۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
در انتظار دریافت سود

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، در خصوص رسیدگی به سهام عدالت جاماندگان، ابتدا باید شرکت‌های دولتی که قرار است سهام آنها به بخش خصوصی واگذار شود، مشخص و اعلام کنند که چه‌میزان از این سهام به بخش سهام عدالت اختصاص می‌یابد تا از این طریق افراد جامانده بتوانند از آن محل سهامدار شوند، بررسی و به سرانجام رساندن این موضوع نیازمند همکاری مجلس و دولت است.
 با توجه به انتشار برخی اخبار درخصوص احتمال تقسیم سود برخی شرکت‌های سهام عدالت استانی تا پایان سال، چنین چیزی صحت ندارد، اولاً که باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مجامع عمومی خود را برگزار کنند و در صورتی که سود قابل تقسیم یعنی سود ناشی از عملیات به دست آمده باشد، آنگاه مجمع تصمیم می‌گیرد که این سود تقسیم شود یا نه، اما در حال حاضر هنوز صورت‌های مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیامده است و صورت‌های مالی آنها هنوز حسابرسی نشده است و بنابر این سودی در آن وجود ندارد که بخواهد تقسیم شود.
 آمارها نشان دهنده فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته است، ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرآیند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۶

کد خبر 426829

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مالیات سهام عدالت

    مالیات سهام عدالت

    شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد مالیات خود دست به افشا سازی دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =