۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
مالیات سهام عدالت

شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد مالیات خود دست به افشا سازی دادند.

گزارش صدای بورس، برخی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از جمله سرمایه گذاری استان گیلان با نماد «وسگیلا»، شرکت سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان با نماد «وسیستا»، شرکت سرمایه گذاری استان لرستان با نماد «وسلرستا»، شرکت سرمایه گذاری استان همدان با نماد «وسهمدا»، شرکت سرمایه گذاری استان کردستان با نماد «وسکرد»، شرکت سرمایه گذاری استان مرکزی با نماد «وسمرکز» و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با نماد «وسرضوی» اقدام به انتشار اطلاعیه افشا اطلاعات در سامانه کدال کردند.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای افشای اطلاعات با اهمیت موضوع چون تنظیم صورت های مالی بر مبنای اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش جایگزین تکلیف مقرر در تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی موضوع آزادسازی سهام عدالت مصوب شورایعالی بورس و اوراق بهادار طبق بند ب ردیف ۲ بخشنامه شماره ۱۷۷/۹۷/۲۰۰ مورخ ۲۸/۱۲/۹۷ سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص سرمایه گذاری های جاری ( اعم از سریع المعامله و سایر سرمایه گذاری های جاری) که به روش بازار با خالص ارزش فروش در دفاتر منعکس می گردد خالص افزایش سرمایه گذاری های مذکور به عنوان درآمد مشمول مالیات می باشد که چنین فرایندی منجر به مطالبه مالیات نجومی از شرکت شده و هزینه سنگینی برای پرتفوی شرکت دربرخواهد داشت که به صرفه و صلاح سهامداران عدالت نخواهد بود و باعث تضییع حقوق عامه خواهد شد و بر اساس بند ۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ، هیچ نوع مالیاتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون موارد معافیت و بخشودگی و یا تخفیف مالیاتی به موجب قانون مشخص می شود.

برای پیگیری این موضوع و پرسش از مسئولین با ابراهیم قنبرپور مدیر شرکت‌های سرمایه گذاری استان گیلان تماس گرفتیم که  پاسخگو نبودند.

کد خبر 426926

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وراث سهام عدالت اقدام کنند

    وراث سهام عدالت اقدام کنند

    مشاور اجرایی سهام عدالت گفت: وراث سهام عدالت می‌توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند و به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت فراهم می‌شود.

  • «وزنجان» از مالیات بر سهام عدالت خبر داد

    «وزنجان» از مالیات بر سهام عدالت خبر داد

    شرکت سرمایه گذاری استان زنجان، از گروه ب از تبصره۱ ماده ۳ آئین نامه اجرایی سهام عدالت در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ در کدال خبر داد.

  • واریز سود سهام عدالت سهامداران غیر مستقیم به ۲ روش

    واریز سود سهام عدالت سهامداران غیر مستقیم به ۲ روش

    پوررضایی گفت: سود سهام عدالت سهامداران غیرمستقیم از طریق سامانه سجام یا خود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز می شود.

  • ابهامات سود و مالیات سهام عدالت

    ابهامات سود و مالیات سهام عدالت

     ابهامات در مورد سهام عدالت هر روز بیشتر می‌شود. مدتهاست که سهامداران عدالت نمی‌دانند سود سهم خود را چطور و از کجا دریافت و چه مراحلی را باید طی کنند و هر روز مسئولین مربوطه و غیر مربوطه مصاحبه و شرایط را پیچیده‌تر می‌کردند. به تازگی هم مسئله مالیات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطرح شده که موجب نگرانی بیشتر سهامداران عدالت شده است. اکبر حیدری سخنگوی اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت به این ابهامات پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

  • در انتظار دریافت سود

    در انتظار دریافت سود

    سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =