روند صعودی ملایم بازار سرمایه در ۱۴۰۰

مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر گفت: با توجه به فصل مجامع، پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ روند بازار صعودی باشد و شرکت‌های صادرات محور از جمله پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها DPS خوبی خواهند داشت.

به گزارش صدای بورس،   بهادر شمس، مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر درباره روند بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه با این که در ابتدای سال فصل مجامع شرکت‌ها را در پیش داریم و شرکت‌های صادرات محور از جمله پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها  DPS خوبی دارند و قیمت سهام آن ها  اصلاح مناسبی را تجربه کرده است بنابراین پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ روند بازار صعودی باشد.

شمس ادامه داد: در خردادماه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که پس از آن احتمالا رونق به بازار سرمایه باز می‌گردد و نااطمینانی موجودی که نسبت به دولت شکل گرفته است، پس از انتخابات میتوان انتظار داشت که از بین برود.

مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر درباره اقبال سرمایه‌گذاران به بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به تغییرات سیاست گذاری از جمله سیاست‌های مالیاتی، انتظار می‌رود بازار سرمایه و طلا مورد اقبال قرار بگیرد.

شمس افزود: در چند وقت اخیر شاهد بازار نو ظهور رمز ارزها و پس از انتخابات امریکا شاهد رشد بیت کوین و سایر رمز ارزها بودیم که میتواند مورد اقبال قرار بگیرد.

وی درباره دامنه نوسان نامتقارن بیان کرد: سیاست دامنه نوسان نامتقارن برای شرایط ویژه و کوتاه مدت میتواند مطلوب باشد اما برای بلند مدت نمیتواند ادامه پیدا کند.

شمس در پاسخ به این پرسش که آیا دامنه نوسان باید حذف شود یا خیر؟ پاسخ داد: این اقدام بسیار پرریسک است و بازار به صف‌های خرید و فروش وابسته است که احتمالا  برداشته شدن دامنه نوسان، در کوتاه مدت مورد استقبال بازار قرار نمی‌گیرد.

امیرحسین موسوی

کد خبر 430883

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =