۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
چکیده تحلیل بنیادی «کهمدا»

شرکت در ۳ ماهه حدود ۳۲ هزار تن شیشه تولید کرده است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ با توجه به راه اندازی طرح در سال گذشته، بتواند ۱۲۰ هزار تن محصول تولید ک

به گزارش صدای بورس، شرکت شیشه همدان در ۱۳۵۴ به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی همدان به ثبت رسید و از اواخر سال ۱۳۶۰ شروع به بهره برداری کرده و از تیرماه ۱۳۶۹ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

بهره برداری از واحد (۱) کارخانه با ظرفیت اسمی ۴۰ هزار تن در سال ۱۳۶۰، بهره برداری از واحد (۲) کارخانه با ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال ۱۳۷۸ و بهره برداری از واحد (۳) کارخانه با ظرفیت ۹۳ هزار تن در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است. به دلیل پایان یافتن عمر استاندارد کوره واحد (۱) و به منظور استمرار فعالیت کوره مذکور، در اواخر سال مالی گذشته دو خط از چهار خط تولید واحد مذکور متوقف گردیده است. نرخ های فروش شرکت با توجه به کشش بازار و تصمیم گیری های مدیریتی تعیین می شود. شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان با سهم حدود ۱۶ درصدی بیشترین سهم از این شرکت را دارد.

شرکت در ۳ ماهه حدود ۳۲ هزار تن شیشه تولید کرده است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ با توجه به راه اندازی طرح در سال گذشته، بتواند ۱۲۰ هزار تن محصول تولید کند.

شرکت در ۳ ماهه حدود ۱۶ هزار تن فروش داخلی و ۱۵.۷ هزار تن فروش صادراتی داشته است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، ۷۸ هزار تن فروش داخلی و ۴۲ هزار تن فروش صادراتی داشته باشد.

نرخ دلار برای شرکت در سال مالی ۱۴۰۳، ۳۸ هزار تومان و برای سال مالی ۱۴۰۴، ۴۸ هزار تومان پیش بینی شده است.

چکیده تحلیل بنیادی «کهمدا»

فاطمه عبدالشاه.-کارشناس تحلیل

شماره ۵۲۰ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 483877

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چکیده تحلیل بنیادی «کهمدا»

    چکیده تحلیل بنیادی «کهمدا»

    نرخ های فروش صادراتی شرکت شیشه همدان حدود ۲۵ درصد پایین تر از نرخ های فروش داخلی است. با این حال این شرکت توانسته حاشیه سود مثبت فروش صادراتی را حفظ کند.

  • چکیده تحلیل بنیادی سصوفی

    چکیده تحلیل بنیادی سصوفی

    نرخ فروش سیمان در ۸ ماه ۱۴۰۲ حدودا ۹۰۱ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شده است. برای ادامه سال متوسط نرخ فروش شرکت ۹۰۸ تومان پیش بینی شده است. برای سال ۱۴۰۳ هم متوسط نرخ هر کیلوگرم سیمان حدودا ۱۲۲۲ تومان برآورد شده است.

  • چکیده تحلیل بنیادی «فزر»

    چکیده تحلیل بنیادی «فزر»

    ظرفیت اسمی سالانه شرکت فرآوری پویا زرکان آق دره تولید ۷۱۵ هزار تن کانسنگ طلا است و فعالیت اصلی شرکت مربوط به استخراج مواد معدنی از معدن طلای آق دره است.

  • چکیده تحلیل بنیادی  «فباهنر»

    چکیده تحلیل بنیادی «فباهنر»

    شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۲ توانسته ۱۵،۷۸۴ تن انواع محصولات مسی و برنجی تولید کند. با توجه به تولید نیمه اول سال و روند تولیدی که در شرکت در نیمه دوم سال های گذشته داشته است برآورد می شود تولید شرکت به ۲۹،۷۴۰ در پایان سال برسد. برآورد می شود تولید شرکت در سال ۱۴۰۳ نیز ۳۰،۰۳۷ تن باشد.

  • چکیده تحلیل بنیادی  «فملی»

    چکیده تحلیل بنیادی «فملی»

    پیش‌بینی می شود برای ادامه‌ی سال ۱۴۰۲ از نرخ مس بورس فلزات لندن حدودا ۸،۲۰۰ دلار به ازای هر تن و نرخ های ریالی کاتد داخلی و صادراتی به ترتیب ۳۴۷ و ۳۸۵ هزار تومان به ازای هر کیلو باشد. برای سال ۱۴۰۳ نیز پیش‌بینی از مس LME حدودا ۸،۵۰۰ دلار و نرخ داخلی و صادراتی کاتد به ترتیب ۴۴۸ و ۵۰۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می‌باشد.

  • چکیده تحلیل «تکمبا»

    چکیده تحلیل «تکمبا»

    از پتانسیل های شر کت می توان به طرح جدید کمباین سازی شرکت اشاره کرد که در روند تولید شرکت اثر خوبی خواهد داشت و همچنین با توجه به اینکه شرکت از سال ۱۳۹۳ تجدید ارزیابی نداشته، از این منظر هم می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =