پیش بینی بازار سرمایه در ۱۴۰۰/ صنایع پیشرو سال آینده کدامند؟

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برای تشخیص صنایع پیشرو می توان، بدون در نظر گرفتن جنبه سیاسی و قضاوتی، به اطلاعات بنیادی و واقعی شرکتها رجوع کرد و با محاسبه درآمد و فروش در سال جاری و رشد سال آینده، بسمت انتخاب‌های بهتر پیش رفت.

به گزارش صدای بورس، محمد آرام‌بنیار، کارشناس بازار سرمایه در مورد دلایل ریزش این روزهای بازار سرمایه گفت: مولفه های اصلی مانند تحریم و برجام و ریسک های موجود در آن و همچنین نرخ ارز و متعادل نبودن آن، مولفه های کلان و مبهمی هستند که بر سخت‌تر بودن شرایط و منفی بودن آن می‌افزایند.

آرام‌بنیار افزود: در بازار های جهانی، کامودیتی‌هایی مانند فلزات رنگی، رشد صعودی داشته اند اما در بازار داخلی با کاهش چشمگیری همراه بودند، که نرخ ارز بر این بازار تاثیر زیادی داشته است.

اگر میانگین نرخ ارز را در سال آینده ۱۵ هزار تومان محاسبه کنیم، اصلاح سریعتر بازار را خواهیم داشت و مشخص نبودن و متعادل نبودن نرخ ارز، نوسان و زیان را افزایش و قدرت محاسبه و تشخیص را کاهش و ریسک را نامعلوم می کند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در سال قبل هدفگذاری در تورم داشت که این هدفگذاری در تورم و نرخ ارز و همچنین تقویت نرخ پول ملی در سال آینده می تواند، باعث سودآوری شرکتهای بورسی شود.

این کارشناس درباره سال ۱۴۰۰ و پیش بینی بازار سرمایه در این سال گفت: بدلیل ارزنده بودن سهم ها در سال آینده، نظر به سودآوری نقدی در مجامع، فروش سهام، با انگیزه سیاسی و شخصی و اقتصادی و حقوقی ،باعث پشیمانی سرمایه گذاران خواهد بود.

صنایع غذایی و کامودیتی های کالایی و بانکی ها صنایع پیشرو و جذاب در سال ۱۴۰۰ هستند و بانکها و مجموعه هایی که در ۴ سال گذشته زیان‌ده بودند و به ازای هر سهم ۱۲۰ تومان زیان داشته اند، در سال جاری به سود آوری رسیدند و نه تنها این سودآوری با EPS ده تومانی همراه نبوده، بلکه و در سال جاری تا ۱۷۰ تومن به سود رسیده است.

وی افزود: برای تشخیص صنایع پیشرو می توان، بدون در نظر گرفتن جنبه سیاسی و قضاوتی، به اطلاعات بنیادی و واقعی شرکتها رجوع کرد و با محاسبه درآمد و فروش در سال جاری و رشد سال آینده، به سمت انتخاب‌های بهتر پیش رفت.

آرام بنیار درباره تاثیر دامنه نوسانات و دامنه نامتقارن در بازارسرمایه گفت: در حال حاضر دوران هیجانی را سپری می‌کند و باید منتظر متعادل شدن آن بود، دامنه نامتقارن و سیاست های سازمان بورس تاثیرزیادی بر این هیجانی بودن بازار ندارد و بورس درحالت بیش از حد منفی و بیش از حد مثبت، دچار ابهام است. 

کد خبر 429434

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =