کدام بازار برای سرمایه گذاری ارزنده تر است؟/ صنایع پیشرو بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایعی مانند خودرو، بانک ها و پتروشیمی هایی که هزینه های حمل و نقل اضافی دارند و به عوامل برجام وابسته هستند، می توانند صنایع پیشرو این روزهای بازار سرمایه باشند.

به گزارش صدای بورس، عباس گمار، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار در قیمت فعلی ارزنده است، گفت: نکته قابل توجه این است که در ماههای گذشته خوش بینی مفرط در بازار جریان داشت و با خرید هر سهم، سهامدار معتقد بود که برای روز آینده با ۵ درصد مثبت همراه خواهد بود. اما بعد از مدتی بازار افت کرد و در پی آن قیمت سهم ها متعادل شد.

وی افزود: اما در این روزها، با بدبینی مفرط همراه هستیم که باز هم بازار با حرکتی به سمت متعادل شدن پیش می رود. بازار ما در ۱۰ سال گذشته اتکا به عوامل بیرونی برای به حرکت درآمدن داشته و این عوامل از  جنس متغیرهای اقتصاد کلان و بین الملل بوده است که برجام و مساعد شدن شرایط آن و مذاکرات و توافق با دنیا، دلایل بیرونی هستند که باعث متعادل شدن بازار سرمایه می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره صنایع پیشرو گفت: صنایعی مانند خودرو، بانک ها و پتروشیمی هایی که هزینه های حمل و نقل اضافی دارند و به عوامل برجام وابسته هستند، می توانند صنایع پیشرو این روزهای بازار سرمایه باشند. با بهتر شدن وضعیت برجام ریسک بازار، کم و ارزش سهام شرکت ها و به تبع
آن قیمت آنها افزایش پیدا می کند.

گمار در پایان با اشاره به اینکه هر سرمایه گذار می تواند در بانک، طلا، ارز و همچنین ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند، گفت: اما با قبول ریسک، بازار سرمایه برای سرمایه گذاری ارزنده تر است.

فاطمه حیدرپور

کد خبر 428624

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =