۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
وراث سهام عدالت اقدام کنند

مشاور اجرایی سهام عدالت گفت: وراث سهام عدالت می‌توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند و به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت فراهم می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دارنده سهام عدالت فوت شده اند ادامه داد: وارث این افراد می‌توانند پس از انجام انحصار وراثت به صورت حضوری با مراجعه به سازمان‌های مربوط اقدام کنند.

پوررضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرایند آماده کردن مدارک برای انحصار وراثت زمانبر است الکترونیکی شدن باعث کاهش زمان و سهولت در فرایند انتقال سهام عدالت می‌شود.

وی افزود: پس از انجام دادن انحصار وراثت، یکی از وراث با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری می‌کند و شرکت سپرده‌گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین شرکت سپرده گذاری مرکزی، سازمان ثبت احوال و قوه قضایی، به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت فراهم می‌شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت درباره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: از ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی، مراحل پذیرش و بازگشایی نماد ۲۵ شرکت در بورس انجام شده است و در مرحله برگزاری مجامع و اصلاح اساسنامه هستند.

وی ادامه داد: مراحل پذیرش ۶ شرکت سرمایه گذاری استانی درحال بررسی است و تا پایان سال وارد بورس می‌شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 426891

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مالیات سهام عدالت

    مالیات سهام عدالت

    شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد مالیات خود دست به افشا سازی دادند.

  • ابهامات سود و مالیات سهام عدالت

    ابهامات سود و مالیات سهام عدالت

     ابهامات در مورد سهام عدالت هر روز بیشتر می‌شود. مدتهاست که سهامداران عدالت نمی‌دانند سود سهم خود را چطور و از کجا دریافت و چه مراحلی را باید طی کنند و هر روز مسئولین مربوطه و غیر مربوطه مصاحبه و شرایط را پیچیده‌تر می‌کردند. به تازگی هم مسئله مالیات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطرح شده که موجب نگرانی بیشتر سهامداران عدالت شده است. اکبر حیدری سخنگوی اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت به این ابهامات پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =