۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
چکیده تحلیل «تکمبا»

از پتانسیل های شر کت می توان به طرح جدید کمباین سازی شرکت اشاره کرد که در روند تولید شرکت اثر خوبی خواهد داشت و همچنین با توجه به اینکه شرکت از سال ۱۳۹۳ تجدید ارزیابی نداشته، از این منظر هم می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

به گزارش صدای بورس، شرکت کمباین سازی ایران در سال ۱۳۴۸ با نام شرکت جانساز تاسیس شد. شرکت طی سال های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب ابتدا به شرکت ایران جاندیر و سپس شرکت کمباین سازی ایران تغییر نام یافت. شرکت در سال ۱۳۷۰ به شرکت سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۷۳ در بورس پذیرفته شد. فعالیت اصلی شرکت طی سال های اخیر تولید کمباین، بیلر و انواع قطعات یدکی بوده است. آستان قدس رضوی در حال حاضر مالکیت ۶۶ درصدی شرکت را داراست. مرکز اصلی شرکت در شهر اراک واقع شده است.

شرکت تا پایان نه ماهه سال ۱۴۰۲ توانسته ۵۳۹ دستگاه کمباین سبک و ۷۰ دستگاه کمباین برنج تولید کند. با توجه به تولید نیمه اول سال و روند تولیدی که در شرکت در سه ماهه سوم سال داشته، برآورد می شود تولید شرکت به ۸۴۰ دستگاه انواع کمباین در پایان سال برسد. برآورد می شود تولید شرکت در سال ۱۴۰۳ نیز ۸۷۸ دستگاه باشد.

پیش بینی ما برای هزینه عمومی و اداری برای سال مالی جاری ۷۷ میلیارد تومان و برای سال بعد ۱۱۳ میلیارد تومان می باشد. نرخ تورم برای سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ درصد در نظر گرفته شده و نرخ افزایش دستمزد نیز با توجه به این نکته که همواره در سال های اخیر افزایش سرانه حقوق شرکت بالاتر از نرخ های اعلامی بودجه بوده حدود ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

از پتانسیل های شر کت می توان به طرح جدید کمباین سازی شرکت اشاره کرد که در روند تولید شرکت اثر خوبی خواهد داشت و همچنین با توجه به اینکه شرکت از سال ۱۳۹۳ تجدید ارزیابی نداشته، از این منظر هم می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

از ریسک های شرکت نیز می توان به عدم تخصیص ارز برای واردات قطعات از چین اشاره کرد و این موضوع نیز که قراردادهای فروش شرکت به صورت موقتی است و امکان ایجاد نوسان در مقادیر فروش وجود خواهد داشت.

چکیده تحلیل «تکمبا»

سینا خورشیدی.-کارشناس تحلیل

شماره ۵۲۹ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 488889

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چکیده تحلیل بنیادی فروس

    چکیده تحلیل بنیادی فروس

    متوسط نرخ دلار نیما برای ادامه سال ۱۴۰۲ در این تحلیل ۴۱ هزار تومان و برای سال ۱۴۰۳ حدودا ۴۹.۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

  • چکیده تحلیل بنیادی آلومینیوم ایران

    چکیده تحلیل بنیادی آلومینیوم ایران

    پیش بینی فروش محصولات شرکت برای محصولات شمش خالص، بیلت و آلیاژ برای سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۵۴ و ۱۲ و ۳ هزار تن و برای سال ۱۴۰۳ این مقادیر ۱۵۹ و ۱۱.۸ و ۲.۷ هزار تن می باشد.

  • چکیده تحلیل بنیادی سشرق

    چکیده تحلیل بنیادی سشرق

    نرخ فروش سیمان در ۳ ماهه ۱۴۰۳ حدودا ۷۲۳ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شده است. برای ادامه سال متوسط نرخ فروش شرکت ۸۴۰ تومان پیشبینی شده است. برای سال ۱۴۰۴ هم متوسط نرخ هر کیلوگرم سیمان حدودا ۱۱۹۹ تومان برآورد شده است.

  • چکیده تحلیل بنیادی فولاد خوزستان

    چکیده تحلیل بنیادی فولاد خوزستان

    پیش بینی تولید محصولات شرکت فولاد خوزستان برای محصولات اسفنجی و فولاد برای سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۳.۶۶ و ۳.۳۹ میلیون تن و برای سال ۱۴۰۳ این مقادیر ۴.۹۸ و ۳.۴۹ میلیون تن می باشد.

  • چکیده تحلیل بنیادی شکلر

    چکیده تحلیل بنیادی شکلر

    متوسط نرخ دلار نیمای سال مالی ۱۴۰۲ در این تحلیل ۳۵،۵۰۰ تومان و برای سال مالی ۱۴۰۳، ۴۴،۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

  • چکیده تحلیل بنیادی  «فملی»

    چکیده تحلیل بنیادی «فملی»

    پیش‌بینی می شود برای ادامه‌ی سال ۱۴۰۲ از نرخ مس بورس فلزات لندن حدودا ۸،۲۰۰ دلار به ازای هر تن و نرخ های ریالی کاتد داخلی و صادراتی به ترتیب ۳۴۷ و ۳۸۵ هزار تومان به ازای هر کیلو باشد. برای سال ۱۴۰۳ نیز پیش‌بینی از مس LME حدودا ۸،۵۰۰ دلار و نرخ داخلی و صادراتی کاتد به ترتیب ۴۴۸ و ۵۰۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می‌باشد.

  • چکیده تحلیل بنیادی  «فباهنر»

    چکیده تحلیل بنیادی «فباهنر»

    شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۲ توانسته ۱۵،۷۸۴ تن انواع محصولات مسی و برنجی تولید کند. با توجه به تولید نیمه اول سال و روند تولیدی که در شرکت در نیمه دوم سال های گذشته داشته است برآورد می شود تولید شرکت به ۲۹،۷۴۰ در پایان سال برسد. برآورد می شود تولید شرکت در سال ۱۴۰۳ نیز ۳۰،۰۳۷ تن باشد.

  • چکیده تحلیل بنیادی سصوفی

    چکیده تحلیل بنیادی سصوفی

    نرخ فروش سیمان در ۸ ماه ۱۴۰۲ حدودا ۹۰۱ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شده است. برای ادامه سال متوسط نرخ فروش شرکت ۹۰۸ تومان پیش بینی شده است. برای سال ۱۴۰۳ هم متوسط نرخ هر کیلوگرم سیمان حدودا ۱۲۲۲ تومان برآورد شده است.

  • چکیده تحلیل بنیادی «کهمدا»

    چکیده تحلیل بنیادی «کهمدا»

    شرکت در ۳ ماهه حدود ۳۲ هزار تن شیشه تولید کرده است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ با توجه به راه اندازی طرح در سال گذشته، بتواند ۱۲۰ هزار تن محصول تولید ک

  • چکیده تحلیل بنیادی شکلر

    چکیده تحلیل بنیادی شکلر

    شرکت نیروکلر برای کل سال سال ۱۴۰۲ پیش بینی می شود که بتواند ۷۵ هزار تن کلر و مشتقات آن، ۳۱ هزار سود سوزآور و مشتقات آن و ۳.۳ هزار تن MCA و CMC تولید کند. این مقادیر با توجه به افزایش ظرفیت های لحاظ شده و رشد طبیعی تقاضا برای محصولات شرکت در سال مالی ۱۴۰۳ به ترتیب برابر با ۸۶، ۳۴ و ۴.۶ هزار تن برآورد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =