند صنایع پتروشیمی، گشایش صادراتی بهتر را رقم بزند زند و هزینه های حمل و نقل را کاهش دهد و باعث ترمیم نرخ های فروش این صنایع شود.
وی با بیان اینکه باید نگاه سهامداری داشته باشیم، افزود: اکثرسهام ها ارزنده اند اما با نگاه نوسان گیری و کوتاه مدت، سهمی را باید بخریم که بنیاد قوی داشته و مورد توجه بازار باشد.

نویسنده: فاطمه حیدرپور

کد خبر 424942

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =