رشد ۳۰ درصدی بازار در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه گفت: در سال ۱۴۰۰، بازار سهام گزینه سرمایه‌گذاری مناسبی به نسبت سایر بازارهای موازی است. در بازه‌ای سه ماهه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری، احتمال رشد ملایم به میزان ۳۰ درصد در بازارسرمایه پیش بینی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، پرویز خالقی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس گفت: بازار سرمایه در حال حاضر چوب اعتماد از دست رفته خود را میخورد که با اعلام دامنه نوسان نامتقارن، نقدشوندگی بازار نیز از دست رفته است.

خالقی افزود: سهامدارانی که نیاز مالی شب عید داشتند در این تله گیر افتادند و این مسئله باعث شده که بدون توجه به ارزندگی سهام و تحلیل، هر گونه تعادل در بازار سرمایه را فرصت خروج تلقی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند کوتاه مدت بورس گفت: روند کوتاه مدت بازار با فشار فروش همراه است و این فشار فروش تا زمانی ادامه دارد که فروشنده‌های خسته تخلیه شوند و در صورت ورود نقدینگی و ادامه دار بودن آن تعادل حاکم می‌شود.

خالقی اظهار کرد: برای بازه‌ای سه ماهه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری، احتمال رشد ملایم در حد ۳۰ درصد در بازارسرمایه پیش بینی می‌شود.

این تحلیلگر بازارهای مالی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰، بازار سهام میتواند گزینه مناسبی به نسبت سایر بازارهای موازی باشد به شرطی که اشتباهات مدیریتی گذشته جبران شود و دولت و مجلس به معنای واقعی و در عمل حامی بازار باشند. همچنین زیر ساخت‌های لازم را تقویت و از قوانین بدون کارشناسی شبانه خودداری کنند.

امیرحسین موسوی

کد خبر 430258

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • روند صعودی ملایم بازار سرمایه در ۱۴۰۰

    روند صعودی ملایم بازار سرمایه در ۱۴۰۰

    مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر گفت: با توجه به فصل مجامع، پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ روند بازار صعودی باشد و شرکت‌های صادرات محور از جمله پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها DPS خوبی خواهند داشت.

  • بازار سرمایه رشد آرامی را در ۱۴۰۰ تجربه می کند

    بازار سرمایه رشد آرامی را در ۱۴۰۰ تجربه می کند

    مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه کاردان گفت: با توجه به گزارش های مناسب۱۲ ماهه شرکت ها و P/E بازار می توان نسبت به آینده بازار خوش بین بود و پیش بینی می شود بازار سرمایه رشد آرام و ملایمی را در سال ۱۴۰۰ تجربه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =